Hvis jeg lige river min køler af for at se stepping, skal jeg så putte nyt køle pasta på eller er det ikke nødvendigt?
Brug af isopropyl-alkohol (Køler af / Køler på - Køle pasta?)
-
-
Hm nej behøves du ikke..... men nu når du skal have den af kan du da lige så godt skifte pasta
-
øøøøøhhh jo det er en meget god ide...isoprophyl alkohol til at gøre det rent med, og sæt så en dråbe arctic silver 5 på midten af cpuen....ca et riskorn i størrelse...det fordeler sig selv ....enkelt og nemt
-
Forhelveds, har lige fået min køler af efter næsten at havde rykket hele mobo i smader, tror shg har lavet en blandng af kølepasta og kontaktlim, for den sad da edermaneme godt fast.
Men da jeg endelig fik den af fandet jeg ud af at kaølepastaen sad i meget tykke klumper rundomkring og især på kanterne af IHS.
Så kommer it spørsmål: er en dråbe nok? Når shg nu har givet den en del mere end en dåbe?
-
shg har afgjort ikke brugt AS5....og husk endeligt at gøre det rent først!
-
Håber seriøst min lokale HW pusher har AS5, for gidder ikke bestille en lille tube hjem og betale fragt for det.
-
Vcore sender i maxibrev;)
-
Hep hey, har købt isopropyl-alkohol (99%), og fik ikke AS5 men Zalman Thermal Grease (CSL 850), håber det kan bruges.
Hvordan benytter jeg isopropyl-alkohol? Skal det fortyndes eller noget? Bare på en klud?
-
Ceramique sidder kanon godt fast medmindre det er koldt, jeg hev IHS af en CPU ved at fjerne en "tube"
-
Oka, de sagde ellers de brugte alm kølepasta.
Men igen hvordan benytter jeg isopropyl alkohol?
Skal det fortyndes? Eller bare på en klud? Er det nødvendigt med handsker? -
Det er ikke nødvendigt at bruge, men hvis du vil bør en serviet være fin nok til at gøre det...
-
Altså bare lidt IA på en serviet og så tørre IHS forsigtigt af.
-
Prøver mig bare frem.
-
husk lige at kigge på http://www.kemikalieberedskab.…/ik.kort.%5BI%5D.671.html
Der isopropyl alcohol(2-Propanol) er noget rimelig heftig noget
Benyt gnistfrit værktøj og eksplosionssikret udstyr.
-
Det er lige det jeg har brugt
(isopropyl alcohol(2-Propanol))
Og det er ikke så slemt men det brænder godtHat testet