(Det i fed er til den dovne, der blot vil skimme og forstå)
Ati tool er ikke det mest gennemarbejdede og intuitive program, der har set dagens lys – og det kommer fra én der handler med software til dagligt!
Jeg har prøvet at finde max på mit 1900xtx via Ati Tool beta 14 ved hjælp af de 2 knapper, der tester Core og Ram.
Da programmet kun viser 2D, når man åbner det, satte jeg et spil i gang, tastede ATL-TAB for at komme tilbage til Ati Tool, der nu viser 3D.
Hernæst testede jeg max og fik voldsomme 790 core og 945 mem. (Den er luftkølet på standard blæser og jeg har ikke pillet ved volten).
Og det er jo alt sammen meget godt, men hvordan indstiller jeg så clocken, så det bliver en permanent overclock??
Jeg forstår bare ikke det med at gemme profilen. Når man tester kører den frekvensen op indtil den crasher. Når jeg så går ind igen, fortæller den mig, den sidste frekvens som den kørte på. Men den står jo stadig i 2D, så det nytter ikke blot at skyderen op og gemme…
Skal jeg starte en 3D applikation så ALT-TAB for at komme tilbage til ATI tool, hvor den hér viser 3D frekvensen. Så flytte skyderen op til max, som den kunne køre lige inden den crashede og så gemme profilen?
Og her presser sig et nyt spørgsmål på; Hvor meget under max skal jeg sætte clocken. Billede begyndte at flimre en smule da Rammen kom højt op. Skal jeg gå efter fx. 750 core og 900 mem.?
Hvilken temperatur skal jeg stile efter? 70 grader på core, eller 80 grader? Man kan jo indstille FAN kraften for at opnå en bestemt grad - men man gider jo ikke at høre på noget, der ligger alt for meget over 50% udnyttelse af fanen.
Hvad er jeres erfaringer – hvor højt er jeres core og ram, og ved hvilken temperatur og med hvor kraftig en fan udnyttelse?
Hvis I bruger alternative luftkølerløsninger, hvilke er disse og hvad finder der på markedet – der vel at mærke IKKE blæser den varme luft ned på bundkort, eller for dens sags skyld ind i kabinettet?
Guys - a litttle help - jeg ved det var mange spørgsmål
(Dele at denne tråd stammer fra 1900-tråden, men følte at den havde behov for en selvstændig tråd, så jeg kunne uddybe problemstillingen – og få den rette hjælp fra forummet.)