DVD film der understøtter DTS.

• Kender i nogen DVD film der understøtter DTS? Jeg vil nemlig gerne prøve nogle film hvor der er vildt god surround på.

Måske man på nettet kunne finde nogle gratis klip hvor lydformatet er DTS?

Kom gerne med bud.
    Mvh. Aagaard.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

• Det kan godt variere en del, hvor god oplevelsen end må være. Tager man ringenes herre, er der ikke den vilde forskel fra DD til DTS, i min opfattelse. Tager man derimod Gladiator, så er DTS lydsiden monster lækker, så hvis du kan låne den film, så vil det være en god idé :)

Film som Matrix triologien har ikke DTS ( i hvertfald ikke boxsettet), men DD lyden er nu ikke værst.

• Den amerikanske version af tegnefilmen Titan AE - har noget af den mest blærede DTS lyd jeg endnu har hørt (region 2 versionen har ikke DTS)- Filmen kan købes hos laserdisken.dk (tror den koster under 100 kr). Selve filmen syns' jeg egentlig ikke er noget særligt, men lyden er virkelig det hele værd.

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Enig med Macimuz, på LoTR Extended Editions er der ikke så langt fra DD 5.1EX til DTS-ES 6.1, der er bare kælet for begge lydspor!

Tarantino Samlingen har DTS på samtlige 5 film, nok mest bemærkelsesværdig på Kill Bill 1&2.

Saving Private Ryan har også DTS på, landgangs-scenen er jo en sand klassikker (Der er flere udgaver af denne ude på R2DK, den ene uden DTS).

Twister & Dante's Peak har også et rimeligt explosivt lydspor, dog især Twister!

Master & Commander har også fremragende søslag, som virkeligt sætter systemet igang.

Se7en har også rigtigt lækker DTS.

Sidst og ikke mindst min egen personlige favorit DTS-DVD, The Haunting R1, dens lydspor får dit system til at be om nåde, det får hele lortet til at skælve herhjemme! (Kan fås på AxelMusic til 100,- DKK via Club Racoon)

Det er blot nogle af dem jeg har i min samling med DTS, skulle iflg. DVDProfiler have +100 med DTS, men husk nu det er ikke altid det er DTS der er det bedste valg, det er individuelt hvad folk foretrækker!

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Nå ja, glemte da den box fra Tarantino. De første gange havde jeg bare set Kill bill med DD, indtil jeg fandt ud af de havde DTS, og hvordan det fungerede i det hele taget. Wow, tænkte jeg!

Tarantino går så vidt jeg ved, også meget op i lyd. Og det kan jeg jo godt lide. Hader når der følger elendig lyd med på en ellers god film. Synes nemlig DTS lyden lige mangler til Matrix filmene.

Originally posted by Macimuz
    Tarantino går så vidt jeg ved, også meget op i lyd. Og det kan jeg jo godt lide. Hader når der følger elendig lyd med på en ellers god film. Synes nemlig DTS lyden lige mangler til Matrix filmene.

Se, der er vi inde på at det er forskelligt hvad folk foretrækker, men jeg tvivler seriøst på at de kunne gøre det lydspor bedre end det er! Jeg har både den første udgave udgave af Matrix samt den nyere box, og ja, den gamle udgave var en af mine favorit showoff dvd'er, indtil den nye udgave kom :D
    Det virker som om kanalseperationerne og stemmerne er blevet lige lidt bedre og mere tydelige (ydermere er billedet meget bedre, lysere og mere detaljeret). Men ét er sikkert, det er helt sikkert en af mine favorit skiver, og indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds med den!

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Originally posted by ayu

Se, der er vi inde på at det er forskelligt hvad folk foretrækker, men jeg tvivler seriøst på at de kunne gøre det lydspor bedre end det er! Jeg har både den første udgave udgave af Matrix samt den nyere box, og ja, den gamle udgave var en af mine favorit showoff dvd'er, indtil den nye udgave kom :D
    Det virker som om kanalseperationerne og stemmerne er blevet lige lidt bedre og mere tydelige (ydermere er billedet meget bedre, lysere og mere detaljeret). Men ét er sikkert, det er helt sikkert en af mine favorit skiver, og indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds med den!

Lyden er skam heller ikke dårlig, slet ikke. Føler bare den umiddelbart er bedre på noget som Kill Bill eller LOTR.