x1900XTX @ underligt?

  • Hej..


    jeg kørte nogle tests igennem forleden, og fandt 800/930 hvilket jeg var temlig tilfreds med på normal vandkøl...
    Men hvad der undrede mig var 815mhz på GPU, det gjorde bare den frøs... - Kunne ikke fremprovokere artifacts, overhovedet...


    Er det pga. jeg brugte en PSU med en lille 12V rail til gfx?? - Eller er det normalt??


    Hvor mange amps skal jeg give kortet?? - er en 18A nok ??? - Regner med at maxe det SYGT ud iaften... (900/1000mhz f.eks)

  • Lige fået et hint fra Overklokk om det er pga. core ikke kan lave artifacts, men bare hænger, ram deirmod, de bugger fuldstændigt... 775/1000 vil jeg da teste så...


    Nogen som gidder teste det med ram?

  • Jeg havde samme problem medoc af 1900. Jeg fik heller ikke fejl før den craschede helt...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • vcore var 1.575v og temp var når jeg var "på" skrivebordet, 23-30 grader..


    Jeg har overvejet vmods sårn hardmods, men har hørt det ikke skulle være noget man bør gøre med x1900 kort medmindre man bruger lidt køligere køling (cascade/LN2)..


    However giver jeg kortet en chance iaften, smutter lige hen til Zitech og køber mig en 8->4 pin adapter så jeg kan få begge computere op på samme tid.. :)

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    vcore var 1.575v og temp var når jeg var "på" skrivebordet, 23-30 grader..


    Jeg har overvejet vmods sårn hardmods, men har hørt det ikke skulle være noget man bør gøre med x1900 kort medmindre man bruger lidt køligere køling (cascade/LN2)..


    However giver jeg kortet en chance iaften, smutter lige hen til Zitech og køber mig en 8->4 pin adapter så jeg kan få begge computere op på samme tid.. :)


    De er lukket mens du skrev det:)

  • Nej men har de nu, argh pis troede det var til 16...


    Havde et lille uheld, monterede vand på skidtet, men er ved en fejl kommet til at bestille 3/8" studse... DOH..
    Anyhow, det leakede, skulle så afmontere skidtet... - Men IHS røg liiige en tur med, og var UMULIG at få af kølehovedet, selv med skruetrækker, så skubbede den ud til kanten og trykkede så fra toppen... men damnit, nu skal den monteres igen, giver den 6 timer med silikone, så kommer mach'en på...