Van(d)vid..

• ey folk :)

Står og overvejer at investere i bedre vandkøling til min nuværende maskine, da det godt kan blive lidt halvvarmt med et passivt kølet Zalman system. Til gengæld er mine ører nogenlunde støjfølsomme, så det skal helst ikke lyde som en A380 med akut åndenød, der prøver at lette fra Kastrup.

Mit rig står nede i siggien.

Kittet behøver ikke omfatte køleblokke til GPU og chipset - og penge er ikke et problem.

• hvis penge ikke er noget problem hvorfor bygger du så ikke dit egent vandkøling
    i ½"

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

Originally posted by Viking
    hvis penge ikke er noget problem hvorfor bygger du så ikke dit egent vandkøling
    i ½"

fordi jeg ikke synes jeg har den fornødne erfaring :oops:

Originally posted by xt0m

fordi jeg ikke synes jeg har den fornødne erfaring :oops:

Åhh hold dog op! Det er pisse nemt. Ellers så tt big water et godt valg fordi det er nemt, eller evt. alphacool cool asnwer 80....

• det er jo netop det der er poiten med at lave sit egen vand
    mange køber et færdig vandkøling uden engligt at vide hvad det er de får

du kan jo starte med at læse forskelige test af pumper og køle hovder og læser hvordan de har tested dem, så er du allerede godt på vej

eller/og du kan starte med et lille akvarie, når du syntes du har helt styr på hvordan pumpen virker og hvordan man starten flytter du pumpen over i din pc og bruger akvariet som vandbeholder :9xo

en anden ting prøv at lægge mærke til temp på dem der sidder med et færdig vandkøling system

du har sikkert selv samlet din pc så mon ikke osse du kan lære at samle et vandkølings system :9xo

4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    3x DD5. Dual loop
    XSPC Cube

• Jamen tak for tiltroen :D

Jojo, jeg har bygget et utal af maskiner efterhånden - har opgivet at tælle for lang tid siden.. Og har OC'et siden Pentium 133, så.. Dét har jeg da styr på :) Jeg har læst et par tests af dem jeg nævnte før, men aldrig rigtigt overvejet at bygge et kølingssystem af særskilte enheder selv.

Men så bør spørgsmålet vel nærmere blive, hvad er de bedste enheder til mit "forbrug"?

• Det er ikke nødvendigvis billigere at samle selv, det kommer helt an på hvilke dele du vælger, men ét er sikkert: Du får det meget bedre, og du får et system hvor de eneste kompromiser er dem du selv vælger.

Hos os på H2Okoeling.dk finder du en hel serie af vejledninger til indkøb af vandkøling, der tager vi kort og godt hver enkelt stump fra pumpe over til radiator, videre til kølehoved osv, og når du er færdig med at læse dem, så burde du være en hel del klogere, og mere klar til selv at sammensætte et system.

Alle kan gå ud og købe Asetek eller tilsvarende system, og bevares de køler da glimrende, men at samle selv er der nu engang noget specielt over, og det er ikke fordi priserne nødvendigvis ryger gennem loftet af den grund.

Men du skal være velkommen inde hos os på H2Okoeling.dk vi skal gerne hjælpe dig videre, hvis du selv gider gøre fodarbejdet :)

MVH:

MaGiX - Jeppe Kamper
    Chefredaktør H2Okoeling.dk

Er ved at fordybe mig i jeres artikler - nem *host* lørdagslæsning :ohmy:

du gjorde garentert det samme inden du købte det system i dit sig :cheers:

4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    3x DD5. Dual loop
    XSPC Cube

Originally posted by Viking
    du gjorde garentert det samme inden du købte det system i dit sig :cheers:

Tjoeh.. Her er det bare lige en lille tand sværere.. Altså med alle udregninger osv. jeg ser i tests og reviews.. Til pumpe overvejer jeg Eheim 1048 eller Laing D5.. Resten er stadig under ehm udarbejdelse :)

• nej nej det er ikke svære bare anderledes :rules:

4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    3x DD5. Dual loop
    XSPC Cube

Rettet en gang, sidst af Viking ().

Er ved at fordybe mig i jeres artikler - nem *host* lørdagslæsning :ohmy:

Tjoe, men jeg har gjort mit bedste for at gøre det brugervenligt, og holde det på et plan hvor alle kan være med :)

Men vores tests kræver et vist forhåndskenskab til visse tekniske fraser, det kommer man ikke uden om, men læser du vejlendingerne som et minimum først, så skulle jeg mene at du er godt hjulpet på vej, der er det meste forklaret :)

MaGiX

• Det går mig lidt sløvt med feedback derinde, så vi prøver lige her.

Jeg er i tvivl om jeg skal vælge en Eheim 1048 med 8 mm slanger eller en Laing D5/Swiftech 655 med 10 mm slanger til at køle mit system?

Det går mig lidt sløvt med feedback derinde, så vi prøver lige her.

Jeg er i tvivl om jeg skal vælge en Eheim 1048 med 8 mm slanger eller en Laing D5/Swiftech 655 med 10 mm slanger til at køle mit system?

JEg syntes, at du skal snuppe en Laing D5 10 mm - 8 mm slanger syntes jeg er lige lidt for lidt ;).. Også så er Laing pumpet jo bare Creme della creme :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Det behøver ikke være creme de la creme - det skal bare ikke larme som ind i helvede.. Spm er om jeg kan slippe afsted med en Eheim på den, i stedet for at smide 750 kr efter en D5 - der alligevel kommer til at køre på trin 3 :)

Det behøver ikke være creme de la creme - det skal bare ikke larme som ind i helvede.. Spm er om jeg kan slippe afsted med en Eheim på den, i stedet for at smide 750 kr efter en D5 - der alligevel kommer til at køre på trin 3 :)

Test af begge pumper ligger på vores side: H2Okoeling.dk

Laing D5/Swiftech MCP655: http://h2okoeling.dk/default.asp?site=show&id=419

Eheim 1048: http://h2okoeling.dk/default.asp?site=show&id=402

Så kan du selv gøre regnestykket, jeg ved godt hvilken jeg ville satse på :)

MaGiX