Klistermærker / Vis din scooter =)

  • Quote

    Originally posted by Pow


    Hvilken udstødning?


    Ehm, ved faktisk ik hvad det hedder :O ..Købte det af ven ^^ , det ligner lidt std udstødning som følger med til pgo .Men det er ikke std! :)

  • Quote

    Originally posted by Aqu


    Ehm, ved faktisk ik hvad det hedder :O ..Købte det af ven ^^ , det ligner lidt std udstødning som følger med til pgo .Men det er ikke std! :)



    Gør det som jeg har skrevet tidligere omkring luftfilter, drop en større kaburator . Få en knæk på.
    Så skal du nok se løjer :P


    Jeg vil næsten garanteret at du synes den vil være fin ( optræk/bundtræk/topfart) i starten.

  • Quote

    Originally posted by Pow
    Gør det som jeg har skrevet tidligere omkring luftfilter, drop en større kaburator . Få en knæk på.
    Så skal du nok se løjer :P


    Jeg vil næsten garanteret at du synes den vil være fin ( optræk/bundtræk/topfart) i starten.


    Han bor inde i byen, og vil ikke have "larm". Powerfilter og knæk vil give en del støj.


    Og ang. det du sagde med Joggen. Nu er den jo heller ikke lavet til at der sidder to personer på den samtidig. Og ang. tromlebremse, så kan du jo bare købe og sætte en Sonic forgaffel / fælge på.
    Og nej, den ligger ikke ligeså godt på vejen som andre scootere, men det at den er lille gør at den er meget sjov og køre på. Det du siger med rust, det handler bare om at du behandler den ordentligt.
    Elstarteren går kun i stykker hvis du tuner din scooter. Jeg er så heldig at jeg har en tunet scooter der kører 115, og der virker elstarteren stadig.

  • Quote

    Elstarteren går kun i stykker hvis du tuner din scooter. Jeg er så heldig at jeg har en tunet scooter der kører 115, og der virker elstarteren stadig.


    Går elstarteren altid i stykker? :/

  • Havde en Yamaha Passola, men solgte den. Ville hellere drikke pengene op


    Go' Stil


    Kære Madsass =


    Hvis du læser min tidligere indlæg, så siger jeg " bor din luftfilter boks op, og så put en red sponge i den " den funger næsten lige som et powerluftfilter, og larmer næsten intet.


    "Og ang. det du sagde med Joggen. Nu er den jo heller ikke lavet til at der sidder to personer på den samtidig"


    Det er de fleste scooter, men det er stadigvæk ringe at motorblokken flækker, når der sidder 2 på.


    "Og ang. tromlebremse, så kan du jo bare købe og sætte en Sonic forgaffel / fælge på"


    "Bare " ? Haha. Ved du hvor meget bøvl der er i at skifte forgaffel ben, plus fælge, osv. Plus at det koster cash.


    "Og nej, den ligger ikke ligeså godt på vejen som andre scootere, men det at den er lille gør at den er meget sjov og køre"


    Det er smag og behag. Jeg er en stor gut, derfor synes jeg er den træls i svingene. Hvis du kan, så find 1 person som kører Rigtig scooter race med en Jog, hvis du kan, så gir jeg med glædelig en øl ( det skal være en i DK ).


    "Det du siger med rust, det handler bare om at du behandler den ordentligt."
    Rust, og rust. Stellet sidder frit fremme omme bagved, og malingen er elendigt. De fleste Jog's jeg har set er rusten afhelvedet til, og deres ledningsnet er til at skide i .



    "Elstarteren går kun i stykker hvis du tuner din scooter"
    Hvor meget ved du egentlig om scooter?
    Jeg har set flere Piaggio's med Evo lc / Mhr teamspeed, som kører rundt med el-start, som virker perfekt.


    "Jeg er så heldig at jeg har en tunet scooter der kører 115, og der virker elstarteren stadig."


    Lad vær med at kaste med sten, når du bor i et glashus mester :)

  • Quote

    Originally posted by Aqu


    Går elstarteren altid i stykker? :/


    Den går MEGET tit i stykker, da den tit ikke kan trække motoren rundt, pga. tuning. Der skal jo en del mere til at trække en tunet scooter rundt :)

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Den går MEGET tit i stykker, da den tit ikke kan trække motoren rundt, pga. tuning. Der skal jo en del mere til at trække en tunet scooter rundt :)


    Definier "tunet scooter"

  • Quote

    Originally posted by Pow
    Lad vær med at kaste med sten, når du bor i et glashus mester :)


    Det gør jeg da heller ikke? Jeg har selv næsten lige fået sonic forgaffel på min jog. Det var ikke særlig besværligt at svejse kronrøret fast.
    Og ang. elstarteren. Jeg skrev at jeg var HELDIG at den virkede.


    Og det du siger med "Evo lc / Mhr teamspeed" scootere hvor elstarteren virker, det lyder lidt som noget vrøvl til mig, da de fleste top tunede racing scootere kører med f.eks. Malossi Racer tænding MHR, som gør at der ikke dannes strøm til lys, elstarter osv.


    Og nej, en jog er IKKE lavet til at der kan sidde to på. Læg mærke til længden på sæddet. En del andre scootere har ligesom en "forhøjning" bagved, hvor der kan sidde en ekstra person.


    Og jeg fatter ikke hvad du siger med at "motorblokken" flækkede? Altså, der skal EN DEL vægt til at den flækker, bare fordi der er ekstra belastning på bagstøddæmperen som sidder fast på motorblokken.

  • Quote

    Originally posted by Pow


    Definier "tunet scooter"


    F.eks. scootere med racing krumtap og 47,6 cylindere. Da det er en racing krumtap, vejer den en hel del mere, og derfor skal flere kræfter til at skubbe den rundt, hvilket mange elstartere ikke kan klare.

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Den går MEGET tit i stykker, da den tit ikke kan trække motoren rundt, pga. tuning. Der skal jo en del mere til at trække en tunet scooter rundt :)


    Nårh ja, den havde jeg så ikk lige tænkt på :) ..Vil da håbe den virker, bare så jeg kan hygge mig med pandserne :finger:

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    F.eks. scootere med racing krumtap og 47,6 cylindere. Da det er en racing krumtap, vejer den en hel del mere, og derfor skal flere kræfter til at skubbe den rundt, hvilket mange elstartere ikke kan klare.


    Nej, en racing krumtap vejere mindre. De fleste. En krumtap som vejer mindre, er jo nemmere at dreje rundt ( bedre optræk, gas respons, bundtræk ).


    Fordi en el-starter næsten aldrig virker, er fordi personen ikke behandler sin scooter ordentligt. Altså smøre den med olie osv.


    Men de fleste Minarelli motor's elstarter går i stykker, fordi de er noget værre lort ( kvalitets mæssigt ).


    Agu =


    Hygge dig med panserne, jamen tak for lort.
    Hvorfor tror at alle folk hader folk der kører rundt på tunet scooter? .
    Kør ordentligt, men hvis du ser panserne, så tril væk, altså ikke kør ind imellem folk på gå gaden.

  • Quote

    Kør ordentligt, men hvis du ser panserne, så tril væk, altså ikke kør ind imellem folk på gå gaden.


    Hehe :D ...I know, hvis jeg kan komme til det lister jeg også lige så stille og pænt væk :P ...Bare ikk altid det lykkes, så må man jo kende byen godt ^^