Overclock AMD Athlon 64 3200+

• Hej jeg er ny på området overclock, men jeg ville rigtig gerne lære hvordan man gør. Jeg har læst en del guides om hvordan man overclocker og hvorledes man gør. Men kan ikke finde nogen præcis guide om min cpu. Jeg forstår også en del af det med fbs og HT(kan ikke huske om det hed det eller HTT), men er lidt usikker på det, da jeg somsagt ikke ved alt om det. Det jeg har størst poblem i er det med vcore og volt osv.

Derfor søger jeg om hjælp her, om der er nogen der kan guide mig i gennem det hele med overclock og forklarer mig mere om hvordan jeg overclocker med denne cpu. Gerne et link til en guide fx. Men helst online hjælp.

Jeg ville gerne have den op på 2.5 ghz den er på 2.0 nu.

Min computer indeholder følgende:

Cpu: Amd Atholm 64 3200+ 2,0 ghz
    Motherbord: Asus A8N-SLI Deluxe
    Ram: GeIL Ultra Plantium 2*2*512 mb (2042 mb ram)
    Grafik: Asus Extreme N7800 Gtx

Hvis i skal bruge mere info så sig bare til.

Jeg håber virkelig at der er en/flere flinke personer som gider at hjælpe mig. Man skal jo lære det på en eller anden måde så hvorfor ikke få hjælp af nogle erfarende overclockere. I har jo også selv skulle lære det engang.

På forhånd tak for hjælpen.

Lasse Vinter :D

• ikke fordi vi ikke er flinke men der ER en athlon64 oc guide herinde.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by LasseVinter
    OK tak jeg har fundet den og jeg vil så småt begynde at studere den nærmere.

Tak for hjælpen.

Husk også at klikke på de link der er opgivet i en del af indlæggene. Der får du mere at vide omkring emnet. :9xo