7900GT Vmod findes (Virker)

• Okay. Tror jeg nu ikke er noget problem.

Vild score! Gi mig din CPU :P

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• Nice. Min vil kun 2.8Ghz i bench og 2.75Ghz som 24/7 og det er ved 1.6v og vil ikke mere ved mere v X(

Dog tror jeg at jeg overlever. Har besluttet mig for at vente med dual core til viesta kommer eller der bliver bedre understøttelse af dualcore i spil. Jeg har ikke noget problem med multitasking. Jeg synes mange gange at min pc virker hurtigere end tilsvarende Intel maskiner... Meeen det kan nu nok ikke passe.

Er dog lidt bange for at jeg ikke kan vente på at viesta kommer :D Nu har jeg allerede fået det i mit hoved, og når først stemmerne begynder, så er der ikke meget at gøre...

Originally posted by Søndergård
    Nice. Min vil kun 2.8Ghz i bench og 2.75Ghz som 24/7 og det er ved 1.6v og vil ikke mere ved mere v X(

Dog tror jeg at jeg overlever. Har besluttet mig for at vente med dual core til viesta kommer eller der bliver bedre understøttelse af dualcore i spil. Jeg har ikke noget problem med multitasking. Jeg synes mange gange at min pc virker hurtigere end tilsvarende Intel maskiner... Meeen det kan nu nok ikke passe.

Er dog lidt bange for at jeg ikke kan vente på at viesta kommer :D Nu har jeg allerede fået det i mit hoved, og når først stemmerne begynder, så er der ikke meget at gøre...

LOL søndergaard, men I hitter mig lige hvis I laver vmem mod med blyant ikk og om det virker og gav noget

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Nice. Min vil kun 2.8Ghz i bench og 2.75Ghz som 24/7 og det er ved 1.6v og vil ikke mere ved mere v X(

Har det 100% på samme måde, tror bare ikk jeg kan vente, ville gerne hoppe på Conroe når den kommer :oops: heh

I kan tjekke mine 05 og 03 scores i Signaturen ;)

/Grau

• Self :D og self kommer det til at virke, jeg er ikke tilfreds før jeg opnår 700/2000Mhz som 24/7 brug :dance:

De mods der bliver lavet er:

VGPU 1.55v
    Preset switching
    VMEM

Jeg tager ned i Bog & idé i morgen og køber en H5 eller B2 blyant som Nosfer@tu anbefalede mig.

NB: Hvis I ikke selv er meget for at modde kortene så gør Nosfer@tu det for et beskedent beløb. Han har gjort det for mange allerede...

• Ja, hvem vil ikke det :D Tror bare ikke den bliver helt billig! Da den yder en hel del bedre end FX60 så tror jeg ikke det bliver en billig CPU ;D

• har du ikke lavet 1,55 vgpu søndergaard

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Jo det kører jeg med nu. Måske lidt forkert formuleret - burde have skrevet således:

VGPU 1.55v... Done
    Preset switching... To come
    VMEM... To come

Jeg har læst på xs.org at man med fordel kan hæve PCIeXpress frekvensen fra std. 100 til 105+Mhz og dermed få endnu mere ydelse. Jeg er ikke ved min pc de kommende dage, men I kan jo lige skrive om I vinder ydelse ved at gøre det... Do it! 8)

Jo det kører jeg med nu. Måske lidt forkert formuleret - burde have skrevet således:

VGPU 1.55v... Done
    Preset switching... To come
    VMEM... To come

Jeg har læst på xs.org at man med fordel kan hæve PCIeXpress frekvensen fra std. 100 til 105+Mhz og dermed få endnu mere ydelse. Jeg er ikke ved min pc de kommende dage, men I kan jo lige skrive om I vinder ydelse ved at gøre det... Do it! 8)

Det skulle kun virke når de kører i SLI, Jeg tør ikk fuske med det, men prøv :)

Skulle gerne nappe de 12k i 05 om det så skal være med 1,5v mod og 750mhz på core det rager mig :finger:

/Grau

Originally posted by noxon

Conroe 2.4ghz kommer til at koste 316$ ~ 1933kr (I følge nogle priser jeg fandt på XS)

• Og det er så hvad i DK, 4k? :rolleyes: Men på den anden side, hvis den yder så meget bedre end FX60 så er det jo ikke meget at betale for en CPU...

Btw har jeg netop overtalt en af de gamle til at låne mig bilen i morgen. Så kan jeg få hentet min PC og det nye kabinet som ligger på posthuset :P Computer, nye kabi & Påskeferie. Det bliver sq ikke meget bedre...

Så ja, jeg skal nok selv checke det. Det kan sagtens være du har ret ang. SLI effekten - jeg skimmede det bare...

EDIT: Måske er min kommentar om et 700/2000Mhz kort lidt overdrevet. Flere har "kun" opnået 60Mhz ved vmem moddet... Hvis det ikke virker har jeg planer om at reducere til 1.50v og håbe at rammene vil køre som de plejer. Ved 1.5v bliver core nok omkring de 680Mhz men så skulle rammene f..... også gerne kunne køre hurtigt!

OT: Nogen der har en guide til at lave hul i top af kabinet til 2x120mm radi ? Hvis I kender til det eller har guider, så må I meget gerne lige PM eller MSG mig... Tak

Rettet 2 gange, sidst af Søndergård ().

• Jeg regner med at modde RAM idag, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med dette:

For VMem increase, look for the resistor circled and labled VMem. Original resistance is 608 ohms. Use a sharp pencil and shade the resistor to decrease it's resistance. Dropping the resistance to 553 ohms from 608 ohms increases voltage from 2.02v to 2.23v. Alternatively, you can solder a 10K ohms variable resistor across the resistor, set at maximum resistance of 10K ohms. Lower resistance to increase voltage.

Den skal være skarp, så jeg går ud fra den skal ridses. Men hvad betyder "shade" ? Ordbogen forklarer det som skygge :D

• tror shade betyder skær i denne sammenhæng. Og wee jeg har modtaget min vf900cu i dag, så venter stadig på 7900GT, KOM NU TIL MIG.. Regner med det kommer imorgen..

Søndergaard, håber du får dit vmem mod til at virke, bare prøv med den blyant ellers

• Det håber jeg sq også :))

Problemet lige pt. ligger I at jeg ikke kan måle modstanden. Har prøvet med 2 multimetre men ingen held.

• men du kan vel måle volten vmem

• Søndergård

Du ska bare male på den modstand med din blyant, andet er der ikke i det..

Du burde da nemt kunne måle modstand på den? HUSK at sluk din computer imens.

På mit x800 skulle der tegnes en del før det gav noget, men havde også en dårlig blyant.

------

Her er en guide fra mit x800xtpe, så volt og ohm er derfra..

Pencil mod for gud skyld ikke mens du har tændt maskinen.

1. Aflæs modstand inden du går i gang.

2. Stryg lidt med blyanten.

3. Mål modstanden og se om den er faldet.

4. Tænd og aflæs volt -anbefaler at du har meteret klart inden du tænder.

Umiddelbart ikke den store risiko, da kortet sandsynligvis ikke futter af bare du ikke kommer over omkring 1.80v - selv over der kan det overleve men sat lidt konservativt.

KAN VÆRE TIL STOR HJÆLP:

Hvis du inden du går i gang har ca. 1.40V og omkring 410ohm

Svarer 385ohm ca. til 1.53-1.54V - Mener omkring 360ohm er ca. 1.62V

1.6-1.65v 24/7 med vand

Held og lykke!!

• ram kører 2,0v stock og skal gerne op på 2,2v ca. men noxon er det er normal blyant?