Nyt hjemmesideforum?

Originally posted by Bentzin
    For min skyld ingen alarm - om der var en undersektion i SW, som hed hjemmesider.
    Jeg vil lige så gerne ha', at nogle folk tog sig lidt sammen og fik postet i det korrekte fora. Godt nok nogle, som har svært ved det. :rolleyes:

Jeg havde nu helst tænkt mig at det skulle være et seperat forum på lige fod med Off-topic, Film & Musik, og de andre. På den anden side, gør det vel ikke den store forskel - bare det findes. ;)

Synes ihf. bare det kunne være fedt med et sted her på sitet hvor man kan udveksle idéer om dette emne - det er ligesom bare ikke det samme at skrive trådene rundt omkring. :)

• Arbejder lidt med hjemmesider i fritiden (dvs. når man ellers kan gafle kunder) sammen med en ven. Når jeg tænker over det, kunne det måske være meget rart at kunne smække designet op herinde (via link) og få nogle kommentare.

Det bliver måske ikke så ofte, men af og til.

Der er alligevel mange ting at tage hensyn til ved hjemmesider, lige fra grafik til brugervenlighed.

Man kan jo omend begynde at have en slags overskrifter på de forskellige fora, altså klynge dem sammen. Hmm, hvordan forklare jeg det bedst muligt. Ved der er mange forummer som har mange undersektioner, hvor nogle sektioner er i samme kategori, og disse har så en overskrift. Hvilke der så lige passer sammen her på tweak ved jeg ikke.

• Ja, den idé havde jeg også. ;) Men når jeg tænker over det, kan jeg nu alligevel bedst lide det, som det er nu.

Synes heller ikke her er så mange fora, at et mere ville forværre overskueligheden...

Men jeg er glad for at høre at du også er med på idéen ;) Og ja, det ville da være nemt at have ét fast sted at smække noget op og spørge "pøblen" til råds, eller stille spørgsmål om hjemmesider generelt.

For her er da trods alt en del brugere der har sine egne hjemmesider, eller måske bare har nogen sammen med andre.

Jeg synes helt klart her er grobund for en hjemmeside-sektion.

• Kan da være folk vil finder det mere oplagt at smide nyhededer/tråde omkring tiltag på deres hjemmeside.

• Syntes det er en god idé... I min opfattelse er Tweak et sted der skal ramme mange områder (når der nu er et WoW, ser jeg det på den måde) og ville da være sejt hvis man kunne smide sin hjemmeside ind og få god kritik, også af noobsene (for en hjemmeside skal være til alle) ;)

Originally posted by Mikkel
    Er her ikke flere som har en mening om emnet? :D

Jo det har jeg da, men jeg tror ikke du vil kunne lide den. ;)

Jeg synes det er påfaldende, at fordi du lige er begyndt at interessere dig for at lave hjemmesider, skal der pludseligt laves et forum netop til det. :))

• Som supplement til det jeg allerede har skrevet, så synes jeg faktisk, at et hjemmside forum har større berettigelse, end Film og musik og ihf. samme, som Foto og Grafik.
    Da hjemmeside-kreation er helt afhængig af en PC og de 2 andre sektioner, ikke nødvendigvis er PC-relaterede.

Tweak.dk's fundament, må jo nok siges, at være PC'en og dens mange muligheder både HW- og SW-mæssigt. Og her er hjemmesider en ret så væsentlig del - ellers ku' vi jo ikke sidde her og kommunikere med hinanden. ;)

Så synes de ville være helt fint, med en HP-sektion i SW og Programmer !
    La' det få en prøvetid, så vil det så vise sig, om behovet er der. :9xo

Originally posted by The Hans

Jo det har jeg da, men jeg tror ikke du vil kunne lide den. ;)

Jeg synes det er påfaldende, at fordi du lige er begyndt at interessere dig for at lave hjemmesider, skal der pludseligt laves et forum netop til det. :))

Du kan da også bare bede om et forum for din hest af et levende monstrum :)) :)) ;)

Og for at svare: Jamen jeg efterspørger jo bare et forum jeg er interesseret i. Jeg kræver det jo ikke ;) - Hvis der er flertal for at det er en dårlig idé, jamen så må det jo bare være sådan. :)

Det ville da være fjollet hvis jeg efterspurgte et forum som jeg slet ikke vil have. :crazyeyes:

Som supplement til det jeg allerede har skrevet, så synes jeg faktisk, at et hjemmside forum har større berettigelse, end Film og musik og ihf. samme, som Foto og Grafik.
    Da hjemmeside-kreation er helt afhængig af en PC og de 2 andre sektioner, ikke nødvendigvis er PC-relaterede.

Tweak.dk's fundament, må jo nok siges, at være PC'en og dens mange muligheder både HW- og SW-mæssigt. Og her er hjemmesider en ret så væsentlig del - ellers ku' vi jo ikke sidde her og kommunikere med hinanden. ;)

Så synes de ville være helt fint, med en HP-sektion i SW og Programmer !
    La' det få en prøvetid, så vil det så vise sig, om behovet er der. :9xo

That's the spirit! :cheers: :9xo

Hvad med at sende en forespørgsel til Admin's ? Det er jo dem som har fat i den lange ende !

Er gjort - skriver han jo allerede i hans første indlæg. ;)

Håber der kommer et forum, specielt fordi jeg lige er gået i gang med en ny i dag (min første helt egen :D) og har købt domæne. ;)

Originally posted by Zlinky

Er gjort - skriver han jo allerede i hans første indlæg. ;)

Håber der kommer et forum, specielt fordi jeg lige er gået i gang med en ny i dag (min første helt egen :D) og har købt domæne. ;)

Jeps det er gjort :). Skrev til martin allerede inden jeg skrev denne tråd.

Message from Martin, on 26-03-2006 17:02
    RE: Hjemmesideforum

Det tænker jeg lige lidt over

Jeg kan selvfølgelig godt sende en yderligere forespørgsel, men det synes jeg umiddelbart virker lidt påpressende ... :)

• Hvad med, istedet for et hjemmeside forum, hvad med noget Design forum.
    Kunne godt lyde lidt som et foto og grafik forum, men man kan jo tænke lidt videre og måske slå noget sammen.

Har dog stemt 2

Originally posted by shahid_2dk
    Hvad med, istedet for et hjemmeside forum, hvad med noget Design forum.
    Kunne godt lyde lidt som et foto og grafik forum, men man kan jo tænke lidt videre og måske slå noget sammen.

Har dog stemt 2

Det tror jeg du må specificere lidt Shahid. Design er jo i sig selv, et vidt begreb. Mener du Webdesign? :)

I øvrigt: tak for din stemme ;)

Jeg kan selvfølgelig godt sende en yderligere forespørgsel, men det synes jeg umiddelbart virker lidt påpressende ... :)

Okay - det havde jeg lige overset. Det "ka' jo smut' det skidt". :$

Det tror jeg du må specificere lidt Shahid. Design er jo i sig selv, et vidt begreb. Mener du Webdesign? :)

I øvrigt: tak for din stemme ;)

Tror det er webdesign han tænker på :)

Men synes ligeså godt man kan dække hele spektrummet, da design (farvesammensætning, opbygning osv.) er en ting, og brugervenlighed er noget andet, eller det hænger selvf. sammen når alt kommer til alt.

Vil i hvertfald gerne kunne dele ud af mine erfarringer omkring brugervenlighed og hvad dertil høre. Alligevel en stor del af min uddannelse. Dette kan jeg selvf. også allerede gøre, men et dertil indrettet forum vil måske få folk til at poste mere omkring deres hjemmesider. Man kan ligeså vel poste et design man måske laver til en kunde som freelance-arbejde eller andet, som man kan poste noget til sit eget site. Og vi sidder vel efterhånden en god del som arbejder lidt i flæng med vores egen side, og derved kan man måske gøre mere ud af at veksle erfarringer.

• Ska lige siges jeg ikk har fået læst alle indlæg... Svarer blot på topic :)

Fra et personligt synspunkt ville jeg da byde ideen velkommen :) Ku være rart med lidt flere programmører herinde... også af den lidt dygtigere art

Men fra et generelt synspunkt, så syns jeg ikke det burde indføres... Tror ikke at der er basis for det

Edit: Så lige shahid's forslag... Det er jeg stærkt imod :crazyeyes: Jeg vil også være med :P :boxed: :cheers:

• hehe ok, man kunne

Jeps mikkel, webdesign kunne være en fed ide, måske et underemne til grafik og foto.

eller hvad med et forum som, Programering, eller er der ikke noget der dækker både hjemmesider og programmering?