• Quote

    Originally posted by Disc0ne


    ja jeg har 1 linux box med Debian oh en unix box med BSD :)


    Wuhuuu.... linuxbrugere. Det hører man jo ikke meget til.


    Jeg kører oxo 2 maskiner med linux . En mandrake og en slackware ;)

  • Quote

    Originally posted by OriGiN
    LOL hvor grimt.. er det virkelig kommet ... kewl :D


    jeg venter bare på den kommer i en fuld version så jeg kan få min pro opdateret. :)

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK


    jeg venter bare på den kommer i en fuld version så jeg kan få min pro opdateret. :)


    Nå ok det er ik kommet i fuld version endnu :( så ska jeg også vente.. *piv*

  • Aerial.. Jeg har fornyligt DL'et Mandrake 9. Men jeg har så lidt probs. med at få det brænd med NERO 5. Der står at man bare skal trykke brænd image, og så skulle der komme et screen op hvor man kan vælge datamode osv. ,men den kommer ikke! Ved du hvordan man kan får det screen frem? Jeg ved ikke om du bruge NERO,men det skader jo ikke at spørge alligevel.
    Noget andet er,kan man installere Mandrak 9 på en fat32 partition?

  • Quote

    Originally posted by marquis1
    Aerial.. Jeg har fornyligt DL'et Mandrake 9. Men jeg har så lidt probs. med at få det brænd med NERO 5. Der står at man bare skal trykke brænd image, og så skulle der komme et screen op hvor man kan vælge datamode osv. ,men den kommer ikke! Ved du hvordan man kan får det screen frem? Jeg ved ikke om du bruge NERO,men det skader jo ikke at spørge alligevel.
    Noget andet er,kan man installere Mandrak 9 på en fat32 partition?


    I Nero kan du under Filer vælge ''brænd billede''. Derefter kan du vælge hvor dit mandrake9.iso ligger.
    Og du kan ikke installere Mandrake på en fat32 part. Når du starter installationen af mandrake kommer den selv frem med et lille partitioneringsprogram . Der skal du lave 2 part. som minimum. En alm Linux part og en swap part. Swappartitionen har jeg bare sat til en ½ giga ;)

  • Ok.. Men problemet er det at der står i readme'n at man skal vælge data mode osv. Men det har du måske ikke gjort? Og virker det uden at man gør det?
    BTW,kender du et godt sted hvor de går godt og grundigt igennem den der konsol ting,så selv en n00b kan følge med?! :)


    Edit: Kan jeg godt bare vælge at tage plads fra en fa32 parti. og så "fodre" Mandrake parti. tingen med det? :D

  • Når jeg starter Nero op kommer den op med den der klassiske guide. Den lukker jeg bare ned og går som beskrevet op i filer og vælger ''brænd billede'' :)
    (Jeg plejer ikke at vælge noget med datamode)


    Da Mandrake er noget af det mere brugervenlige linux (sammen med redhat) er installationen til at finde ud af. Man kan vælge at tage nogle default installationer og det er nok også det letteste at starte med. Du kan på ethvert tidspunkt i installationen springe over til expert-mode.
    Jeg gjorde det at jeg printede flg ting ud



    Getting started guide (PDF)


    Commandline Guide


    Det bedste jeg kan råde dig til er at prøve at installere det. Så finder du ud af hvordan det fungerer hen ad vejen.


    Og lige til sidst => Og når du skal installere og oprette dine linuxpartitioner fungerer det nogenlunde som part. magic (hvis du kender det). Så kan du bare ''snuppe'' en del af din fat32 eller ntfs part og formatere den til linux eller linux swap ;)

  • Quote

    Originally posted by marquis1
    Ok,så siger jeg tak! ;)
    Så sætter jeg mig til at læse lidt,og så prøver jeg efterhånden ligeså stille at prøve det..


    NP - ellers skriver du bare en PM hvis det giver problemer ;)