Hvilke gratis scripts ku i tænke jer på karga.dk?

  • Som i måske ved har jeg lagt nogle få gratis scripts op på min hjemmeside, til fri afbenyttelse af folk, der pusler med hjemmesider selv, men ikk kan/gider lave kodningen selv :)


    Men jeg er løbet en smule tør for ideer til nye scripts... Altså jeg ku sagtens lave det ene efter det andet, men ville lige høre fra jer af, hvad i godt kunne bruge eller har hørt andre spørge efter til deres hjemmeside!


    Hvis i har andre IT-problemer i bare MÅ have svar på, så skriv dem da endelig også :))

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Som i måske ved har jeg lagt nogle få gratis scripts op på min hjemmeside, til fri afbenyttelse af folk, der pusler med hjemmesider selv, men ikk kan/gider lave kodningen selv :)


    Men jeg er løbet en smule tør for ideer til nye scripts... Altså jeg ku sagtens lave det ene efter det andet, men ville lige høre fra jer af, hvad i godt kunne bruge eller har hørt andre spørge efter til deres hjemmeside!


    Hvis i har andre IT-problemer i bare MÅ have svar på, så skriv dem da endelig også :))



    Hov Hov.... gud bevare tweak.dk! :razz:

  • En Live-Chat box hvor folk kan skrive små beskeder på 100-200 tegn live på en hjemme side..


    jeg ved godt det kan fås andre steder men hvis der er et på din Karga så ville det jo være perfekt :D


    også et "kalender"-script..

  • kan du ikke lave et hvor man kan lave en fin lille knap hvor man trykker på den at der kommer sådan ca 5000 popups?

  • Quote

    Originally posted by w00tage
    En Live-Chat box hvor folk kan skrive små beskeder på 100-200 tegn live på en hjemme side..


    jeg ved godt det kan fås andre steder men hvis der er et på din Karga så ville det jo være perfekt :D


    også et "kalender"-script..


    One tagboard and calender coming right up :)


    Quote

    Originally posted by AnDeN_DK
    kan du ikke lave et hvor man kan lave en fin lille knap hvor man trykker på den at der kommer sådan ca 5000 popups?


    Jeg laver ikk destruktive scripts... Eller... jo hvis det er for at ta pis på en ven, men lægger det ikk på min egen side...


    Dog ka du bare kopiere
    window.open('[Filnavn]');
    En millard gange ind i
    onclick="" på en knap...


    Så får du den ønskede effekt

  • en tagwall/gæstebog, som gemmes i en txt-fil uden mysql, så man kan have flere på 1 hjemmeside... :)


    Hvis det er muligt, et admin /moderator del med mulighed for at rette uden at skulle hente txt'en frem.


    En lille mulighed

  • Quote

    Originally posted by sezz
    en tagwall/gæstebog, som gemmes i en txt-fil uden mysql, så man kan have flere på 1 hjemmeside... :)


    Hvis det er muligt, et admin /moderator del med mulighed for at rette uden at skulle hente txt'en frem.


    En lille mulighed


    til php

  • Quote

    Originally posted by sezz
    en tagwall/gæstebog, som gemmes i en txt-fil uden mysql, så man kan have flere på 1 hjemmeside... :)


    Hvis det er muligt, et admin /moderator del med mulighed for at rette uden at skulle hente txt'en frem.


    En lille mulighed



    Er for usikkert i txt filer.. Jeg kender et sådan script, som kører stabilt og sikkert, men bruger en data.dat fil istedet som den skriver til, som er langt at foretrække frem for txt filer. Men en KarGa version kunne da være nice :D


    KarGa -> har godt nok ikke tiden lige pt. men sig til hvis du kunne bruge en ånd når tiden engang viser sig :)

  • Quote

    Dog ka du bare kopiere
    window.open('[Filnavn]');
    En millard gange ind i
    onclick="" på en knap...


    Sorry OT!
    Hm...Sad og legede med det, ik for at lave en klam popup ting..Neej, kunne være fedt, hvis jeg kunne lave en lille fil som åbnet ts2, mIRC ovs i en! Hvad skal jeg så skrive? :O ...Lille guide? :)

  • Jeg ved ikke hvor let er det er lave, men du kan sikkert godt lave det:


    Jeg synes det kunne være fedt hvis, du kunne lave et sådan funktion der kunne bruges på siden til et galleri. På den måde at du kan uploade alle dine billedere i dit galleri også viser den alle billedere i en hvis størrelse. Sådan at man kan se en masse billedere i lille format. Når man så klikker på den kommer de frem i et pænt stort format, derefter kan du så bare trykke næste hvis man vil det. (Sådan at man ikke skal lukke vinduet med det store billede og åbne det næste.) Håber du forstår. Evt med mapper hvor du eks. kan klikke dig ind på sjove, skøre og hvad ved jeg billedere. :9xo


    Jeg ved godt der er en ligende funktion i Photoshop, men jeg er sikker på at en der har styr på det kan lave det meget federe end det..

  • Quote

    Originally posted by sezz


    til php


    Jeg koder ikke php - ihvertfald ikke endnu... Jeg er 100% ASP mand :)
    Men der ligger skam en tagwall i asp på siden ;)


    Den kører over en msaccess... Jeg ka godt lave det til en tekstfil, men syns jeg ikk er nødvendigt... med mindre self det ska laves til et hotel med ASP, men uden database løsninger... Og sådan noget gider jeg ikk lægge på min side, da det er bestillingsopgaver


    Quote

    Originally posted by Han$en


    Er for usikkert i txt filer.. Jeg kender et sådan script, som kører stabilt og sikkert, men bruger en data.dat fil istedet som den skriver til, som er langt at foretrække frem for txt filer. Men en KarGa version kunne da være nice :D


    KarGa -> har godt nok ikke tiden lige pt. men sig til hvis du kunne bruge en ånd når tiden engang viser sig :)


    Jeg arbejder alene ;) Også derfor det går så langsomt på siden med artikler etc., fordi jeg bestræber mig på kun at lave nogle gennemførte artikler og lave dem selv...


    Quote

    Originally posted by Aqu


    Sorry OT!
    Hm...Sad og legede med det, ik for at lave en klam popup ting..Neej, kunne være fedt, hvis jeg kunne lave en lille fil som åbnet ts2, mIRC ovs i en! Hvad skal jeg så skrive? :O ...Lille guide? :)


    Ved ikk hvordan javascripttolkeren tager det, men prøv bare at skriv den direkte sti i [Filnavn]


    Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Jeg ved ikke hvor let er det er lave, men du kan sikkert godt lave det:


    Jeg synes det kunne være fedt hvis, du kunne lave et sådan funktion der kunne bruges på siden til et galleri. På den måde at du kan uploade alle dine billedere i dit galleri også viser den alle billedere i en hvis størrelse. Sådan at man kan se en masse billedere i lille format. Når man så klikker på den kommer de frem i et pænt stort format, derefter kan du så bare trykke næste hvis man vil det. (Sådan at man ikke skal lukke vinduet med det store billede og åbne det næste.) Håber du forstår. Evt med mapper hvor du eks. kan klikke dig ind på sjove, skøre og hvad ved jeg billedere. :9xo


    Jeg ved godt der er en ligende funktion i Photoshop, men jeg er sikker på at en der har styr på det kan lave det meget federe end det..


    Det ligger i html... at gøre billeder mindre... ellers ska du ha fat i en komponent til serveren, der ka lave billedet mindre fysisk, men resultatet bliver ikke utroligt meget bedre


    Men har da lavet et billedgalleri... har bare ikk lagt det op endnu, da jeg ikk har skrevet admin delen.. altså den del, hvor brugere ka lægge billeder op


    http://www.karga.dk/billedgalleri



    Edit: Sikke et held :) Eksamensprojektet i programmering går ud på at lave et galleri :)
    Så får jeg det nok lavet færdig til upload på siden

  • Karga, jeg skriver videre her for ikke at lave en monster lang quote.


    Eksamnen? Tager du html css osv. kurser i fritiden?


    Jeg synes ikke galleriet skal have en bruger mulighed for at uploade billedere. Men derimod skal den være let at bruge der den der ejer siden. Jeg synes det er tilpas med størrelsen på de billedere du har lavet. Dog synes jeg at der hvor man vælger galleri skal der bare være en flot designet mappe, og neden under stå antal billedere. Det ville klart være det optimale hvis det kan laves.


    Hvis du lagde et sådant script ud på http://www.KarGa.dk ville jeg klart benytte det, når jeg engang får et site op. Indtil jeg engang selv lære kunsten.


    Så hvis der lige bliver ændret de par ting synes jeg det ser rigtig lækkert ud. :cheers:


    Hvordan ser det ud med ''admin-upload'' delen hvordan ser den ud?

  • Quote

    Originally posted by Han$en
    KarGa -> Ja, du er ASP mand, så gider jeg sq heller ikke hjælpe dig :P
    Jeg er PHP mand :evil:


    Php er for fattigrøve :))


    (Ikke ment som en diskussion om asp vs. php!!! :T)


    Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Eksamnen? Tager du html css osv. kurser i fritiden?


    Nej jeg går på htx, hvor de udbyder programmering... Jeg var så dum at tro jeg ville få noget ud af det, så jeg kom til at vælge det som valgfag


  • Okay, så kan du det hele i forvejen eller hvad? 8)


    Men kan du lave det som jeg skrev før? :D

  • Hulefanden.... jeg har jo allerede lavet det, siger jeg jo! :rolleyes:


    Til spørgsmålet om, hvorvidt jeg kan det i forvejen... Jeg har brugt lang tid på at læse både tutorials på html.dk og w3schools.com ... self ka man det ikke i forvejen...



    Edit: Så er skidtet lagt op... med admin del
    Hvis i vil se det inden jeg pakker det og lægger det på siden, så smut ind på
    http://www.karga.dk/billedgalleri og http://www.karga.dk/billedgalleri/admin (Kode er bare "admin")


  • Okay, det ser samte godt ud. Når du smider den op bliver den så lige til at smække ind?


    Jeg kan godt se man kan vælge ''upload andet billede'' men hvordan finder du så et på pc'en?
    Kan man godt få kode på lige som ved adminen for at få adgang til billederne? Sådan at det kun er familien og vennerne der kan se dem? Eller kan man få en ganske normal ''adgangs-admin-boks'' til at poppe op?
    Rigtig flot arbejde. :9xo

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jeg har ikke skrevet en upload funktion, da man ska bruge en komponent, der ligger på serveren... Eller det er ihvertfald den sikreste løsning


    Okay, rart med en sikker løsning.


    Jeg synes det ville være rigtig fedt at bruge dit billedegalleri på min side hvis jeg engang får en op. Jeg forstår ikke helt hvordan du vil uploade billederne? Er det let nok på den måde du skriver? Hvordan gør man? Kan man uplaode en masse billedere på samme tid eller skal man uploade dem enkelt vis?
    Jeg synes den funktion du har lavet så man kan se billederne i avanceret er rigtig fed. :9xo