• Okay så jeg gemmer min forside som index.htm og de andre som lala.htm osv. Så finder mine tabels selv ud af det?


    Jeg synes det er lidt forvirrende, jeg skal vel ikke have tabels liggende over det hele? Eller hvordan, det er vel bare nogle gitre jeg sætter op en gang for alle?


    Jeg prøver lige at google noget og ser om der er noget jeg kan bruge.


    EDIT: Tager det lang tid at lave? Evt. hvis der er en der har Front Page og kan uploade den kode jeg skal bruge lige klar til brug ville jeg blive meget glad. Eneste krav er at den skal virke med min Front Page 2003 :D

  • Ikke for at lyde muggen eller noget, men siger det jeg siger nu, fordi du har en tendens til at vil ha alting serveret på et sølvfad...


    Lær HTML! Læs nogle tutorials til det, evt. min egen på karga.dk... Og så kan du programmere HTML, istedet for at du ska sidde her og spørge om hva der er nemmest mig dit og sikrest mig dat...


    Det er jo ikk meningen at vi ska sidde her som en 24/7 hotline for dig, når du ska ha ændret noget på siden :roller:


    Hvis såfremt der er en venlig sjæl, der gider lægge det layout der op, hva gør du så, når du ska ha indhold på siden...? Ska du også ha hjælp til det?


    Og NEJ, det tager ikke lang tid at lave... den opsætning der ka nok laves på 1 minut, med korrekte doctypes, meta-tags og hele lortet... 10 sekunder, hvis det kun er tabellen


  • Okay, det er BESTEMT ikke meningen i skal lave det for mig. Jeg vil prøve at finde det på din side. Har du da et guide til at lave lige det jeg ønsker?


    Det er bestemt ikke meningen at i skal lave det og jeg håber ikke det opfattes på den måde.


    EDIT: Jeg skal bare lige have hul på det design mæssige, så tror jeg det kommer til at køre 100%. Jeg føler virkelig jeg er gået død lige her med at komme igang.

  • Hvordan skal den her så forståes...? :rolleyes:

    Quote

    Tager det lang tid at lave? Evt. hvis der er en der har Front Page og kan uploade den kode jeg skal bruge lige klar til brug ville jeg blive meget glad. Eneste krav er at den skal virke med min Front Page 2003

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Hvordan skal den her så forståes...? :rolleyes:


    Det skal fortåes sådan at jeg ikke forstår hvor og hvorledes.


    Jeg skal lave tables, og ved ikke hvordan det funkere. Jeg kan jo ikke bare skrive /tables også kommer det frem. Det er derhen jeg vil.


    Du skriver jeg med de rette værktøjer kan lave det på ingentid. Det lyder næsten for godt til at være sandt, for så er min start på siden lige om hjørnet. Men hvordan? I princippet skal jeg bare bruge de værktøjer.



  • ... :roller:



  • Nej tabellen forstår det ikke selv. Det jeg mener er at du sletter tekst og billeder i netop den celle (rum) hvor det skal være, oglader alt andet blive. Der efter skriver du noget nyt der i tekst feltet og gemmer som lala.htm ;)

  • Quote

    Originally posted by KarGa



    ... :roller:


    Okay tak, jeg ligger den lige ned på en flash disk og prøver den på værelset..


    Intet internet på værelset på efterskolen :))


    BTW. Det er ikke meningen du behøves at give svaret eller blive sur. Jeg vil bare gerne lære det og jeg er sikker på at alle har haft en start.
    Men tak KarGa :)

  • Quote

    Originally posted by Han$en



    Nej tabellen forstår det ikke selv. Det jeg mener er at du sletter tekst og billeder i netop den celle (rum) hvor det skal være, oglader alt andet blive. Der efter skriver du noget nyt der i tekst feltet og gemmer som lala.htm ;)


    Sådan at jeg på den måde bruger samme skabelon til at lave site efter? :)

  • Nemlig!
    Du laver skabelonen først, og så vælger du en celle i skabelonen at smide dit indhold i.. Kun indholdet der skal ændres, resten skal du bare lade være.. Så ser det ens ud alle steder ;)

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    BTW. Det er ikke meningen du behøves at give svaret eller blive sur. Jeg vil bare gerne lære det og jeg er sikker på at alle har haft en start.
    Men tak KarGa :)


    Starten kommer ikk af at du får koder smidt i hovedet... Jo, der er mange, der har lært html på den måde, men det er langt fra den rette måde, med mindre man ved at de koder man kigger på er 100% korrekte
    Nu ka du se som Hansen nævner det, så har jeg en vane med at bruge css til al formatering... Ikk at det gør en fløjtende fis, men det er bare sådan jeg gør det


    Quote

    Originally posted by Han$en
    KarGa ikk for noget, men hvorfor køre CSS på tabellens bredde? :P
    <table width="100%"> er da nemmere :D


    Det er som sagt bare en mærkelig vane... Gør det fordi de fleste tabeller til layouts skal bruge nogle halvstore formateringer... Og så er det nemmere at lave hele molevitten i css, da der også er nogle ting, man ikk ka definere i ren html i form af attributter

  • Quote

    Originally posted by Han$en
    Nemlig!
    Du laver skabelonen først, og så vælger du en celle i skabelonen at smide dit indhold i.. Kun indholdet der skal ændres, resten skal du bare lade være.. Så ser det ens ud alle steder ;)


    Okay, men i princippet gemmer den jo også menuen (Cellerne) på hverside? Hvad så hvis jeg ændre et sted på menuen på index.htm skal jeg så til hele skidtet forfra og ændre manuelt?

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Starten kommer ikk af at du får koder smidt i hovedet... Jo, der er mange, der har lært html på den måde, men det er langt fra den rette måde, med mindre man ved at de koder man kigger på er 100% korrekte
    Nu ka du se som Hansen nævner det, så har jeg en vane med at bruge css til al formatering... Ikk at det gør en fløjtende fis, men det er bare sådan jeg gør det



    Det er som sagt bare en mærkelig vane... Gør det fordi de fleste tabeller til layouts skal bruge nogle halvstore formateringer... Og så er det nemmere at lave hele molevitten i css, da der også er nogle ting, man ikk ka definere i ren html i form af attributter


    Okay du skal have tak, jeg er sikker på der måske kommer et lille spg. mere med tiden hehe. Hvem ved?


    Jeg ved godt at det ikke er sådan det funkere og at jeg skal lære det helt fra bunden, det er os meningen jeg vil det. Men lige pt. vil jeg bare prøve det i det ''virkelige liv'' også må jeg høste effaring. Håber du forstår.


    Nå jeg vil gå ned og se på tingene. :)

  • HuleFanden -> Jeg kan godt en af de kommende dage lave dig en tutorial. Det bliver så med PHP og includes, hvor du kun har en fil med layout, og derefter kun tekst indeholdende sider uden noget som helst andet end tekst og billeder.. Skal lige se hvornår jeg har tid.. Er ved at programmere noget login system med brugerprofiler osv lige nu nemlig.. ;)

  • Quote

    Originally posted by Han$en
    HuleFanden -> Jeg kan godt en af de kommende dage lave dig en tutorial. Det bliver så med PHP og includes, hvor du kun har en fil med layout, og derefter kun tekst indeholdende sider uden noget som helst andet end tekst og billeder.. Skal lige se hvornår jeg har tid.. Er ved at programmere noget login system med brugerprofiler osv lige nu nemlig.. ;)


    Du har PM!

  • Quote

    Originally posted by Han$en
    HuleFanden -> Jeg kan godt en af de kommende dage lave dig en tutorial. Det bliver så med PHP og includes, hvor du kun har en fil med layout, og derefter kun tekst indeholdende sider uden noget som helst andet end tekst og billeder.. Skal lige se hvornår jeg har tid.. Er ved at programmere noget login system med brugerprofiler osv lige nu nemlig.. ;)


    Er det ikke bare "<?include ('side.php');?>" ?


    Er der vel ikke nogen grund til at lave en hel toturial for at putte ind hehe