Problem med Windows XP?

  • Hejsa jungs.


    Jeg vil fatte mig kort, so here goes.
    Efter jeg geninstallerede windows XP (opdateret til SP2 med Nlite) så jeg ikke skulle opdatere bagefter er mit windows begyndt at opføre sig hammer weird. I må ikke misforstå mig, det virker fint problemet er bare at de programmer som der SKAL starte op ikke gør det. Hvis jeg installere f.eks musedrivere osv skal jeg starte lortet op hver gang ellers er de ikke aktive, det samme sker for diverse andre programmer.


    Så ville lige høre om jeg bliver nødt til at geninstallere 1 gang til eller omi kender en løsning til problemet?


    PS. jeg har tjekket MSCONFIG igennem, men de står ikke i listen under startup.

  • Sorry oftopic..


    Men hvad gør og kan Nlite ????

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog


  • Nu kender jeg ikke det der Nlite. Men jeg plejer at køre installationerne slavisk en ad gangen, så opstår der ikke nogen problemer.
    1. xp
    2. chipset driverne
    3. grafikkort
    4. Sp2
    5. Antivirus og firewall
    6. Spybot og ad-aware SE
    7. diverse andre drivere
    8. Tilslutter mig så først internettet og henter opdateringer af dem som er nødvendige.


    Det plejer altid at funke. Hellere lidt mere omstændigt og så det virker end smart og hurtigt - og så alligevel lave det om.
    Det er min filosofi på det her område.

  • Quote

    Originally posted by Snuff
    Tjae unistall de programmer og installer dem igen, så skulle det virke


    hvis de ikke står i msconfig står de heller ikke i programmer man har installeret og ja jeg har prøvet at installere programmerne flere gange, men tror dog det er de hotfixes jeg har smidt med under opdateringen af XP cden.


    Nlite er et program der gør dig i stand til at bruge din originale XP cd og opdatere den så næste gang man installere behøver man ikke bruge til på det næste gang. Dog er jeg nybegynder med det så har lige sikret alle mine dataer og påbegynder en reinstall ... heldigvis har jeg stadigvæk alle updates til XP liggende som .exe filer hehe.

  • Min prof xp er med sp2 så det er dejligt nemt at installerer..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Ok det var weird.. fik geninstalleret alt hvad jeg nu skulle igår aftes kl. 2:55 ligepræcis men nu virker det bare kanon. Det sjove ved det hele er at det er akkurat den samme cd jeg brugte til at installere igen :O


    Så problem solved og jeg lukker hermed tråden.



    Vil nu mene at det er bedre at smide SP2 ind før alt andet da hvis du smider drivers ind før en stor windows update kan det tit undskyld udtrykket kneppe dine drivers. Jeg har prøvet det utallige gange.