Stabilt 479pin yonah board til 550FSB?

• Jeg står overfor valget om jeg skal skifte til Yonah, jeg var så dum ikke at få bestilt mig en ES og må derfor nøjes med en af de normale med locked multiplier...

Jeg er kommet frem til at der skal bruges 550-650FSB for sådan en 1.833ghz som er eneste man i øjeblikket kan købe i DK - for den rigtig maxer ud... Men synes udminbart det lyder LANGT voldsommere end jeg kan forestille mig de kommende boards kommer til at kunne klare...

Det er jo somsagt helt ny socket de anvender, ikke samme som dothan... - Og derved nye kort, men stadig... Så høj FSB? :boxed:

• Har du husket at dividere med 4? Synes umiddelbart det lyder af meget, standard er jo FSB 667 (4x166) eller regner du med at køre 6Ghz+ på den cpu?

Men tror først at du ser noget nyt efter CEBIT, kan ikke se at der er noget officielt fra f.eks. Asus endnu og har kun set bundkort omtalt på nettet.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Rettet en gang, sidst af jesdals ().

• 550+ FSB er 100% urealistisk.

Lige nu er der kun i975 chipsettet ude på et ynkeligt AOPen board så vidt jeg ved.

Uanset hvad, får du den aldrig op på 550 overhovedet...

Jeg ville satse på Conroe. ;)

Originally posted by jesdals
    Har du husket at dividere med 4? Synes umiddelbart det lyder af meget, standard er jo FSB 667 (4x166) eller regner du med at køre 6Ghz+ på den cpu?

Std FSB 166 - QDR på 667, men multiplieren er jo åben nedad, så han mener hvad han siger. ;)

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

• Doh, pinligt, dividerede lige med 2 istedet for 4, ja, oki, hvis multi ikke er 5.5x så bør det være muligt at få et nogenlunde clock på de fleste kort...

Tror Yonah ved 3-4ghz er virkelig kickass... :ph34r: