Yderligere komprimering af videoklip

• Halløj folkens

Sidder ude på arbejde og har lavet en animation i et CAD program af en maskine jeg er ved at konstruere.

Den encoder der er i programmet i forvejen, er virkelig ringe. Så en kort film på under 30 sekunder fylder 50MB og ser ikke særlig godt ud!

Er der nogen der har kendskab til et godt (gratis) program der hurtigt og nemt kan komprimere filmen yderligere?
    Jeg vil gerne udenom DIVX, da det er de færreste på virksomheden der har DIVX codecs installeret.

• prøv at smide den ind i Windows Movie Maker 2...det kan komprimere i forskellige kvaliteter :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Originally posted by JuiCe
    prøv at smide den ind i Windows Movie Maker 2...det kan komprimere i forskellige kvaliteter :)

Har ikke movie maker 2, desværre. Mener den er en del af SP2, som Danfoss IT endnu ikke et rollet ind.

• Jeg konverter enten til mov eller wmv filer.
    Nogle af de animationer jeg laver med Inventor er ofte over 1 GB. :boxed:

Konvertering til mov kræver noget Quicktime software, men til wmv kan Windows media encoder gøre det. Den burde du kunne hente ned gratis, hvis du ikke allerede har den. Jeg mener også at windows moviemaker kan gøre det ?
    Her er how to med WME:
    http://www.videohelp.com/guide…rch=Search+or+List+Guides