kan man godt lave direkte kopier af en dvd med en dvd brænder?? ![]()
![]()
direkte kopier?
-
-
Originally posted by learner
kan man godt lave direkte kopier af en dvd med en dvd brænder??

Det vil jeg da tro men det kræver vel enten at man har et dvd-drev og en dvd-brænder, eller at man laver et image af dvd filmen hvis man kun har brænderen

-
Originally posted by cla
Det vil jeg da tro men det kræver vel enten at man har et dvd-drev og en dvd-brænder, eller at man laver et image af dvd filmen hvis man kun har brænderen

ja men jeg har hørt at man ikke kan lave en direkte kopi man skal bruge et program som dvdshrink! andre der ved noget? :]
-
Som det første, så læs min test --> her
Man kan ikke tage en kopi af en original DVD, da DVD-film i dag har flere lag. DVD-medier man kan købe i dag har kun et lag.
Men hvis du har lavet en kopi af en film, som jeg gjorde i testen og flimen ligger på et DVD-medie (med et lag), så kan man godt tage en direkte kopi af den med en DVD-brænder.
-
Originally posted by Ulrik
Som det første, så læs min test --> herMan kan ikke tage en kopi af en original DVD, da DVD-film i dag har flere lag. DVD-medier man kan købe i dag har kun et lag.
Men hvis du har lavet en kopi af en film, som jeg gjorde i testen og flimen ligger på et DVD-medie (med et lag), så kan man godt tage en direkte kopi af den med en DVD-brænder.
okay men det vil sige at man ikke kan lave en komplet backup kopi af ens dvd film?? eller bliver det en komplet kopi hvis man bruger din metode? altså xtra materiale og alt det der?
-
min nabo har en dvd brænder og han har da ikk haft nogen problemmer... man skal jo bare bruge den software der er med så kan man
-
På et alm. DVD-medie kan der være 4.7 GB data. En DVD-film fylder typsik >6 GB, så en direkte kopi kan ikke lade så gøre. Med mindre DVD-flimen ikke fylder mere end de 4.7 GB, men det har jeg aldrig set.
Men med DVD Shrink, som jeg brugte i testen, kan man komprimere selve DVD-filmen, og derved kan man få en DVD-film med ekstra materiale og det hele på et 4.7 GB DVD-medie.
-
På et alm. DVD-medie kan der være 4.7 GB data. En DVD-film fylder typsik >6 GB, så en direkte kopi kan ikke lade så gøre. Med mindre DVD-flimen ikke fylder mere end de 4.7 GB, men det har jeg aldrig set.Men med DVD Shrink, som jeg brugte i testen, kan man komprimere selve DVD-filmen, og derved kan man få en DVD-film med ekstra materiale og det hele på et 4.7 GB DVD-medie.
aaaaahhhhh mange tak!
lige den forklaring jeg skulle bruge! -
aaaaahhhhh mange tak!
lige den forklaring jeg skulle bruge!men jeg har lige tjekket en dvd og der var 6,8 gb som du sagde og så tjekkede jeg et af mine ps2 spil og der var kun 3,9gb så den kan man vel godt kopiere direkte over ik?

-
-
-
men bare rolig jeg er ikke en lovovertræder!Jo du er LOL

-
Originally posted by snuffi
Jo du er LOL

nej jeg er da ej!
hva får dig til at sige det? :] -
På et alm. DVD-medie kan der være 4.7 GB data. En DVD-film fylder typsik >6 GB, så en direkte kopi kan ikke lade så gøre. Med mindre DVD-flimen ikke fylder mere end de 4.7 GB, men det har jeg aldrig set.Men med DVD Shrink, som jeg brugte i testen, kan man komprimere selve DVD-filmen, og derved kan man få en DVD-film med ekstra materiale og det hele på et 4.7 GB DVD-medie.
På bekostning af kvaliteten, eller?
-
he he den fik jeg godt!
men bare rolig jeg er ikke en lovovertræder!
forresten er det dig der har lavt testen af den der Nec dvd brænder? :]Jo, det er mig

-
Originally posted by Torque
På bekostning af kvaliteten, eller?
Ja ... Dog, som jeg har skrevet i testen, er det ikke noget man lægger vitterligt mærke til ... Så skal man zoome osv. før man (eventuelt) kan se forskel.
-
Jo, det er mig

respekt man fed test!

-
Takker, det tog også lidt tid at lære og kende det hele .... Nu med alle de standarder osv. ...