PC til billedbehandling

• Godt med ram også ville jeg tage en Intel prossor

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Som Celfa siger, så tag en Intel cpu - evt. en dualcore. Og husk massere af ram. Og evt. en Raptor hdd eller to i raid.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• 2gb ram er fino cs vil ikke bruge mere alligevel :)

Om det er intel eller amd er temmelig lige meget amd er faktisk lidt hurtigere hvis du tager dual-core. Der er dog ikke den store forskel derfor ville jeg nok tage en amd da typisk er en del hurtigere end intel til alt andet og yddelse er ca. det samme i ps.

Gfx kort behøver du ikke noget vildt men sørg for noget med dvi især hvis du har en lcd skærm.

Med mindre du skal arbejde voldsomt meget og vildt proff. under det store arbejds pres så bare snup en almindelig cpu og 2gb ram så kommer du meget langt, uden nogen yddelses problemer. Systemet i min sig er giver mig ikke problemer i ps selv med mine meget store filer.

Bare sørg for at have 2 fysiske harddiske så windows og ps ikke bruger den samme disk som sratch disk... du kan sætte det op i ps hvilken den skal bruge.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Ganda
    Til billedbehandling er serien af NVidia Quadro grafikkort nok de bedste, de kan købes både med AGP x8 og PCI Express x16 i alle prisklasser.

Ville da være åndsvag, det er billedbehandling vi snakker, ikke CAD/CAM..

Correct me if I'm wrong...

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Agree på ingen måde point i at bruge penge på at quadro kort når det er til 2D redigering i ps. Quadro er til 3D og cat eneste sted det har en fordel.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy