• Okay, så blev dagen lidt bedre. Jeg har netop snakket med forbrugerstyrelsen som bekræfter at firmaet skal betale for ALT.


    I er for seje.


    Btw, ret cool at man kan ringe og få gratis råd hos forbrugerstyrelsen!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Nå det er så ikke helt ovre endnu, jeg har ét lille ? mere:


    Som sagt siger forbrugerrådet at virksomheden skal betale ALT såfremt der er fejl på varen. Men nu ser jeg dette på Express Deliverys wside:


    "I det omfang Express Delivery A/S er ansvarlig overfor køberen, er Express Delivery A/S’ ansvar begrænset til direkte tab og omfatter således ikke følge-skader på tilsluttet udstyr og indirekte tab, såsom tabt arbejdsfortjeneste, for-sendelsesomkostninger, driftstab, installationsomkostninger med mere."


    Wtf - det forstår jeg ikke! Hvordan kan de skrive det - det er da imod reglerne ? De skriver jo at de ikke betaler forsendelsesomkorsningerne på RMA varer, right?


    Håber der er én som kan forklare!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • jeg ville ringe eller skrive til butikken de kan sikkert sende dig sådan en seddel du skal sætte på hvor fragten er betalt.


    300.- for at sende en pakke på 26 kg er jo forrygt.

  • Købelovens §78 stk. 4 fastslår følgende:


    "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning."


    Derudover er købeloven deklaratorisk, og mange af reglerne er beskyttelses-præceptive, som kort fortalt betyder, at reglerne i købeloven kan fraviges ved aftale, men ikke hvis aftalen stiller den svage part, altså forbrugeren, dårligere end købeloven ville have gjort. Derfor skal din fragt dækkes ligemeget hvad.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Købelovens §78 stk. 4 fastslår følgende:


    "Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning."


    Derudover er købeloven deklaratorisk, og mange af reglerne er beskyttelses-præceptive, som kort fortalt betyder, at reglerne i købeloven kan fraviges ved aftale, men ikke hvis aftalen stiller den svage part, altså forbrugeren, dårligere end købeloven ville have gjort. Derfor skal din fragt dækkes ligemeget hvad.


    han har dog stadig pligt til at finde en fornuftig fragt pris.


    derfor syntes jeg han skal kontakte butikken og høre hvordan han skal sende dem.


    for jeg tvivler på de vil dække 300.- når det kan sendes billigere.

  • Ja, jeg har sendt 2 mails til dem. Jeg forklarer deri at jeg er klar over mine rettigheder og at de skal betale fragten. Dog er jeg igen kommet i tvivl over det de skriver på deres side.


    Jeg skrev om det ca 3 poster oppe - markerede det med fed. Ingen som kan give et svar på det?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Ja, jeg har sendt 2 mails til dem. Jeg forklarer deri at jeg er klar over mine rettigheder og at de skal betale fragten. Dog er jeg igen kommet i tvivl over det de skriver på deres side.


    Jeg skrev om det ca 3 poster oppe - markerede det med fed. Ingen som kan give et svar på det?



    hvis der er fejl på varen skal de betale fragten hvis du medsender den orginale kvitering.


    det kan man ikke komme uden om.


    er der ikke fejl er det dig selv der skal betale.

  • Ok, der er fejl på, men det er ca ½ år gammelt. Nu har jeg sendt mails - så må jeg se hvad de skriver...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Ok, men det er altså rettet nu.


    Jeg har sparet 300 kr ved at oprette denne tråd. Jeg skrev en mail om at jeg havde snakket med forbrugerrådet osv, og idag fik jeg en mail om at de har sendt et betalt fragtbrev til min adr. på 300 kr.-


    Nice!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Ja, har sendt pakker på 30-35 KG uden problemer med POST DK.


    Taget fra Post Danmarks hjemmeside:


    Formater på Postpakker:


    Maksimum vægt
    20 kg.


    Format
    Min.: 14x9 cm
    Maks.: Længde 150 cm og længde + omkreds = 300 cm, jf. volumentillæg


    Rulle eller stang
    Min.: Længde 10 cm og Længde+2xHøjde 17 cm
    Maks.: Længde 150 cm, jf. volumentillæg


    Sidst opdateret: 10.02.2006


  • Ja, jeg VED godt hvad der står på POST DK´s website!!


    Ændrer nu ikke på det jeg skrev ... og det jeg har gjort. Kan ikke se problemet ... Ud over at POST DK ikke har styr på deres shit, men det er jo ikke noget nyt :))

  • Jeg har også sendt en skærm, der vejede 35 kg. med Post DK, det krævede dog nogen overtalelse at få denm til at tage den :crazyeyes:


    Dagen inden havde jeg ringet til dem for at spørge, om det var muligt, og jeg fik at vide, at man godt kunne sende over 40 kg som privatperson :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Ok, men det er altså rettet nu.


    Jeg har sparet 300 kr ved at oprette denne tråd. Jeg skrev en mail om at jeg havde snakket med forbrugerrådet osv, og idag fik jeg en mail om at de har sendt et betalt fragtbrev til min adr. på 300 kr.-


    Nice!


    nææ det har du ikke du kunne jo bare have skrevet og spurgt shoppen


    så havde de med garenti sagt det samme.


    syntes det er under lavmål at citere forbrugerrådet i en mail inden du overhovedet har snakket med dem.


    du siger mere eller mindre at du anser dem for at være nogle svin der kun er ude på at snyde kunden .


    sikker en tilhed at have til andre folk "FLOT"

  • Jeg ved ikke hvad tilhed betyder, men jeg ved at der var én som fik det forkerte ben ud af sengen i morges...


    Sålænge du ikke ved, hvordan mine mails verbalt var udformet, tonen om man vil, så bland dig udenom.


    Siden du nu engang er så interesseret, kan jeg fortælle dig at der absolut ikke har været nogen hård tone i de mail' jeg har skrevet til Express Delivery eller omvendt. Jeg har stillet dem et simpelt spørgsmål, som jeg senere på dagen selv fandt svaret på.


    Nemlig, ja.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|