Noctua NH-U9 & NH-U12 heatpipe køler

  • Hej.


    Jeg lod mærke til at i testede på et Asus A8N mobo, vil det sige at den store af dem ville kunne passe på alle Asus´s S939 mobo´s eller mere bestemt på et A8N SLi Premium??


    Min fremtidige nye PC skal laves i et kabinet som skal hænge under mit skrive bord, det vil sige at kabinettet skal ligge ned, er der nogen forskel på køleevnen fra sådan en køler med HeatPipes om den hænger vandret eller om den står lodret?? hvis i forstår...


    På forhånd tak.

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Jeg ville også godt høre nærmere om, hvordan køleren vendte under test:


    Som jeg har forstået heatpipes, er det en vædske, som koger væk (ved lavere temperaturer end vand self), som giver kølingen.


    Dampen bliver så til vædske igen oppe mellem køleribberne, og skal kunne løbe tilbage igen.


    Har jeg forstået det rigtigt?


    Når man kigger på Asetek Vapochill Micro, giver det mening, da den er skrå, så man kan vende den, så tilbageløb af vædske er muligt, i både lodret og vandret processorposition.


    Mens andre kølere får heatpipes der bliver vandrette eller i værste fald peger nedad.


    Nogen der har målt betydningen af dette?

  • Sgu ikke meget respons man får på sine spørgsmål ;(

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT


  • Kan ikke svare på om den passer på alle asus s939 bundkort!


    Tror ikke der er nogen effekt forskel på om dit kabinet ligger ned eller står op

  • Quote

    Originally posted by DEVIL_DK
    har man ikke prøvet at vende blæseren så den suger gennem køleren istedet for at blæse ind i den.


    Nej ellers havde det også været med i testen.


  • Afhænger jo af hvilken vej monterings hullerne på bundkortet vender. I dette tilfælde vender de 4 heat pipes som et U horisontalt. Hvilket vil være tilfældet på de fleste bundkort. Se evt. monterings hullerne i køleblokken.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Kan ikke svare på om den passer på alle asus s939 bundkort!


    Tror ikke der er nogen effekt forskel på om dit kabinet ligger ned eller står op


    Hej Martin.


    Mange tak for svaret :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT