QuoteOriginally posted by Mazie
´
Eller Extreem III, det er hurtigere endnu og kameraet kan godt elske det
Kameraer i den størrelse kan ikke engang udnytte hastigheden fra et Ultra II så extreme III er nok lidt overkill
QuoteOriginally posted by Mazie
´
Eller Extreem III, det er hurtigere endnu og kameraet kan godt elske det
Kameraer i den størrelse kan ikke engang udnytte hastigheden fra et Ultra II så extreme III er nok lidt overkill
QuoteOriginally posted by _WHAT_
Det siger du godt nok. Men har du nogen henvisninger til, hvor det står ? For ikke lige det jeg har kunnet læse, på de sider hvor jeg plejer, at indhente expertviden.
Vil da gerne ha' det sort på vidt, for der er da ikke meget logik i, at hurtigere kort, som giver hurtigere data overførsel mellem kort -> kamera -> pc, er lige meget. Har desuden selv oplevet væsentlig forskel på et alm. Sandisk CF kort og et PQI highspeed.
Efter hvad jeg har læst så bruger hurtigere kort også mindre strøm (pga. hurtigere læsning og skrivning), hvilket er lig med længere batteritid.
Men det ka' være jeg har læst forkert.
Siger ikke der er forskel på et high speed og et almindelig. Der er stor forskel men nu er sandisk ultra II så sandelig også et highspeed kort der kan følge med mit 8.2mp og 4 billeder i sekundet med raw på godt 10mb hvilket er en del mere end hvad jeres kompakte smider ud.
Et extreme III er så en smule hurtigere og kan klare frost på -30 mener jeg det er... noget i den stil med at extreme III klarer mere kulde og varme men vi snakker virkelig ekstremer med 80 og -30 eller mere.
Ultra II er high-speed Extreme III er lukus edition bedste kort der kan købes og selv de største kamera smider ikke data fra i den hastighed
Eneste sted extreme III gør forskel er fra kamera til pc og det er nok også begrænset
Men regn lidt på det hvad fylder et af dine billeder og hvor mange kan du tage på et sekund ??
Et højt opløseligt billede fra dit S1 IS fylder ca. 1.5 mb og dit kamera kan tage 1.7fps i bedste tilfælde. Lad os bare sige at det er 3 mb i sekundet.
Et ultra II kort kan gemme godt 12mb på et sekund det er altså 4 gange så hurtigt som du har brug for
Og godt dobbelt så hurtigt som det skal være til A620