Er jeg uheldig, eller kan folk ikke stresse deres HW ? :S

  • Quote

    Originally posted by CheezEDippaH
    Min er ofte, hver gang den er under heavy load, oppe ved de 65 grader, ifølge temp-sensoren på mit MAX3 (som jo har tendensen til at vise 10 grader for meget, ifølge mange folk). Det skal dog siges at den ved stock FSB er meget køligere. Dog synes jeg at Delta-temperaturen er underligt høj ved OC, hele 20 grader, fra laveste idle til højeste load (~45 grader til ~65, hvilket jeg ikke er helt sikker på er normalt).


    Det er også meget kendt at temp.måleren på netop IC7 Max3 er helt fucked.. Kan godt svinge -10/+10.. :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • m.beier, det kan godt ske at mem ctrl sidder i cpu, men ikke desto mindre BLIVER cpuen faktisk VARMERE ved cpuburn k7 end ved prime (small, large, blend DET ER ET FEDT) jeg har testet det, eva2000 har testet det.


    Faktum er at cpuburn udvikler mest varme overhovedet, dernæst s&m og på 3. pladsen prime, og faktisk er small fft's mest cpu intens og varme udviklende, jeg ved godt mem ctrlen ikke bliver stresset, men nu har jeg primet siden ruder konge var knægt - på alt lige fra dual p2 400mhz & p4 3,0 @ 3,6ghz til de tidligere nævnte a64'er.
    Small fft's stresser kun cpu, large fft's stresser både ram og cpu, og så alligevel kun 15-30mb ram ifølge task manager.

  • Har ikke læst hele tråden..


    Men i må også medregne det faktum, at ikke alle HeatSpreadere sidder lidt godt, og er lige plane.


    ->#0
    Jeg tror at dine høje temps skyldes fejlmålinger. Køb en temp probe. Sådan en er ret billig, og kan give dig en ret præcis temperatur :cheers:

  • For lige at få det på det rene, har haft en macpower digidoc 5+ eller hva fan' den nu hedder, 8 probes, har den stadig... Haft 3 probes henne ved siden, de var meget meget enige med mit mobo... - Og har rodet med over 10 forskellige nF4 kort :S - Dog kun testet grundet på DFI's..


    Det pudsige er, nu hvor der blev nævnt navne på folk fra andre fora's... - PC-ICE siger han ikke vil kunne fremskaffe en singlestage som kan holde -48 load på en godt clocket CPU af typen Venus / Toledo?(er det ikke sårn den staves?) / San Diego..


    Eva2000, stressteste, må jeg have overset, husker kun at have set fandens mange AM3 resultater derfra :) - men S&M stresser ikke ligeså godt som P95, however er det mere overskueligt...


    EDIT:
    Magic, håber sq jeg har ret på det punkt - Alt andet lige ville være temlig pinligt :O
    Godt nok ligger det ikke på programmet når jeg tester efter stabilitetstricks, men alligevel : - S

  • Quote

    Originally posted by M.Beiermen S&M stresser ikke ligeså godt som P95, however er det mere overskueligt...


    EDIT:
    Magic, håber sq jeg har ret på det punkt - Alt andet lige ville være temlig pinligt :O
    Godt nok ligger det ikke på programmet når jeg tester efter stabilitetstricks, men alligevel : - S


    du har skam ret hvad det angår, mine cpuer har nemt været s&m stabile og failed prime efter ganske kort tid, men ikke desto mindre udvikler s&m mere varme end prime, og det var det eneste jeg snakkede om ;)