Skam over Danmark

  • Quote

    Originally posted by Jonathan


    Stressende stillinger er [vist nok] noget med at sidde på gulvet, ikke få lov til at ligge ned, at skulle sidde i en stol osv.


    sidde i en sådan vinkel så benene skælver utroligt meget og blive der indtil man kollapser og bliver tvunget tilbage...


    Læst i Information tror jeg nok.

  • Svar på første post:
    Jeg er ikke helt enig, i min verden er det hun har gjort ikke videre slemt, hun har kaldt dem navne og tvunget dem til at side i ubehagelige stillinger, ikke jordens værste behandling.. Men dermed ikke sagt at der ikke skulle være faldet en straf, men syns måske du overreagere en smule når du du mener hun skulle bures inde og sendes til psykolog.. Det er en lidt anden verden dernede, og det er en lidt anden verden under et forhør, og igen, jeg syns ikke det er så slemt igen..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Hun skulle da hædres for at have været i aktiv tjeneste.... Jeg er da flintrene ligeglad med hvordan militæret for de informationer bare det kan redde liv.... If u hate tha game ?? Don`t play

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Nu har ingen af os været tilstede -vel? Men iflg. medierne har hun gjort sit job som hun er ansat til- og fået instrukser til. Hun placerer fangen som man SKAL- ned i "ikke flugt stilling" prøver sit bedste på at få info ud af fangen. Hun har tilsyneladende ikke brugt RIGTIG TORTUR, sådan som vi også lærer det i korpset.
    Naturligvis er der mange som kun kender krig hjemme fra stuerne og fra filmlærredet, og de gode folk vil måske klage over at fangerne ikke fik polstrede kontorstole med op og ned hejs, andre vil måske klage over at der ikke var dramatik nok i TV..... Sådan er vi forskellige i vores behov.
    EN TING ER SIKKER: i krig gælder alle kneb- for at vinde- du kan ikke vinde ved at være sjov eller "god". Når jeg nu nævner at vinde- betyder det at løse sin militære opgave, det er det vigtigste man skal som soldat!
    Kan man ikke lide soldater eller krig: så stop krigen i det eget hoved- for så får vi andre FRED!

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Nu har jeg ikke sat mig helt ind i det, men her kommer min synsvinkel.


    De tolke som har overværet forhøret har ikke haft noget træning, og det har derfor kunne virke voldsomt. Som jeg kan forstå det på hendes tidligere overordnede er Annemette en som følger reglerne 150%.


    Jeg vælger at tro, at hun har gjort præcis hvad man skulle, men det var tolkene uden træning som tog fejl.


    Kan jeg kun give dig 150% ret i.

  • Jeg synes det er klamt hun i det hele taget er sigtet for noget som helst.


    Det er 100% almen viden at en god soldat ikke sætter spørgsmålstegn ved en overordnet under NOGEN omstændigheder. Dem der befaler, har derved ansvaret i tilfælde af at regler bliver overtrådt - som de åbenbart er blevet til en vis grænse i dette tilfælde.


    Hvorvidt hun tilstår at hun nyder at "torturere" dem eller ej, vil jeg slet ikke udtale mig om. Hvis hun indrømmer det på åbent TV, så er hun dummere end politiet tillader - men det ændrer stadig ikke ved det faktum at ansvaret for hendes handlinger ikke bør eller skal pålægges hende.


    At det sker, kan man vel mest af alt tolke som regeringens mulighed for at få en syndebuk, og derved "rense" sig selv for alt det lort de render rundt og laver.


    Klamt - men vel ikke specielt overraskende...? :finger:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • Mon modstandsbevægelsen der placerer de vejbomber som dræber danske soldater ligger søvnløse om natten, fordi de ikke overholder Amsterdam Traktaten. I think not, hvis de kunne, så ville de pisse i asken bagefter. Anne Mette Hommel gjorde hvad der skulle gøres, for at trække oplysninger ud at fangerne, som i sidste ende måske har reddet nogle danske soldater.


    Den her diskussion beviser bare hvor bløde og hykleriske vi er blevet. Vi kan godt lave en krig, hvis ingen lider fysisk og psykisk overlast. Hmmm... Krig har altid, og vil altid koste liv. Soldater som Anne Mette Hommel er nødvendige, hvis ikke Irak skal udvikle sig til en nyt Vietnam.


    Bare min 25 øre.

  • Quote

    Originally posted by Legolas
    ...Hun har tilsyneladende ikke brugt RIGTIG TORTUR, sådan som vi også lærer det i korpset...


    Så må du enten være i Jæger eller Frømandskorpset, da officere ikke får den udnervisning, men kun et kursus i hvad de kan blive udsat for, og alle andre i teorien slet ikke må udsættes eller lære noget om det.. I teorien må ingen i det danske forsvar lære at bruge tortur, men er da interresant hvis de lære at bruge det derinde? Selvom jeg udemærket forstår hvis de gør..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg