Prof. digitalkamera

• Hejsa

Ja, jeg har måske en en lidt længere forespørgsel på et kamera.

Jeg skal til sommer lave nogle interviews i Rusland, og derfor skal jeg have anskaffet mig et professionelt videokamera, så evt. interesserede kan se mine interviews på et niveau, som kunne nå TV- standard (lokalnyheder o.l.)

Men mit kendskab til kameraer er så at sige, ikke eksisterende!

Jeg vil gerne have et digital kamera:

- Brugervenligt
    - filme længe (god hukommelse)
    - holde batteri længe
    - det skal være muligt at koble kameraet til en PC
    - og så behøver det ikke at koste "spidsen af en jetjager".
    - det må også gerne være brugervenligt.
    - tilmed skal der være mulighed for at købe diverse udstyr til kameraet - altså mikrofon og stand etc.
    - præsentabelt

Er der evt. nogen som har nogle forslag til, hvad man burde investere i?

Ha' for øje, at jeg er studerende :)

• 3ccd linsen er jo klart at foretrække.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126555

Dog koster den også en hel del.

Det kamera jeg linker til her undersrtøtter HDTV ( altså high defination tv )

hvilket er en fordel for den kommende teknologi.

http://www.jakeludington.com/p…3ccd_dv_cam_shootout.html

her kan du se forskellen på 3ccd teknologien og ccd teknologien.

Hvis du vil kigge på et kamera i den billigere ende er der self canons:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12688

• Hvis jeg har +/- 10.000,- til rådighed inkl. stativ, taske og "bånd".

Tillægsspørgsmål - hvordan virker det med hukommelsen (bånd). Køber man en slags bånd eller?

Dengang jeg legede med kameraer, der puttede man et helt VHS bånd i - og det var topmoderne - så det er lang tid siden

• http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-HCR-HC1-Review.htm

lidt læsestof omkring det nævnte Vkamera.

onclusion