Første forsøg med mit nye S2 IS (Links rettet)

• Nice :9xo - og tillykke med den lille ny. 8)
    Så er det bare med at få taget nogle billeder og få leget med de forskellige muligheder. Er stadig selv på på det stadie endnu, hvor jeg afprøver forskellige opsætninger på lillebror'n !
    Har du prøvet video funktionen ? Rimelig cool IMO.

Edit: Kan se på de 2 næste, at du har samme lille skavank som mig: holde kameraet lige horisontalt. ;)

• Faktisk godt eksempel på hvad indstilligen gør.

På auto for du et rimelig ok aksponeret billede hvor imod farverne er lidt off.

Med snow har du fået lidt over eksponering men ikke helt ved siden af men farverne er tilgengæld meget meget bedre.

Du kan tjekke indstillingerne i exif data på filen også instille kameraet som det er på snow pogrammet også lige gå en blænde op eller en tak på lukke tid for at få lidt mindre lys ind.

Grunden til at snow er lidt over belyst er fordi kamereats lys måler ofte bliver snydt af de store hvide områder som sneen giver og derfor typisk gør billedet for mørkt. Her er der så kompenseret lidt for meget.

Skyd i snow og brug ekponerings kompentationen til lige at justere det sidste vil jeg tro du for bedste resultat ud af.

tillykke med det bette kamera :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg kan desværre ikke undgå at være uenig med dig der.. Billedet bliver al al for overeksponeret med snow effekten. Himlen lyser jo som Crazy Daizy!
    Samtidig syns jeg de "orignale" billeder virker mere hyggelige, og rammer sådan en kl 15. snart mørk tid.

Se f.eks. hospitalet i snow. Det ser helt forkert ud.

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

• Skriver også de er overeksponeret men at farvene er mere rigtigt seneen er mere hvid... blå stik er mindre.

Eksponerings kompentationen tror jeg du har i alle programmer men er ikke sikker. Ellers har du ikke den mulighed. Hvis du ikke har så tjek hvilken blænde og lukketid du har taget disse billeder med og indstil til det manuelt på M husk at stille hvidbalancen også... er den der sikre at det rigtige er hvid.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy