mit næste projekt

• Altid godt med gåpåmod, held og lykke med projektet. ;)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Originally posted by b_ball
    jeg vil ikke køre så lavt at jeg skal til det

Hvis boxsen køler indholdet og dermed vandet ned til ~20 grader under omgivelses-temp.... Dvs. stuetemp, så kommer der kodens.... Ja, jeg ved godt at den nok ikke lige kommer 20 grader under stuetemp når der er opvarmning af vandet, men den vil jo komme under stuetemp under alle omstændigheder og der skal ikke meget til før kondensen så småt begynder at komme. ;)

Originally posted by b_ball
    har lige fået reklamer ind af døren, og her er hvad jeg skal have:

og så sætter jeg 12 volt stikket til inde i min comp og smækker 25 litter vand i det skal nok blive cool

Du kan godt bruge den kølebox - men du skal lige vide et par ting.

1. Jeg har en magen til - og det med 20* under udenoms temp. holder ikke en skid.

2. Du bliver nødt til at lave to huller i "låget" - da køle enheden sidder i låget - (det er jo så ikke det store der sker ved det.

3. Drop det med PSU'en og find en gammel 12volts strømforsyning - fra en defekt opladelig boremask. eller lignende - du kan 100% sikkert finde en på det lokale loppe marked til en 50'er.

4. For sjov skyld vil jeg lige prøve at fylde min op med vand i aften og så se hvor kold den bliver til i morgen - skal nok vende tilbage med temp. EDIT : GLEMTE LIGE DEN STÅR HOS DE GAMLE - KAN FØRST LAVE FORSØGET I MORGEN...

5. Hvis du lader den køre også når PC er slukket - så holder den altså ikke så helvedes længe.

6. Jeg tror faktisk du vil opnå en meget koldere vand temp - hvis du nøjes med f.eks. 10 liter vand og så har 10 stk. ½ liters cola flasker fyldt med vand i fryseren - og så smider 5 stk i hver gang du starter din PC - det kræver jo desværre lidt arbejde med at bytte rundt på flaskerne - men dit vand vil være betydelig koldere end hvis du lader boxen køle det ned...

• Jeg har et projekt ala det samme kørende (bare med fryser), vandet ligger omkring -15 grader og der kommer en del kondens på slangerne hvis ikke jeg isolere... Det jeg ville fortælle er at min CPU og grafikkort faktisk har overlevet kondens, der var kondens inde i selve CPUen og dryppet vand ned på grafikkortet ... Computeren slukkede godt nok men processoren og GFX lever stadig i bedste velgående... Måske har det ikke de store relationer til emnet men nu ved i at det er muligt at ens computer kan overleve vand og kondens...

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

vandet ligger omkring -15 grader

**LOL** - må liiiige drille lidt - Hvis "vandet" er -15 grader - så er det sgu da is......... ;);) - sorry var for fristende... :]