• Kan heller ikke se noget smart i, at sende luft ind både fra front og back. Det gir ikke et ordentligt flow.

Flow er når luftenen bliver hurtigt skiftet ud og der på den måde hurtigt kan komme koldt ny luft ind.

Det bli'r den ikke med luft ind fra 2 diametral modsatte retninger, luften vil hvirvle rundt og ikke vide hvilken vej den skal. Groft og firkantet sagt. ;)

Så derfor er der størts mulighed for effektiv airflow, ved at ha' en i front der suger ind og en bagtil der suger ud. Ihf. den logiske forklaring, som jeg kan forholde mig til, ud af det jeg ved om den slags.
    Men folk må da gerne modbevise det - men jeg tvivler på, at det kan. ;)

• varme søger opad og cpu kølere suger luft til sig normalt....derfor vil det være lidt anderledes....man bør sende mest muligt ind fra alle sider og så ud i toppen )enten via psu eller en blæser i toppen der suger)...en stor 120mm i bunden kunne være et modd som man som casemodder måske burde starte med....det giver ligesom en retningssøjle til luften.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• det er rigtigt at blæserne sagtens kan vende luftstrømmen..men det er ligesom at hoppe eller falde.....vil du modvirke naturkræfterne så kræver det mere energi, hvorimod du opnår mere ved at udnytte dem.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by KarGa
    Jeg vil derimod anbefale disse:
    [Blocked Image: http://www.gdhardware.com/guides/cooling_guide/airflow.gif]
    [Blocked Image: http://www.acoustiproducts.com/images/products/acc6606/acc6606_airflow_500px.gif]

Dem har jeg altid brugt og altid hørt var de bedste

Sådan får jeg det osse snart også skal der overclockes :P

System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

• da cpuen er den mest luft hunrende og den suger til sig så har jeg erfaring med at det altså er bedst at give den så meget som muligt ..og tager man det direkte udefra giver det bedre temps

noget lign det her....man skaber en lufthvirvel omkring cpuen der så stiger opad...og ud ved psu og evt i toppen.