står lige og kigger på sådan en fidus her
http://www.scootergalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=109584
er de lovlige og kører på og hvor gammel skal man da være for at kører på sådan en osv?
står lige og kigger på sådan en fidus her
http://www.scootergalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=109584
er de lovlige og kører på og hvor gammel skal man da være for at kører på sådan en osv?
De er hamrende ulovlige AFAIK, ser strisserne dig på sådan en, må de tage den så vidt jeg ved.
QuoteOriginally posted by Cobber
De er hamrende ulovlige AFAIK, ser strisserne dig på sådan en, må de tage den så vidt jeg ved.
sygt hehe
den så rimelig nice ud det var derfor hehe
hvad skal man så vælge hvis man var 16 år, og havde 2-7 k gerne billigt
( lillebroderen )
hehe
QuoteDisplay MoreOriginally posted by mrflashbag
sygt
hehe
den så rimelig nice ud det var derfor hehe
hvad skal man så vælge hvis man var 16 år, og havde 2-7 k
gerne billigt
( lillebroderen )
hehe
Hvis han ikke har det skal det da være en knallert/scooter
En Piaggio NRG McIII skulle være til at kunne få for 7k, god stor og stabil scooter.
På knallert kørekort kursus fortalte vores lærer om at han havde mødt en 10årig pige på sådan en pocket bike, og hun havde haft den i 10minutter og han tog hende, og var nødt til at tage biken med.... Er så røv de regler i har i dk for det
På knallert kørekort kursus fortalte vores lærer om at han havde mødt en 10årig pige på sådan en pocket bike, og hun havde haft den i 10minutter og han tog hende, og var nødt til at tage biken med.... Er så røv de regler i har i dk for det
Det er da fint. De er skide farlige i trafikken.
Hvis det altså er en pocketbike vi snakker om, og ikke en lille chopper.
QuoteOriginally posted by Carlsen
Det er da fint. De er skide farlige i trafikken.
Hvis det altså er en pocketbike vi snakker om, og ikke en lille chopper.
Er self rigtigt, men den der chopper er også ulovlig vil jeg tro, er jeg sku sikker på den er.
En Piaggio NRG McIII skulle være til at kunne få for 7k, god stor og stabil scooter.
JA SKU ¨
Total gude scooter! Har selv en jeg er igang med at renovere, gejle, osv til sommeren
Men de der mini bikes.....ulovlige....bøde på omkring 5k...og de kan tage den
De er kun til privat grund og baner
tja ..
de må tage den
Tage dit kørekort til bil / Mc osv.
de kan give dig en bøde på op til 20.000 kr.
samme regler gælder også hvis man lader en prøve den på vejen..
De er dyre. man sidder a ht .. også er det jo intet værd når man ikke kan køre på vejen med den.
Jeg har personeligt hadet dem lige siden de kom.
En af mine venner midste kørekortet fordi han blev taget på hans vej der hvor han bor.
+ en bøde op 20,000 og de tog den...
for min mening. det er HELT i orden.. måske en højre bøde..
synes egentlig at pocketbikes er ok, så længe folk respekterer at der er andre i større køretøjer i trafikken.
Det et jo det samme som el-løbehjul da de kom frem... der var bøden bare mindre.
men hvad kan el løbehjul gøre? den kan køre ca. 15 km/h, er den så til fare for trafikken? Ja til dels, fordi at børn under 16 kører på dem, og fordi at der er mange trafikanter hvor det var ret mærkeligt at de kom igennem køreprøven.
BUM... den blev ulovlig...
når junkierne inde på christansborg er bange for et lille el drevet løbehjul der kører 15 km/h, hvad ville de sige til en pocketbike, hvor det er den samme aldersgruppe der fører køretøjerne, men disse kan bare køre over 100 km/h...
personligt syntes jeg at de der pocket bikes er noget bras du må jo ik køre lovligt noget steder
Hvorfor er den ulovlig?
Hvis den kun køre 30 / 45 alt efter om der er plader på, skulle jeg ikke kunne se problemet i at den ikke må køre på vejen.
QuoteOriginally posted by Shooqer
Hvorfor er den ulovlig?
Hvis den kun køre 30 / 45 alt efter om der er plader på, skulle jeg ikke kunne se problemet i at den ikke må køre på vejen.
Da de ikke er type godkendt. De er kun lavet til sjov.
QuoteOriginally posted by recruit
Da de ikke er type godkendt. De er kun lavet til sjov.
Yup, de ikke typegodkendt, så de er derfor ulovlige.
typegodkendt?
Knallert eller chopper et vel et fedt?
typegodkendt?
Knallert eller chopper et vel et fedt?
Ja hvis en chopper var TYPEGODKENDT...
En 30 scooter/knallert er typegodkendt som en scooter/knallert.....så der gælder de regler som gælder for scooter/knallert..
En 45 scooter/knallert er typegodkendt som en scooter/knallert.....så der gælder de regler som gælder for scooter/knallert..
En Chopper/minibike er IKKE TYPEGODKENDT, så der er ingen regler lagt fast for dem mht. færdsel i trafikken.....så derfor ulovlige...
EDIT: sig til hvis jeg har misforstået noget...sku da mene det sådan det gøres...
problemet er jeg ikke kan se hvorfor de er ulovlige når de kører lovligt?
Jeg kan for stå at minibikes er ulovlige da de er så fucking lille, at man ikke kan se den i sidespejlet
problemet er jeg ikke kan se hvorfor de er ulovlige når de kører lovligt?
Jeg kan for stå at minibikes er ulovlige da de er så fucking lille, at man ikke kan se den i sidespejlet
De er vel ulovlige fordi de ikke går ind under en kategori som nævnt ovenover
Men man kunne vel søge om at få dem godkendt.....
QuoteOriginally posted by JuiCe
De er vel ulovlige fordi de ikke går ind under en kategori som nævnt ovenover
Men man kunne vel søge om at få dem godkendt.....
Hvis man søger og får den godkendt er de jo også lovlige
Hvis man søger og får den godkendt er de jo også lovlige
Ja? Selve "køretøjet" er der jo intet ulovligt ved, hvis det har lys osv osv....men det at det ikke er registreret som et lovligt køretøj i DK gør dem jo ulovlige
Så hvis de blev godkendt, var det jo bare at komme igang med at køre