MiniBike chopper?

• De er hamrende ulovlige AFAIK, ser strisserne dig på sådan en, må de tage den så vidt jeg ved.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Originally posted by Cobber
    De er hamrende ulovlige AFAIK, ser strisserne dig på sådan en, må de tage den så vidt jeg ved.

sygt :D hehe

den så rimelig nice ud det var derfor hehe :)

hvad skal man så vælge hvis man var 16 år, og havde 2-7 k :) gerne billigt :D ( lillebroderen )

hehe

• Hvis han ikke har det skal det da være en knallert/scooter :)

En Piaggio NRG McIII skulle være til at kunne få for 7k, god stor og stabil scooter. :)

Intel Core2Duo E6600
    Asus P5K-E
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Logitech G15 v2

• På knallert kørekort kursus fortalte vores lærer om at han havde mødt en 10årig pige på sådan en pocket bike, og hun havde haft den i 10minutter og han tog hende, og var nødt til at tage biken med.... Er så røv de regler i har i dk for det :(

Intel Core2Duo E6600
    Asus P5K-E
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Logitech G15 v2

På knallert kørekort kursus fortalte vores lærer om at han havde mødt en 10årig pige på sådan en pocket bike, og hun havde haft den i 10minutter og han tog hende, og var nødt til at tage biken med.... Er så røv de regler i har i dk for det :(

Det er da fint. De er skide farlige i trafikken.
    Hvis det altså er en pocketbike vi snakker om, og ikke en lille chopper.

Originally posted by Carlsen

Det er da fint. De er skide farlige i trafikken.
    Hvis det altså er en pocketbike vi snakker om, og ikke en lille chopper.

Er self rigtigt, men den der chopper er også ulovlig vil jeg tro, er jeg sku sikker på den er.

Intel Core2Duo E6600
    Asus P5K-E
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Logitech G15 v2

En Piaggio NRG McIII skulle være til at kunne få for 7k, god stor og stabil scooter. :)

JA SKU :cheers:¨

Total gude scooter! ;) Har selv en jeg er igang med at renovere, gejle, osv til sommeren ;)

Men de der mini bikes.....ulovlige....bøde på omkring 5k...og de kan tage den

De er kun til privat grund og baner :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

De er hamrende ulovlige AFAIK, ser strisserne dig på sådan en, må de tage den så vidt jeg ved.

tja ..

de må tage den
    Tage dit kørekort til bil / Mc osv.
    de kan give dig en bøde på op til 20.000 kr.
    samme regler gælder også hvis man lader en prøve den på vejen..

De er dyre. man sidder a ht .. også er det jo intet værd når man ikke kan køre på vejen med den.

Jeg har personeligt hadet dem lige siden de kom.

En af mine venner midste kørekortet fordi han blev taget på hans vej der hvor han bor.

+ en bøde op 20,000 og de tog den...

for min mening. det er HELT i orden.. måske en højre bøde..

.: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

• synes egentlig at pocketbikes er ok, så længe folk respekterer at der er andre i større køretøjer i trafikken.

Det et jo det samme som el-løbehjul da de kom frem... der var bøden bare mindre.

men hvad kan el løbehjul gøre? den kan køre ca. 15 km/h, er den så til fare for trafikken? Ja til dels, fordi at børn under 16 kører på dem, og fordi at der er mange trafikanter hvor det var ret mærkeligt at de kom igennem køreprøven.

BUM... den blev ulovlig...

når junkierne inde på christansborg er bange for et lille el drevet løbehjul der kører 15 km/h, hvad ville de sige til en pocketbike, hvor det er den samme aldersgruppe der fører køretøjerne, men disse kan bare køre over 100 km/h...

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Hvorfor er den ulovlig?

Hvis den kun køre 30 / 45 alt efter om der er plader på, skulle jeg ikke kunne se problemet i at den ikke må køre på vejen.

Originally posted by Shooqer

Hvorfor er den ulovlig?

Hvis den kun køre 30 / 45 alt efter om der er plader på, skulle jeg ikke kunne se problemet i at den ikke må køre på vejen.

Da de ikke er type godkendt. De er kun lavet til sjov.

Originally posted by recruit

Da de ikke er type godkendt. De er kun lavet til sjov.

Yup, de ikke typegodkendt, så de er derfor ulovlige.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

typegodkendt?

Knallert eller chopper et vel et fedt?

Ja hvis en chopper var TYPEGODKENDT...

En 30 scooter/knallert er typegodkendt som en scooter/knallert.....så der gælder de regler som gælder for scooter/knallert..

En 45 scooter/knallert er typegodkendt som en scooter/knallert.....så der gælder de regler som gælder for scooter/knallert..

En Chopper/minibike er IKKE TYPEGODKENDT, så der er ingen regler lagt fast for dem mht. færdsel i trafikken.....så derfor ulovlige...

EDIT: sig til hvis jeg har misforstået noget...sku da mene det sådan det gøres...

Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

• problemet er jeg ikke kan se hvorfor de er ulovlige når de kører lovligt?

Jeg kan for stå at minibikes er ulovlige da de er så fucking lille, at man ikke kan se den i sidespejlet

problemet er jeg ikke kan se hvorfor de er ulovlige når de kører lovligt?

Jeg kan for stå at minibikes er ulovlige da de er så fucking lille, at man ikke kan se den i sidespejlet

De er vel ulovlige fordi de ikke går ind under en kategori som nævnt ovenover ^^

Men man kunne vel søge om at få dem godkendt.....

Originally posted by JuiCe

De er vel ulovlige fordi de ikke går ind under en kategori som nævnt ovenover ^^

Men man kunne vel søge om at få dem godkendt.....

Hvis man søger og får den godkendt er de jo også lovlige :rolleyes:

Hvis man søger og får den godkendt er de jo også lovlige :rolleyes:

Ja? Selve "køretøjet" er der jo intet ulovligt ved, hvis det har lys osv osv....men det at det ikke er registreret som et lovligt køretøj i DK gør dem jo ulovlige :)

Så hvis de blev godkendt, var det jo bare at komme igang med at køre