Winamp associationer

• Halløj der,

Jeg installerede igår Winamp3, og afinstallerede det idag. Mit problem er, at når jeg f.eks. højreklikker på en MP3-fil, står der stadig "play in winamp" osv osv. Der er omkring 4 menupunkter der refererer til Winamp. Hvordan fjerner jeg det igen?

• og det klare den sg ikk godt :)

Originally posted by master
    Du har helt ret rotte det er nemlig en smagssag og jeg foretrækker nemlig winamp

Jeps. Det er det.

Jeg brugte også WinAmp før i tiden og 2534 år tilbage... *G*.... Men hoppede over til WMP da V9 kom.... :D

• den r skod af 3 grunde
    1 microsoft har lavet den
    2 ingen fede plugins til den
    3 ingen mulighed for at stream til en shortcast server fra den

Originally posted by Disc0ne
    den r skod af 3 grunde

Ja, det er jo så din mening...

den r skod af 3 grunde

Well, har selv brugt WMP9 længe og ville prøve WA3, fordi VMP9 godt kan være lidt sløv engang i mellem. Men er hoppet tilbage på WMP-vognen igen.

1. Man slipper nok ikke alligevel. Selvom M$ er nogle monopolsvin, synes jeg windows er klart det bedste OS for den "almindelige" bruger - men igen, netop fordi stort set alt software er lavet dertil. Men alligevel synes jeg man skal tage hatten af for M$ - der er jo ingen andre der har haft nosser/opfindsomhed til (og jeg snakker LANG tid tilbage. M$ har jo ikke haft Monopol altid) at lave et styresystem der matcher, og kan tage kampen op mod monopolen. For der er rigeligt med private selskaber, som har kapitalen til at udvikle det. Så hvis folk er så pisse trætte af windows, så skift for helvede til Linux og se hvor godt det går...

2. Hvilke plug-ins mangler der?

der mangler pitch plugins og hvad mener du med hvor godt det vil gå folk med linux ?

Okay, nu ved jeg ikke lige hvad "pitch- plugins" er, men du må da gerne uddybe det.

Efter hvad jeg har læst mig til, er Linux bedst til servere o.lign. - og generelt for folk med forholdsvis stor IT erfaring. Jeg legede lidt med Redhat engang, men var ved at blive idiot eftersom alt skulle sættes op via prompts. Det er sikkert blevet bedre siden da, men hvis du ser på hvem der generelt benytter sig af Linux, så er det nok meget sjældent hr. Hansen nede på hjørnet - nok snarere folk med stor IT viden og erfaring. Min pointe er, at Linux ikke er så let at gå til som WindowsXP (eks.), og derfor måske ikke egner sig så godt til privatbrug. Men selvfølgelig, jeg vil give "brokhovederne" ret i at det er markedets skyld - hvis alle mainstream applikationerne ikke kun var lavet til Windows, ville Linux nok også være mere fremme på scenen.

• mkay red hat er ellers noget af det nemmeste du har nok ikk ville give dig tid til det men det r op til en selv jeg sidder PT på en Debian box og den funker dejligt fint men ok vi er osse lidt offtopic nu :)

mkay red hat er ellers noget af det nemmeste du har nok ikk ville give dig tid til det men det r op til en selv jeg sidder PT på en Debian box og den funker dejligt fint men ok vi er osse lidt offtopic nu :)

Meget OT - men det skader vel heller ikke 8)

Jeg burde nok have givet Redhat mere tid, men synes især det var svært at arbejde i redhats prompts, da man jo er vant til DOS :D

Kan Linux forresten emulere, så man kan køre Windows applikationer?

• winamp 3 er noget lort, bruger selv winamp 2.91 final.. ved ikk hvad det andet er i snakker om - jeg bruger det i hvert fald ikke :D

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP