Støjniveau som du aldrig har set det før....

  • Prøv lige at tjekke denne "anmeldelse" ...


    http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/07/15/6415531


    Øverste oppe står der :


    25 - 35 dBA = stort set uhørligt
    35 - 50 dBA = stille
    50 - 55 dBA = hørbar støj
    55+ dBA = larm; meget generende støj


    ... Er det bare mine øre der er følsomme eller det noget vrøvl ? *G*....


    Jeg vil nu langt fra kalde 50 dBA for stille... *G* :]


    ...35 dBA = uhørligt ?... I DONT THINK SO... :]


    ... 55 dBA = hørbar støj ?..... Ja, tak det kan vi blive enige om.... *LOL* :]


    Hmm.... 50 dBA er ifølge dem både "Stille", men også "Hørbar støj" ......... huh ? :] .... Stille hørbar støj ? *G*


  • Det gir jo ingen mening 8o
    50 dBa er sku da vildt meget!!!

  • Quote

    Originally posted by cla
    Det gir jo ingen mening 8o
    50 dBa er sku da vildt meget!!!


    Nemlig.... Det er en hel del.... ;)



    Quote

    Originally posted by PLauGe
    ROFL :))


    jeg vil sige 25db kan høres .. 30 kan sagtens 35 er for meget ...


    Jepper...... Skræmmende af det hele så skulle det være nogle tal fra THG..... Spooky.... Det må være en tonetøv smølf der har skrevet den anmeldelse. *G*

  • Vedkommende der har lavet den "anmeldelse" må da være høreskadet på forhånd. :D

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • det er da klart at han har fået det hvis han har siddet med en comp der larmer 50 db .. så lyder 35 pludseligt heller ikke af så meget som før :D

  • Quote

    Originally posted by PLauGe
    det er da klart at han har fået det hvis han har siddet med en comp der larmer 50 db .. så lyder 35 pludseligt heller ikke af så meget som før :D


    Hmm.... Ja, jeg tror du har fat i noget der.....


    Min "nye" computer var totalt lydløs lige da jeg satte den til, men det er jo klart når jeg var vant til sådan et støjmonster som min "gamle" var..... Efter et stykke tid syntes jeg dog den "nye" begyndte at larme..... Så det skulle jo fixes. *G* :D


    Støj vil vi jo helst gerne undgå....

  • Quote

    Originally posted by Tobias | Oc-central.dk
    den artikel passer skam 100%!


    ... Så du syntes altså at 35 dBA er stort set uhørligt ?.... aha..... Så systemer som Vapochill og Prometeia er altså sådan cirka "stort set uhørlige"....


    ..... Der er jeg dog ikke enig.... :D

  • hehe sådan kan du desværre ikke se på det.. Lyd er en underlig størrelse og men jeg kan sige at du evt. kunne prøve at finde et dB meter frem og så måle støjen i dit rum..

  • Quote

    Originally posted by Tobias | Oc-central.dk
    hehe sådan kan du desværre ikke se på det.. Lyd er en underlig størrelse og men jeg kan sige at du evt. kunne prøve at finde et dB meter frem og så måle støjen i dit rum..


    He he.... Ja, jeg ved det godt....


    Men der snakker du om baggrundsstøj vs. bemærkelsesværdig støj....


    Baggrundsstøj ligger man ikke mærke til selvom den er der og godt kan støje en hel del..... Ligesom en Københavner ikke brokker sig over at det rent faktisk larmer når man går inde i KBH Centrum.... Men det gør en jyde måske....


    Hvis vi snakker om bemærkelsesværdig støj, så er det jo noget helt andet for der kan man måske syntes at ens computer støjer af røvens til fordi den støjer med fx. 40 dBA...... også en Københavner som er vant til at gå inde i KBH Centrum hvor det støjer ~50-80 dBA kan brokke sig over de 40 dBA......


    Kort sagt..... Alt er realativt.... ;)

  • nemlig og jeg er da helt enig.. men mon ikke også skribenten af anmeldelsen ser det som baggrundsstøj.. det kunne tænkes!

  • Quote

    Originally posted by Tobias | Oc-central.dk
    nemlig og jeg er da helt enig.. men mon ikke også skribenten af anmeldelsen ser det som baggrundsstøj.. det kunne tænkes!


    Det må vi da næsten håbe at han gør.... Det kan man jo let komme til hvis man sidder ved "støjende" computere i lang tid..... Så vender man sig jo næsten til det..... Ligesom det med Københavnere og København Centrum....


    Jeg syntes nu bare ikke det er helt fair at bedømme det som han har gjort. Så hellere sammenligne det med andre ting der støjer som fx. hårtørrere, blendere osv...... Støjkilder som ikke er konstante og derfor bemærkselsværdige...

  • I artiklen fra THG stod der så vidt jeg husker at målingerne er taget 20 cm fra blæseren....så jeg tror det er defor de høje tal....just a thought

  • Quote

    Originally posted by -=Barbaruzi=-
    I artiklen fra THG stod der så vidt jeg husker at målingerne er taget 20 cm fra blæseren....så jeg tror det er defor de høje tal....just a thought


    Ja, men det ændre jo ikke på hans opfattelse af dba-niveauet..... Det var jo det der var underholdende syntes jeg ;):D

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    ... Så du syntes altså at 35 dBA er stort set uhørligt ?.... aha..... Så systemer som Vapochill og Prometeia er altså sådan cirka "stort set uhørlige"....


    ..... Der er jeg dog ikke enig.... :D


    Nej jeg synes også at mit Vapo støjer en anelse for meget , så derfor vil jeg af med det.



    The_Unforgiven


  • Jeg forstår dig godt, men hvorfor ikke bare prøve at lyd-isolere det og se hvor godt det går ?.... Hvis systemet kan yde fx. 70% efter det er blevet lydisoleret, så er det jo også nice... :D