Underskriftsindsamling imod graduering af SU'en

Originally posted by Torque

Tjah, hvor kom de 1200kr da du gik i folkeskole? hvor var de i "husstandsbudgettet"? Jeg tvivler på at du bruger dine SU penge til at betale mor og fars licens med.

De 1200kr.- kom fra børnechecken! Og jo jeg bruger min SU til at betale husleje med!
    Regnestykker går altså op når jeg får hjemmeboende SU, den erstatter den del der ikke længere kommer fra børnechecken!

Originally posted by Torque
    Ja børnechecken ryger. Og så har dine forældre også mindre udgifter i kraft af at du flytter ud. Så mon ikke det alt sammen hænger sammen? Mine forældre har ihvertfald ikke haft rum til at bruge børnechecken på andet end børn.

Ja børnechecken ryger, men jeg er ikke flyttet ud! Derfor hænger det ikke sammen! Nej, det har mine forældre heller ikke!

• Jeg er også færdig her til sommer. Jeg mener som hovedregel ikke der skal gøres noget ved SU'en.
    Og ja, jeg betaler en pæn slat af min SU for at bo hjemme, den kunne jeg ikke undvære.

Derudover er det da fantastisk, at vi ikke behøver arbejde ved siden af studiet, hvilket betyder man har bedre til til studierne.

Originally posted by Butcher_hik
    Jeg er også færdig her til sommer. Jeg mener som hovedregel ikke der skal gøres noget ved SU'en.
    Og ja, jeg betaler en pæn slat af min SU for at bo hjemme, den kunne jeg ikke undvære.

Derudover er det da fantastisk, at vi ikke behøver arbejde ved siden af studiet, hvilket betyder man har bedre til til studierne.

Lige hvad der angår arbejde ved siden af sit studie ... Så skal det godt nok være et studie der kræver sin tid, for ellers kan man altså godt få tid til at arbejde ..

Godt nok er min uddannelsen ikke den der har krævet mest tid, så har haft masser af tid til at arbejde.

Handler det ikke bare om at planlægge ?

Nu er det her ikke rettet mod dig ;) .. Men høre tit fra folk i min klasse. Jamen vi er så fattige, bla bla .. de får deres SU og vel også SU lån. Men om de gider tage sig et arbejde selvom der er tid nok, nææh nej .. Der har vi det igen, er vi ikke lidt af nogle luksusdyr her i dk ? .. Man vil have i hoved og røv, men ikke yde ... Man må squ knokle hvis man vil nyde ..

Edit:

Dertil kan man vel arbejde i sine ferier ? .. bla sommerferien er da oplagt, men der skal man måske på de vilde ferie, og der skal man da heller ikke arbejde ? ..

• så vidt jeg kan se (har ikke læst det hele) sys jeg det er iorden. men udelukkende fordi jeg startede på GYM allerede efter 9. :clap:

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Rettet en gang, sidst af nano ().

Originally posted by Macimuz
    Lige hvad der angår arbejde ved siden af sit studie ... Så skal det godt nok være et studie der kræver sin tid, for ellers kan man altså godt få tid til at arbejde ..

Godt nok er min uddannelsen ikke den der har krævet mest tid, så har haft masser af tid til at arbejde.

Handler det ikke bare om at planlægge ?

Jo, man kan godt have arbejde ved siden af en gymnersiel uddannelse, men der er flere ting der spiller ind. Jeg arbejdede i starten i A-Z, men pga. geografien og offentlig transport, ødelagde det temmelig meget i min hverdag, altså er det for mig ikke muligt. Det skal lige siges jeg har forsøgt at søge i Kibæk, men der hænger ikke fritidsjobs for 18'årige på træerne.

Originally posted by Macimuz
    Dertil kan man vel arbejde i sine ferier ? .. bla sommerferien er da oplagt, men der skal man måske på de vilde ferie, og der skal man da heller ikke arbejde ?

Jeg har omkring 5 fridage hver sommerferie så jo, jeg arbejder pænt. Det er vel at mærke fuld tid.

EDIT:
    Ved godt det ikke var personligt, men det er nemmest at svare for mig selv :)

• Blir sjovt med dem der skal være værnepligtige i 4 måneder.. Skal de så straffes for de sidste 8 hvor de ikke kan studere eller hvordan? Syns ideen er lidt dårligt gennemtænkt, for tror det primært vil medføre større frafald, da folk bliver endnu mere skole trætte end nu.. Er personligt glad for at der gik et par år inden jeg startede igen! Hvilet så skyldtes hæren, og derfor ikke rigtigt tæller med, men stadigvæk..
    Og må indrømme det er svært at ha arbejde ved siden af studiet, medmindre du selv kan bestemme dine arbejdstider, for vi har svingene skema, lektiepres, og eksamener ca 1 gang om måneden.. Ikke lige det der gør det nemt at arbejde ved siden af! medmindre det er nat arbejde seføli ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Originally posted by teko
    Blir sjovt med dem der skal være værnepligtige i 4 måneder.. Skal de så straffes for de sidste 8 hvor de ikke kan studere eller hvordan? Syns ideen er lidt dårligt gennemtænkt, for tror det primært vil medføre større frafald, da folk bliver endnu mere skole trætte end nu.. Er personligt glad for at der gik et par år inden jeg startede igen! Hvilet så skyldtes hæren, og derfor ikke rigtigt tæller med, men stadigvæk..
    Og må indrømme det er svært at ha arbejde ved siden af studiet, medmindre du selv kan bestemme dine arbejdstider, for vi har svingene skema, lektiepres, og eksamener ca 1 gang om måneden.. Ikke lige det der gør det nemt at arbejde ved siden af! medmindre det er nat arbejde seføli ;)

Hvem har bildt dig ind at der ikke er taget højde for værnepligt osv?

Ud over det, så er det forhåbenligt bare et spørgsmål om tid før de dropper værnepligten.

Men ja, der er meget få nemme ting her i livet. Alt godt kræver en indsats. Sådan er livet og man kan vel lige så godt vende sig til det.

• Nej job for folk på 18 og op efter hænger ikke på træerne, men de er der da ... At man så bor lidt øv geografisk, er måske uheldigt ...

Men hvis man så arbejder i det meste af sin sommerferie, så kan man i hvertfald godt tjene nogle klejner som kan fordeles på et skole år ..

men vil da lige slå fast jeg stadig mener SU'en skal være der ....

Originally posted by GrillRotten
    Hvem har bildt dig ind at der ikke er taget højde for værnepligt osv?

Ud over det, så er det forhåbenligt bare et spørgsmål om tid før de dropper værnepligten.

Men ja, der er meget få nemme ting her i livet. Alt godt kræver en indsats. Sådan er livet og man kan vel lige så godt vende sig til det.

Det regner jeg skam også med at de gør ;) Men eftersom at den kun er 4 måneder er jeg knap så sikker.. Hele ideen omkring den værnepligt er ikke ordentlig tænkt igennem i forvejen.. Men det kan da være at der så er mange der melder sig frivilligt for at få et sabat år.. Eller noget..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Originally posted by teko
    Det regner jeg skam også med at de gør ;) Men eftersom at den kun er 4 måneder er jeg knap så sikker.. Hele ideen omkring den værnepligt er ikke ordentlig tænkt igennem i forvejen.. Men det kan da være at der så er mange der melder sig frivilligt for at få et sabat år.. Eller noget..

Værnepligt, barsel, sygdom osv er der taget højde for ... naturligvis.

Hvor lang værnepligten er kommet helt an på hvor man skal "afsone" ... medmindre de har lavet det om. Følger ikke lige så fandens meget med i det millitær-pjat.