Rygeforbud eller ej - hvordan skal der lovgives?


  • Rigtigt nok, men man kan da alligevel altid spørge om de ikke kan vente med at ryge .. Godt nok vil svaret nok i fleste tilfælde være nej ... Men igen, synes bare det skal være op til det enkelte sted at beslutte ...


    Altså det er da også meget godt de tænker på befolkningen, men igen synes trods alt rygeforbud er at gå ret langt. Kunne de ikke bruge tiden mere på vores sundhedsvæsen, som jeg ser som et langt værre problem.


    men igen, der findes vel næppe nogen gylden middelvej ...

  • Der er noget som ikke er sunket ind...


    Det er bestemt ikke alle rygere som viser hensyn, indtil for et lille års tid siden var der en tyk røg på mange arbejdspladser i nationen... - Og hvad fanden skal man så gøre?? - Sidde med hovedet ud af et vindue og kigge ind på computerskærmen gennem vinduet?? - Bruge biokemiker dragter på arbejde?


    - Bent, du er såvidt mig bekendt beskadiget, men har du aldrig været inde ved f.eks AF-STORKBH ?? - Såfremt ja, så fortæl mig hvordan folk derinde kunne undgå den klamme vamle røglugt og røg...


    Og hvad fanden er der galt i rygerum...??
    Det sker også ofte at rygere ikke fatter de små skilte på togstationerne der informere om man ikke må ryge indendørs, men nåååh, det er jo synd for dem, for de fryser udenfor, så de må hellere stå indenfor med deres lort så resten skal udenfor..


    Har tilmed oplevet i et S-tog efter 100% rygeforbud at rygere ryger derinde... - jeg er med toget 2 gange dagligt...


    Er det er problem med rygerum, sig mig, har du aldrig nogensinde været i en lufthavn??? - Det går ganske fint til der, vil mene at Bangkoks rygerum måske er lige usle nok da de ikke så meget som kan se ud af ruderne (de er sårn ikke gennemsigtige ligesom førerhuset på S-togene...


    Og så bliver fly til tider forsinkede pga. mellemlanding fordi en eller anden afhængig nar skal af, fordi han/hun ryger 60+ cigaretter om dagen og ikke kan klare en 10 timers flyvetur uden... - Og ja, er sket folk er døde af det, ikke en, men mange gange.. - men må de jo selv rode med..

  • Nu tror jeg ikke det er den nuværende lovgivning man har noget imod, men de ændringer de vil lave ...


    Har da ikke noget imod tingene er som de er nu ... har nærmere noget imod totalt rygeforbud (jeg ryger iøvrigt ikke) ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Nu tror jeg ikke det er den nuværende lovgivning man har noget imod, men de ændringer de vil lave ...


    Har da ikke noget imod tingene er som de er nu ... har nærmere noget imod totalt rygeforbud (jeg ryger iøvrigt ikke) ...


    Men vil det være så galt at der er rum til rygerne?? - Som de må ryge i, men så ikke må ryge mens de går en tur på strøget, eller går indendørs ud over i de givne rum? - Det er jo ikke et rum per by det drejer sig om :hb:

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Der er noget som ikke er sunket ind...


    Også hos dig ja ...


    Quote

    Originally posted by M.Beier
    Det er bestemt ikke alle rygere som viser hensyn, indtil for et lille års tid siden var der en tyk røg på mange arbejdspladser i nationen... - Og hvad fanden skal man så gøre?? - Sidde med hovedet ud af et vindue og kigge ind på computerskærmen gennem vinduet?? - Bruge biokemiker dragter på arbejde?


    Tja så må firmaet jo få nogle rygerum og få folk til at bruge dem. Kan ikke være så svært. Men nogle ikke-rygere flipper jo også ud over at folk fiser ud og tager en smøg en gang imellem på arbejdet for så får de jo mere pause end dem selv.


    Quote

    Originally posted by M.Beier
    Og hvad fanden er der galt i rygerum...??
    Det sker også ofte at rygere ikke fatter de små skilte på togstationerne der informere om man ikke må ryge indendørs, men nåååh, det er jo synd for dem, for de fryser udenfor, så de må hellere stå indenfor med deres lort så resten skal udenfor..


    Tja, udenfor er det jo frisk luft. Er det ikke det som ikke-rygere vil have ? :))


    Quote

    Originally posted by M.Beier
    Har tilmed oplevet i et S-tog efter 100% rygeforbud at rygere ryger derinde... - jeg er med toget 2 gange dagligt...


    Tja, DSB kunne jo også bare lade være med at fjerne ryge-vognene.


    suma sumarum ... "fuck you jack, im allright" ...

  • Lige et sidste input herfra i denne debat.
    Jeg mener at en ordentlig og saglig kampagne vil være at foretrække istedet for hysteriske skræmmekampagner og latterlige beskyldninger mod den ene part.
    Det er ihf. helt sikkert, at mange rygere er trætte af alle de frelste, hysteriske og fordømmende agitatorer, som kun kan se tingene fra deres side !
    Over and out - ikke mere at koge videre på om dette emne - ihf. for mit vedkommende.

  • Hvis man sammenligner med udlandet har Danmark en meget mild rygepolitik..


    Synes det er ligeså galt som rygerne flipper... - Som når i Parkistan at nogle hævder en har revet en side eller 2 ud af Koranen, om det er falsk anklage eller ej - mordforsøg på en præst der siger personen er uskyldig, nedbrænding af kirken, nedbrænding af præstens hjem, mord på den anklage - intet mindre kan gøre det.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Men vil det være så galt at der er rum til rygerne?? - Som de må ryge i, men så ikke må ryge mens de går en tur på strøget, eller går indendørs ud over i de givne rum? - Det er jo ikke et rum per by det drejer sig om :hb:


    Man kan jo gå udenfor (som Grill også nævner) .. Ja det er så koldt om vinteren, men så må man lade være at ryge mens man er på restaurant ..


    Kan vel ikke passe de skal bruge penge på at lave rygerum, når man kan ryge udenfor ?