"Movie controls" i Director MX 2004

• Har en lille film komprimeret til .wmv ...

Det er nemt nok at importere sådan en fil i Director, men hvad gør man når man godt vil have play, pause and rewind knapper ?

Man kan godt få alle egenskaberne fra windows mediaplayer, såfremt man anvender et activeX component inde i director. Sagen er bare den, at WMP fylder så pokkers meget med alle dens latterlige store knapper osv.

Muligheden er også den at anvende quicktime, da dens controlfunktioner er dejlig i størrelsen. Men man kan ikke regne med alle har quicktime installeret, så det dur heller ikke ...

Har været igang med google og prøvet mig frem med lidt af hvert, men uden held ...

Originally posted by FlexQ
    divxcreater?

jeg har stadig en gratis ubrugt licens jeg fik på divx fødselsdag eller sådan noget, hvis det kan bruges :)

Jooh, men kræver folk har det codec installeret :( (eller er jeg gal på den?)

Det skal helst være så standard som overhovedet muligt ...

jeg vil da mene at de fleste mennesker har divx eller en eller anden form for divx codec pack installeret

Ja sådan nogle som os, men ikke hr. og fru danmark ...

Det er simpelthen nødt til at være så kompatibel som overhovedet muligt, for man undgår at nogle folk ikke har det påkrævede ...

men jeg takker for tilbuddet :)

hmm... så kan du jo kun pakke i wmp formater, har du overvejet at se i wmp hvilke komprimeringsformater den understøtter uden extra codecs ?

Ikke sådan .. den skulle passe til WMP8 ..

hmm... opdateres alle computere i dag der kører med windows ikke til wmp10 ? ... mener jeg da bestemt de gør.

Også hvis man har windows 2000 ?

• Se, det er faktisk også det jeg godt vil ;)

En af de andre gruppemedlemmer fandt frem til følgende, men tiltrods for at det bliver tilføjet knapper som script, driller det nu stadig ..

http://www.macromedia.com/cfus…x.cfm?id=tn_19172#formats

Originally posted by Ganda
    nemlig..
    hvis der kommer en fejl i dit script så vis et screenshot af det + evt. af hele dit projeckt.

Kommer lige senere med hvad Director siger ...

• Director melder følgende fejl:

Scrip error: Object expected
    sprite("da_install_english").play()

har brugt følgende script, som er tilføjet en knappe:

on mouseUp me
    sprite("da_install_english").play()
    end

Originally posted by Ganda

sprite skal være et tal.. fx. sprite(9)
    hvis jeres vil ligger i sprite 9

Jamen selvf. ...

Nu føler jeg mig lidt dum :O

Thx m8 :cheers:

Edit:
    Kan du eventuelt sige mig, hvordan man så undgår filmen afspiller sig selv, når man i menuen har klikket sig frem til de frames (hvori filmen ligger) ?

Filmen er i cast member sat til at være "paused" .. Den afspiller heller ikke sig selv, hvis man starter afspilningen i de frames hvor filmen er placeret ..

Den afspiller kun sig selv, når man klikker frem til den via menuen ...

• Yup, den starter af sig selv ...

På billedet nedenunder ser du de elementer der ligger i markeren "video" ...

1. da_install_english
    2. da_video_frame
    3. play_button

Når man i menuen klikker sig videre til denne marker (video), så starter videoen af sig selv ...