• Da jeg tændte computeren i dag kunne je gstraks se at den var helt gal. Desktoppen var ændret og alle mine dat i f.eks outlook og iTunes var væk.

Nå, men jeg scannede med Norton, den fandt ingenting. Scannede med microsoft antispyware. Fandt ingenting.
    Nå, men så fandt jeg en free virus scan på nettet i 2Trend micro". Så var der fangst. Den fandt nogen trojan halløj. Det har jeg så slettet nu her.

Men hvorfor har min norton og microsoft antispyware ikke fundet noget? Er det simpelthen for dårligt.

Prøvede også med Ad aware og den fandt også de samme ting som den free virus scan jeg prøvede med.

Skal jeg skifte microsoft antispyware ud med Ad aware?

Det er ellers 100 år siden jeg sidst havde noget snavs på computeren jeg ved af

• For at sådanne programmer virker bedst, er det nødvendigt de er 100% opdaterede - det sørger du vel naturligvis for?

Intet antivirusprogram er perfekt, og vil derfor ikke være i stand til at finde alt .. Dette betyder natuligvis ikke, at man skal installere flere forskellige antivirusprogrammer, da det kan få helt andre konsekvenser, men at det er en god idé at supplere med en online virusscanner som du så også gjorde ..

Hvorfor dine programmer ikke har fundet noget, er derfor ret svært at udtale sig om ..

Nej, jeg synes ikke du skal skifte Microsoft Antispyware ud med Ad-aware, jeg synes du skal bruge dem begge to regelmæssigt, da de supplerer hinanden ret godt .. Sammen med Spybot Search & Destroy vil du have en god beskyttelse mod, og gode muligheder for at fjerne, adware og spyware ..

• Ja, de bliver updateret hver dag.

MEn search and destroy, microsoft antispyware og ad aware er programmer som scanner og så finder de noget som allerede ligger på min comp. ? Eller hva? Nå nej, nu jeg tænker over det så er microsoft antispyware et program hvor man skal "allow" programmer på ens comp.?

Originally posted by Sukkerfar
    Ja, de bliver updateret hver dag.

MEn search and destroy, microsoft antispyware og ad aware er programmer som scanner og så finder de noget som allerede ligger på min comp. ? Eller hva? Nå nej, nu jeg tænker over det så er microsoft antispyware et program hvor man skal "allow" programmer på ens comp.?

Du skal jo selv sætte programmerne til at scanne .. Microsoft Antispyware har realtime protection, og ja, man skal bl.a. godkende visse programmer ..

Spybot Search & Destroy har en immunize funktion der har følgende funktion:

Permanent Internet Explorer immunity

The permanent immunity works on some Internet Explorer control options that are partly visible in the Internet Explorer interface, partly hidden in the registry only. It adds domains known to contain bad contents into the Restricted Zone, thus blocking installation of executable code from those pages; it also adds block options for bad executable code by its ID, and it sets known tracking cookies to not be accepted by Internet Explorer.

To cut it short: it modifies Internet Explorer, through official ways, to block a lot of the bad stuff known to Spybot-S&D.

Permanently running bad download blocker for Internet Explorer

This is a second layer of protection for IE. While the Permanent Immunity blocks installers by their ActiveX ID, this one blocks anything that should come through by different aspects.
    You can view a log of blocked installers in the Tools / Resident section.

Permanent Opera immunity

This list shows all Opera profiles, and how many of the plugins that Spybot-S&D knows as bad are already blocked in each profile. To set the complete protection, just tick the checkbox in front of the profile you want to protect. To remove the protection, untick the checkbox.

Not many browser plugins are currently working for Opera, but the attempt to install some may crash Opera, and ActiveX support for Opera is available in third-party beta software, so use this function as a precaution against future misuse of Opera through spyware.

!This feature will (certainly) only be displayed if you have Opera installed on your system!

• Jeg bruger dem alle fra nu af.

Takker Burger:-)