Ubuntu Driver Install HjÆlp

  • Jeg kan lige til info sige at jeg skiftede tilbage til 32bit versionen netop pga den nvidiadriver.


    Den der blæserstyring hvor den kan gasse lidt ned på gfx fik jeg kun til at virke med den nyeste linuxdriver - og den kunne jeg ikke få til at køre ordentligt i 64bit.


    Hvis du har tænkt dig f.eks at køre wine, er det nok også 32bit versionen du skal have fat i alligevel. - det spiller slet ikke i 64bit :(

  • Bahh nok det, for nyeste version i synaptic er nemlig 7667.


    Prøver med cedega 5 senere i morgen og spiller BF2 og ser hvorn det er ;)


    Men hvordan går man ind i display settings? Nvidias tapper? er installeret via synaptic men hvor det gemt?

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Bahh nok det, for nyeste version i synaptic er nemlig 7667.


    Prøver med cedega 5 senere i morgen og spiller BF2 og ser hvorn det er ;)


    Men hvordan går man ind i display settings? Nvidias tapper? er installeret via synaptic men hvor det gemt?


    Du skal installere Nvidia-settings, så vil det være i applications og så det nederste punkt (kan ikke huske hvad det hedder her fra jobbet)

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Du skal installere Nvidia-settings, så vil det være i applications og så det nederste punkt (kan ikke huske hvad det hedder her fra jobbet)


    Må prøve når jeg kommer hjem, tror jeg bliver nok nødsaget til at installere 32 bit versionen, så kommer jeg igen ;)

  • Så der 32 bit på, gav samme probs som 64 bit :S


    Nå, men hvordan i hulen installere man Cedega 5?


    Har engine og den anden liggende på skrivebordet i forskellige mapper.


    Findes der ikke en nem måde at installere det på?


    Kan man ikke få Synaptic til at installere det? og hvordan?

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Hehe I vist ved at blive trætte af mig :razz:


    De ved ihvertfald en hel del om ubuntu der og har en masse how-to's liggende.
    Søg evt. efter nvidia. Jeg fandt en how-to til det og mit fungerer fint.

  • crap...havde regnet med selv at skulle til at fedte med den slags snart.....men med alt det bøvl shahid har gider jeg sq ikke......fik at vide det var lige så nemt som at installere windows.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    crap...havde regnet med selv at skulle til at fedte med den slags snart.....men med alt det bøvl shahid har gider jeg sq ikke......fik at vide det var lige så nemt som at installere windows.


    Det er slet ikke så slemt. Der er et kæmpe community og how-to's til mere eller mindre alle programmer. Så med en lille frisk søgning kan man finde frem til det meste.

  • det er self rigtigt nok......men jeg fatter bare hat af det sprog linux nørderne snakker........har so far kun kunnet finde 1 der kunne forklare mig tingene så de var til at forstå......sådan er det jo ofte når man snakker med folk der går op i et emne.......har det selv på samme måde når jeg snakker med folk der aldrig har ocet :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det er self rigtigt nok......men jeg fatter bare hat af det sprog linux nørderne snakker........har so far kun kunnet finde 1 der kunne forklare mig tingene så de var til at forstå......sådan er det jo ofte når man snakker med folk der går op i et emne.......har det selv på samme måde når jeg snakker med folk der aldrig har ocet :)


    :)) Det har du sgu ret i.
    Jeg havde aldrig prøvet Ubuntu (eller nogen anden distribution) før her i sidste uge. Men bare ved at følge lidt af de tuts der er på http://www.ubuntuforums.org/ er jeg allerede kommet forholdsvis godt ind i idet. Når man bare lige finder ud af hvordan man får installeret diverse programmer er det mere eller mindre bare derudaf.


    Nu bruger jeg kun min til skolebrug, så det er self også begrænset hvad jeg skal have af spil og programmer, da der allerede ved en ren installation er openoffice, gimp og et hav af andre programmer.


    Du kan evnt hente en Live-cd fra deres side, den brænder du bare ud, booter op, og så kan du side og lege med det uden at installere noget :D

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    crap...havde regnet med selv at skulle til at fedte med den slags snart.....men med alt det bøvl shahid har gider jeg sq ikke......fik at vide det var lige så nemt som at installere windows.



    EGentligt ikke så slemt hvis man lige gider at bruge lidt tid på det.
    Jeg starter med at lære at bruge det fra nu af, så jeg meget sandsynligt kan skifte 100% over til Linux når Windows Vista kommer. (Det værste bæh nogensinde)


    Lige nu er jeg ved at få installeret BF2, Cedega blev installeret vha. Ubuntuforums.org folk.