Hvilket "Lomme"-digicam er bedst?

• Her er lige et link til SD-kort highspeed hos danskdatasalg: http://www.danskdatasalg.dk/vareliste_new.asp?menuid=1936
    Ridata, Sandisk el. Transcend sku' alle være gode highspeed kort.

(har forresten forslået Batteribyen, at de også bør sælge hukommelseskort, så man ikke behøver købe så mange steder. Den idé overvejer de kraftigt, da de godt kan se fidusen i det)

Til det med video på hele kortet. Så er de hurtigere kort at foretrække, da du jo skal ha' filmen over på Pc'en og det er ret store filer som skal overføres. Og jo hurtigere kort jo hurtigere overførsel.

• High speed kort er en god ide da der jo klart nok er hurtigere overførsel.

Sandisk Ultra II

Eller

Kingston Elite Pro

Vælg en af dem så for du et godt og stabilt kort uden fejl.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Det er slet ikke utænkeligt hvis kortet ikke kan følge med til at gemme den gode videokvalitet som kameraet laver.

• Vil gerne fraråde danskdatasalg:

Ekstrem dårlig service.

De snakker bonde sprog.
    Sover i telefonen
    Lange ventetider
    Hjemmesiden virker ikke ordenligt til bestillingere, ringer aldrig tilbage.

Alt i alt skulle man tro de havde ansat ledelsen fra TV Glad.

• Hvis det ikke er gået op for nogen, så har Carsten købt et af året 2005's bedste kameraer i den klasse:
    Canon Powershot S2 IS.

Til Hulefanden: Danskdatasalg har jeg handlet med flere gange og der har aldrig været problemer med dem. 8)
    Alt har funket og forsendelserne er kommet højst 2 dage efter bestillingerne. :9xo

• Man kan være heldig at hvis de har det på lager og man ikke har nogen spørgsmål men har godt nok også tidligere haft bøvl nok med dem til at jeg ikke gider og handle der det er helt sikkert.

• Har du selv prøvert et canon ixus 50/55 også? Jeg går nemlig og overvejer at købe et kamera i prisklassen 2-2,5k og det er godt nok ikke til at finde ud af hvad der dur... :crazyeyes:

Mine forældre et Olympus (kan ikke huske model) men der bliver billederne tit slørede eller også bliver de helt gule i farven, hvis det er taget indenfor... Det eneste der virker ordentligt er hvis man bruger de 8x optisk zoom og så stiller sig langt væk og tager billedet :D Så Olympis skal jeg ikke have tror jeg ikke...

Er der nogle som har et godt bud på et ultra-kompakt kamera i 2-2,5k prisklassen...? Det skal tage billeder uden slør og med ordentlige farver, uden at jeg skal tænke og indstille alt muligt :))

Og så lige et tillægsspørgsmål... Kan man mærke nogen som helst forskel på fx Sandisk Ultra II og Sandisk Extreme III hukommelseskort i sådanne typer kameraer?