Sidder lige og leger lidt med mit 6600gt kort. og har noget et oc der hedder 603/1200.
men vil lige høre fra folk med samme kort om det er max eller man kan trække mere ud af det.. kører pt med leadteks egen 77.77 driver..

OC af 6600gt
-
-
Det er et ok oc du har nået der
mit Asus 6600GT kan kun 550/1100. med std. køling.
-
Har et Leadtek 6600GT og det kan max køre 573@1114 med standart køler, så jeg må sige det er et pænt oc du har dig der
-
det lyder da godt så. kunne godt være at de kunne klare lidt mere eller der var nogle fiduser
-
har læst lidt om et pencil mod men er der nogle der har prøvet det?
og evt nogle der ved hvor meget det giver iforhold til faren? -
kan man ikke sætte sine settings uden at skulle teste dem først???
for jeg har ingen artifacts
-
Hvilket program bruger du til at OC med?
Jeg har haft downloadet rivatuner men jeg har ikke nok forstand på overclocking og det virker temmeligt overskueligt. Coolbits har jeg prøvet lidt med.... det er ok.
-
har brugt coolbits og rivatuner. hvilket ikke er noget problem.
men den vil ikke godtage mine settings over dem jeg har nået nu. men kortet er 100% stabilt og uden artifacts. derfor søer jeg en måde at kunne gemme mine indstillinger uden at de skal testes
-
"ikke godtage" som i at den bare siger der er fejl under overclocking - eller kan du slet ikke justere højere?
Artifacts behøver ikke kunne ses for at være der, skal du huske på.
-
den skriver bare at testen ikke kunne gennemføres ved de mhz settings. bruger rivatuner
-
Hvor varm bliver din gpu? Jeg har en zalman vf700 kørende på 12v på mit asus 6600gt og det bliver ca. 58 grader varmt ved spidsbelastning i lang tid.... min cpu amd64 3200+ winchester bliver dog kun 45grader ved spidsbelastning med standard køler på hehe
-
Originally posted by mopos
Hvor varm bliver din gpu? Jeg har en zalman vf700 kørende på 12v på mit asus 6600gt og det bliver ca. 58 grader varmt ved spidsbelastning i lang tid.... min cpu amd64 3200+ winchester bliver dog kun 45grader ved spidsbelastning med standard køler på hehemin ligger omkring 33-35 dog i idle har ikke kontrolleret load
-
nu er det ikke for at køre i den samme tråd men ville gerne høre om man kunne sætte sine settings i feks rivatuner sådan så de bliver gemt uden at skulle teste dem?
-
Hej skaaning,
har samme kort og har brugt rivatuner til at oc det med. Jeg kan kun gemme mine settings efter jeg har testet dem.
mht temp. så er mit kort ved load lige omkring de 70 grader og idle 31-32 grader men jeg har kun standart køler på..
-
Originally posted by skaaning
den skriver bare at testen ikke kunne gennemføres ved de mhz settings. bruger rivatuner
Det er nok fordi at coren ikke får strøm nok, så hvis du vil have mere ud af dit kort, så skal du nok lave det pencil mod:)
smid linket herinde, så skal jeg undersøge sagen -
Originally posted by DeH
Det er nok fordi at coren ikke får strøm nok, så hvis du vil have mere ud af dit kort, så skal du nok lave det pencil mod:)
smid linket herinde, så skal jeg undersøge sagenLink?? på et pencil mod eller hvad
-
Link?? på et pencil mod eller hvad
Ja, lige præcis:)
-
-
prøv denne http://www.vr-zone.com.sg/?i=1912Vil nu hellere først se om jeg kunne finde en modded bios der gav en smule mere strøm:)
kig på: http://www.mvktech.net/ -
Mit max OC er på 570/1140(tror dog heller ikke at det er maks. jeg har bare ikke haft tid til at lege med det her på den sidste), dog har jeg heller ikke noget ram køle-profiler på mit gfx
Så kunne nok godt komme højere op, hvis jeg havde det.
Men den ligger på omkring 50-52 grader under load med standard køler, så det er jo bare fint
Dog overvejer jeg om jeg skal ud og købe en Zalman VF700.
Dog har jeg en pci-slots køler nederst i mit kabinet til at trække det varme luft ud af mit kabinet.