lige nu her hos mig 20% luftfugtighed, men det er nok på grund af der frost i luften, ellers ligger den mellem 30-40%

Vandpumpe i koldt vand
-
-
94% her til aften, hmm, tror ikke jeg slæber dyret udenfor... (udendørs temp)
-
Originally posted by M.Beier
94% her til aften, hmm, tror ikke jeg slæber dyret udenfor... (udendørs temp)Der er så godt som ingen vand i luften når det allerede fryser
-
Jeg begynder at få kondens ved ca. +15ºC og mit værelse er ca. (+)23ºC, så ud fra slackers model så har jeg en luftfugtighed på ca. 60%. Det var dog i sommers engang så den holder nok ikke her i vinterperioden, vil skyde på at luftfugtigheden ligger på ca. 40% nu her, alene det at det er koldt udenfor har ekstremt meget påvirkning, kender det fra svømmehallen hvor jeg er livredder, om sommeren kan luftfugtigheden nå +90% mens den nu her er på ca. 45%...
Min Hydor L20 kan starte i -10ºC mens den står nede i mit akvarie (som er fyldt med vand/kølervæske 50/50. Pumpen kører fint ved -15ºC hvis bare den er startet
Ang isolering kan du tjekke projekt isolering på min hjemmeside under projekter, og evt. tjekke projekt waterchiller for at hente inspiration
-
Originally posted by Try-this
Jeg begynder at få kondens ved ca. +15ºC og mit værelse er ca. (+)23ºC, så ud fra slackers model så har jeg en luftfugtighed på ca. 60%....Min Hydor L20 kan starte i -10ºC mens den står nede i mit akvarie (som er fyldt med vand/kølervæske 50/50. Pumpen kører fint ved -15ºC hvis bare den er startet
Ang isolering kan du tjekke projekt isolering på min hjemmeside under projekter, og evt. tjekke projekt waterchiller for at hente inspiration
Jeg havde et hygrometer engang. Mener det lå på 70-80. Kan godt passe med at det ikke lige var vinter og jeg ikke er verdensmester i udluftning så..
-
Kondens begynder ved en temp forskel på ca. 11c. Det er ikke sikkert det er synlig så tidlig. men den starter der.
-
Originally posted by dig-it
Kondens begynder ved en temp forskel på ca. 11c. Det er ikke sikkert det er synlig så tidlig. men den starter der.Det kommer stadig an påluftfugtigheden, som nævnt tidligere...