Er PSP'en noget værd?

  • Går og fifler lidt med tanken om at anskaffe mig en PSP..


    Men vil da først lige vide om det er det værd..


    Der må være nogle herinde der har haft den i et stykke tid og som kan komme med et lille review af den..

  • Hej, ja det er den da. Der er mange fordele ved den. Her er fem hovedsaglige eksempler:


    1. Dens imponerende spil-grafik.
    2. Dens imponerende evne til at gå på nettet.
    3. Dens imponerende billedeopløsning i billedefremvisning.
    4. Dens imponerende lydkvalitet (m. hørertelf.).
    5. Dens imponerende billedeopløsning i videofremvisning.


    Men du skal vide, at når du køber den, skal du være indstillet på selv at rode lidt med den. De 300 siders manual der medfølger, kan dog godt være til hjælp, men du vil få mere forståelse ved at søge på nettet. Desuden hjælper det ikke rigtigt, når der ikke medfølger noget USB-kabel i standardpakken.


    Du skal f.eks. selv:
    1. Skaffe et USB-kabel (Jeg brugte bare mit videokamera USB).
    2. Opdatere den via USB.
    3. Converte videofilmene du vil have, om til MP4.
    4. Skaffe software (til 4).
    5. Oprette forskellige root mapper til MP3, VIDEO, BILLEDER via. USB.


    Et stort minus ved den er, den minimale plads på flashmemorykortet.


    Men FORHÅBENTLIGT vil det blive bedre med tiden. :)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    OK..
    Det lyder godt..


    Det er vel nogle specielle flash-ram-kort man skal bruge til den..?
    Er det bare et alm USB->USB kabel man skal bruge??


    PSP'en skal have memorystick PRO DOU.


    USB kablet du skal bruge er helt lille i den ene ende, og har så et "almindeligt" USB stik i den anden. Kan ikke helt huske hvad det lille stik hedder. Mener det er MINI-B USB. Samme type som ofte er brugt i kameraer.


    Her er så mit besyv. Har selv haft PSP i et godt stykke tid nu.
    Jeg bruger den stadig næsten hver dag. Bruger den i bussen til at spille på, høre MP3 eller se film, alt efter humør.
    Spillene er jo kanon. Grafisk ligger de tæt op ad PS2. Bare se GTA:LCS som ligner PS2 versionen på en prik, er lige så stor og har et enormt soundtrack. Ret imponerende, må man sige.
    Spiller selv en del Madden2006 og NFS:MW på den for tiden. Smukt.
    ..Og fordi spillene er regionsfri, kan du sagtens afspille både EU, JAP og US versioner. Såeh, der er lidt penge at spare ved at købe dem i udlandet. Men det er op til en selv at gøre op om det er det værd naturligvis.
    Dog skal det lige siges, at du kun kan spille wireless med andre folk som har spil købt til samme region.


    Skærmen er god til film. Det er ikke noget problem at læse undertekster eller lignende.
    Den er udemærket som MP3 afspiller. Lyden er dog lidt fesen. Altså ikke helt så dyb som man kunne forvente, og en equalizer havde været guld. Det er ikke det medfølgende headsets skyld. Det første blev ødelagt ved et uheld (havde det liggende i bund af min taske), så jeg købte et godt sæt Sennheiser in-ear. Og lyden er stadig uden den dybe bas jeg havde håbet på. Men den er krystal klar - så ingen ko på isen. Det er småting.

  • Jeg siger mange tak..
    Tror jeg vil overveje det endnu kraftigere..


    Er der noget "dårligere" ved at købe den japanske version?
    Kan se den er billigere..


    Der er vel stadig engelsk sprog på den, ikke?

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Jeg siger mange tak..
    Tror jeg vil overveje det endnu kraftigere..


    Er der noget "dårligere" ved at købe den japanske version?
    Kan se den er billigere..


    Der er vel stadig engelsk sprog på den, ikke?


    Den eneste forskel der er på de 2 versioner er at man bruger nogle andre knapper i menuerne.
    Eller det kan da godt være der er andre forskelle, men ikke nogen jeg har opdaget.