XP key but no CD

Originally posted by Firedog

good one :boxing:

Ja, der er jo ikke noget så godt som lidt kollektiv mobning her på en kedelig torsdag. Denne tråd har det hele - både kuglestøbere og menige medløbere.

Jeg kan bare sige at stort set alle indlæg som er kommet i denne tråd (bortset fra de første få indlæg som jo var ganske velmenende og et par stykker senere) bekræfter mig i at man her på tweak til stadighed konfronteres med mennesker som ikke vil det gode. Man skal ikke blive uvenner med nogen her for så har man straks alle deres venner på nakken.

Hermed ikke sagt at alle her på tweak er sådan. Der er bestemt flinke menesker her. Men tweak er det website af alle de steder jeg normalt færdes hvor jeg flest gange er blevet udsat for kommentare som Grillrottens, KarGas eller senere Bentzins. Jeg synes det er ærgeligt at mennesker som ikke har noget positivt at bidrage med her på tweak tillades at ødelægge tråde med den slags mudderkastning (Og det er i dette lys min signatur skal ses).

Jeg havde et konkret spørgsmål som jeg ikke lige kunne huske svaret på. Jeg fandt det dog senere og postede mit fund her så andre også kunne få glæde af det. Inden da var tråden allerede blevet fyldt med off topic og jeg forsøgte at slette den og oprette en ny bare med svaret på spørgsmålet men fandt ud af at jeg i stedet for at slette tråden bare slettede mine egne indlæg (derfor mangler der nogle poster). Jeg valgte så bare at poste svaret sammen med min kommentar til Grillrottens og KarGas indlæg.

Jeg synes mængden af off topic indlæg i denne tråd er ved at slå nye rekorder. Og hvad mere interessant er at en stor del af disse off topic indlæg er præsteret af en tidligere moderator her på tweak. Jeg husker vedkommende som en endog meget ivrig moderator når det kom til off topic indlæg - specielt i køb & salg sektionen.

Jeg kan kun gentage hvad jeg tidligere har sagt om disse mennesker. De minder mig om noget jeg kun troede fandt sted i 3. klasse. Og at se blandt andet en voksen mand tage del i den slags mudderkastning er jo nærmest pinligt.

• Jeg ka ikk se hva dit forfærdelige problem er.. Der kom da saglige svar - også fra Grillrotten, som du jo nævner..

At jeg så forsvarer Grill i hans post, da du kommenterer det lettere henkastet, er vel også fair nok.. Eller må man ikk det i de voksnes regelbog..?

Du må da gi mig ret i at det er lidt dumt at smide sin CD væk til et relativt dyrt produkt...

At tråden blev fyldt med OT på et tidspunkt er efter trådens emne røg af sporet... Det var ca deromkring hvor du udtrykte dig negativt overfor vores indlæg...

• Sikke dog en lame ass del, der lige blev klemt ind der, og sådan set fylder mere end 10 indlæg...

Når men mr. Fire.. Prøvede du RockXp... for det virker i hvert fald, og synes nu det er ved at være på tide at lukke denne tråd. bare min holdning

• Pointen er jo netop at det er en fuldstændig unødvendig kommentar at komme med. At skrive at jeg har fortjent at betale en ny licens så jeg kan lære at passe på mine ting. Det er jo ikke svaret på spørgsmålet og ikke rigtig noget jeg kan bruge til noget.

Jeg starter med at skrive at jeg kan huske at have læst på et website at man kan ændre en kode i setup filen til Win XP så man kan bruge en OEM kode til f.eks en retail upgrade CD. Jeg skriver godt nok at jeg har smidt Cden væk. Det har jeg så ikke, men jeg gad ikke i situationen fortælle hvorfor jeg ikke er i besiddelse af CDen der høre til licensen. Det er jo komplet ligegyldigt hvorfor jeg ikke har en CD.

Men I kan da godt få hele historien som er komplet ligegyldig for spørgsmålet.

Jeg købte min bærbare computer gennem det sted hvor jeg er ansat (en stor offentlig institution i Danmark). Computeren er betalt af mig og kommer med en Windows XP licens. Den er desuden udstyret med et WIFI kort. På denne institution hvor jeg er ansat bruger man Windows 2000 og ikke Windows XP og netværket er ikke trådløst. Derfor tager dataafdelingen min Windows XP CD (computeren bliver købt gennem dem og defor leveret til dem i første omgang) og piller WIFI kortet ud af PCen. De siger at der jo ikke er brug for nogen af delene. Så installere de Windows 2000 som jeg også kommer til at betale for.

Nu arbejder jeg kun fra hjemmet og er ikke koblet op på netværket med denne computer længere.

I går konstaterer jeg så at min harddisk er gået i stykker og skal derfor til at geninstallere det hele. Jeg vil defor gerne bruge den licens til Windows XP som jeg har betalt for men som jeg ikke har CDen til.

Af erfaring ved jeg at dataafdelingen på min arbejdsplads er meget tung at danse med. En af mine kolleger måtte f.eks bruge flere måneder og adskillige breve til forskellige personer før han kunne få udleveret sit WIFI kort som han havde købt og betalt for. Og det under strenge instrukser om at han ikke måtte tilslutte det mens hans computer var på netværket.

Så derfor husker jeg at der vist er et eller andet med at man kan omdanne en retail CD til at acceptere OEM keys men jeg kan ikke rigtigt finde linket. Jeg spørger derfor herinde.

For at gøre en lang historie kort siger jeg bare at jeg har mistet CDen.