Hvilket firma til forsikring af sit indbo ?

• Står nu og må til at skifte forsikring, men hvilket firma bør jeg vælge .. Pt har jeg Tryg, hvor jeg får rabat fordi jeg er medlem af en studie-organisation. Dog er de begyndt at kræve kontigent, og derved forsvinder hele fidusen ved dette medlemskab ...

Ellers har jeg forsikringen til 8-900 kr. om året, hvilket er dækning på ½million (langt fra nødvendigt med så meget) ... Cykel osv.

Kiggede lige godt på Gf-forsikring ...

Originally posted by Macimuz
    Står nu og må til at skifte forsikring, men hvilket firma bør jeg vælge .. Pt har jeg Tryg, hvor jeg får rabat fordi jeg er medlem af en studie-organisation. Dog er de begyndt at kræve kontigent, og derved forsvinder hele fidusen ved dette medlemskab ...

Ellers har jeg forsikringen til 8-900 kr. om året, hvilket er dækning på ½million (langt fra nødvendigt med så meget) ... Cykel osv.

Kiggede lige godt på Gf-forsikring ...

Jeg er medlem af IDA Forsikring, da jeg er ingeniørstuderende og derved juniormedlem af IDA. IDA Forsikring har forsikring hos Tryg.

Er du medlem hos Tryg på samme måde som mig ?

Hvis du er, hvad er dette kontigent du snakker om ?

Originally posted by Burger
    Nu ved jeg så ikke lige om du er medlem af andre fagforeninger end ESF, men de fleste har et godt samarbejde med Alka, hvor der også er en ret god gruppelivsrabat ..

Jeg er vidst medlem af det meste vi kunne blive medlem af på skolen ... YC og HK ...

• Kan forestille mig det er samme princip, bare at det er ESF jeg er medlem af .. Men de er begyndt at opkræve 100 kr. i måneden, og da jeg kun er medlem for at kunne få billig forsikring, så vil min forsikring altså blive til 2k om året imod 8-900 kr. Det finder jeg mindre fedt ...

Originally posted by Macimuz
    Kan forestille mig det er samme princip, bare at det er ESF jeg er medlem af .. Men de er begyndt at opkræve 100 kr. i måneden, og da jeg kun er medlem for at kunne få billig forsikring, så vil min forsikring altså blive til 2k om året imod 8-900 kr. Det finder jeg mindre fedt ...

100 kr. i kvartalet .. Der er en forskel ..

Men du kan prøve at kontakte HK eller ALKA og høre ad hvilke forsikringstilbud de har ..

Men du kan prøve at kontakte HK eller ALKA og høre ad hvilke forsikringstilbud de har ..

Jeg vil lige nævne at jeg har haft problemer med Alka. De er sgu ikke meget for at slippe penge, når skaden er sket. Mit 3 mdr. gamle TV futtede af under et tordenvejr. Det tog lang tid inden jeg fik penge til et nyt TV.
    Ydermere har min kæreste og jeg købt hus. På trods af 5 opkald + 3 breve til dem, hvor vi forklarede dem at huset er på 150 kvm i 2 plan og alt er godkendt til beboelse, fatter de det ikke (de har fået 2 kopier af den nyeste bbr meddelse). Alka sendte et forsikringstilbud på 62 kvm i 2 plan.
    Så taber man sytme tålmodigheden :)
    Så vi har valgt GF

Nu ved jeg så ikke lige om du er medlem af andre fagforeninger end ESF, men de fleste har et godt samarbejde med Alka, hvor der også er en ret god gruppelivsrabat ..

ALKA vi jeg kraftigt fraråde. De dolker deres kunder i ryggen. :roller:

Jeg havde bl.a. en fritidsulykkeforsikring hos dem, da jeg kørte galt i 95. Jeg fik jeg vurderet méngraden til 25% og skulle have erstatning efter det. Den fik ALKA lige bragt for arbejdskadestyrelsen og omstødt til 15%, fordi de mente den var for høj. Flot klaret ALKA. :roller:

Originally posted by sam
    Jeg vil lige nævne at jeg har haft problemer med Alka. De er sgu ikke meget for at slippe penge, når skaden er sket. Mit 3 mdr. gamle TV futtede af under et tordenvejr. Det tog lang tid inden jeg fik penge til et nyt TV.
    Ydermere har min kæreste og jeg købt hus. På trods af 5 opkald + 3 breve til dem, hvor vi forklarede dem at huset er på 150 kvm i 2 plan og alt er godkendt til beboelse, fatter de det ikke (de har fået 2 kopier af den nyeste bbr meddelse). Alka sendte et forsikringstilbud på 62 kvm i 2 plan.
    Så taber man sytme tålmodigheden :)
    Så vi har valgt GF

Surt.

Mine erfaringer med Alka er lige modsat. Har haft brug for dem 4-5 gange i løbet af den tid jeg har været kunde hos dem. I de fleste tilfælde jeg havde brug for dem er det klaret over telefonen på under 10-15 minutter og jeg har fået pengene inden for en uges tid. I ét af tilfældene gik der dog lidt længere tid da jeg skulle have orden i mine papirer og jeg fik derfor først pengene 3 uger efter. Det lærte jeg hurtigt af ... :))

Originally posted by GrillRotten
    Surt.

Mine erfaringer med Alka er lige modsat. Har haft brug for dem 4-5 gange i løbet af den tid jeg har været kunde hos dem. I de fleste tilfælde jeg havde brug for dem er det klaret over telefonen på under 10-15 minutter og jeg har fået pengene inden for en uges tid. I ét af tilfældene gik der dog lidt længere tid da jeg skulle have orden i mine papirer og jeg fik derfor først pengene 3 uger efter. Det lærte jeg hurtigt af ... :))

Begge mine forældre har også kun gode erfaringer med ALKA .. Min mor har i den sidste tid betalt for meget i forsikring, da hun ringede til dem, fik hun hele beløbet tilsendt pr. check ..

Hmm, så har jeg set noget forkert ...

Så er det lige før jeg bare ligeså godt kan betale de penge .. flytter jo alligevel til sommer ..

Begge mine forældre har også kun gode erfaringer med ALKA .. Min mor har i den sidste tid betalt for meget i forsikring, da hun ringede til dem, fik hun hele beløbet tilsendt pr. check ..

Og det er sådan noget der er underligt.
    Kundeservice har vi heller ikke haft gode erfaringer med. Vi aftalte de skulle ringe en fredag. De ringer ikke, vi ringer til dem og får at vide "alle folk er da taget hjem".
    Og vi fik også at vide, Alka ikke sender en forsikringsmand ud for at lige løbe ens forsikringer igennem. Det ordnes over tlf idag siger de. Og som sagt, det har vi ikke gode erfaringer med :)

Originally posted by Carsten_DK
    Hvorfor ikke bare tage en telefon til en tre-fire selskaber, og få et tilbud?

Nu er det jo i "småtingsafdelingen" endnu, men du kan ligeså godt lære det.
    Det bliver noget andet, når præmien ryger op i 10- 20.000,- om året...

Yes, jeg ved det ...