Hjælp til folk :

Originally posted by RAC
    Mener at Yahoo's Database er betydeligt større end google, bruger ihvertfald kun yahoo her. Eller hvis jeg vil have et mere præcist svar snupper jeg MSN search.

Google har indexet over 150TB..

Jeg er enig med topicstarter, kan ik huske nick :P . På spgs. som egentlig bare er "rene opslag" på google plejer jeg bare at søge for dem, og paste link. Men i nogle hardwaretråde, fx trådene omkring fladskærme / gamingskærme, der synes jeg det er ret idiotisk at sige, brug edbpriser.dk . For det er jo langt fra alle brugere der ved hvilke paneler osv, der er gode i skærme, når det drejer sig om gaming, heribland mig selv! Men på den anden side, så kan man jo også bare bladre et par sider tilbage, og sikkert finde en tråd om det samme emne. Men jeg vil da synes det er træls hvis nogle brugere ikke tør stille et spgs. af frygt for at få smidt i fjæset at de skal bare bladre om på næste side. Men jeg forstår så også godt de brugere som bliver træt af at poste det samme link igen og igen, og skrive den samme forklaring gang på gang..

• er nu også enig med at folk kommer med alt for meget Google dit og dat

kan forstå at det er lettere at finde der. men så er 90 % af alle inlæg her noget man kan finde på google eller altavista :)

kunne måske være man skulle svare personen istedet for og der efter bare henvise til at det også kan findes på google ved at søge efter ..blablabla... :)

jeg har mange gange fanget mig selv i at søge efter mange forskellige ting uden at finde det jeg skulle bruge, hvorefter jeg spørger her inde og en smider et google link og siger google er din ven.
    hvor i jeg kan se han har søgt efter noget helt andet end hva jeg søgte efter :)
    Så google er sku ikke altid så god som folk siger :) med mindre man lige rammer rigtigt.

Er også mange hvor man for 3-4 forskellige svar på samme spørgsmål, der er det altid lidt mere sikkert at spørge her inde så man kan se hva folk har at sige :)

Plus vi jo ikke bare Hjælper personen der spørger her inde, men også andre der senere søger på samme spørgsmål her inde og finder posten, hvor de så ik for meget ud af at se en google.dk :P

• Nu jeg tænker over det får man nok langt mere erfaring af at læse personers posts fra forskellige tråde - der slet ikk er ens egne - istedet for kun at bli klogere når man selv har et problem...

Desuden er nogle kilder på google ikk helt troværdige.. Ka godt være over halvdelen af Google's resultater er pålidelige, men det er rarere at høre noget fra folk herinde.. De er langt mere pålidelige, fordi hvis en person siger noget halløj de ikk li havde forstand på eller de ikk tænkte over, så ska der _nok_ komme en eller flere tweakers med høtyve :))

Originally posted by KarGa
    Nu jeg tænker over det får man nok langt mere erfaring af at læse personers posts fra forskellige tråde - der slet ikk er ens egne - istedet for kun at bli klogere når man selv har et problem...

Desuden er nogle kilder på google ikk helt troværdige.. Ka godt være over halvdelen af Google's resultater er pålidelige, men det er rarere at høre noget fra folk herinde.. De er langt mere pålidelige, fordi hvis en person siger noget halløj de ikk li havde forstand på eller de ikk tænkte over, så ska der _nok_ komme en eller flere tweakers med høtyve :))

netop :)

desuden skal vi dovne folk jo også have lidt post counts :finger: haha
    :rules:

Originally posted by Burger
    Jeg må erklære mig enig med Happy^ ..

Man kan også nemt se om folk selv har søgt på Google inden, og det er faktisk ofte folk ikke har gjort det .. Det er som om folk forventer at få alt serveret i stedet for selv at gøre en indsats for at finde et svar der kan bruges ..

Også enig med Happy^. Der er imo, mange brugere, der syns det er nemmere, hvis andre gør arbejdet for dem.
    Ka' heller ikke se noget galt i, at oplyse til folk, at de kan finde svaret på google. Og så samtidig henvise med et link til mulighederne.

Jeg føler heller ikke at jeg håner nogen, ved at gi' dem en fidus til den hurtigste vej til et brugbart svar. Det vil jeg da ka' kalde en STOR hjælp.

Desuden lærer de "uvidende" personer også mere, ved at finde løsningen selv - i stedet for, at få den serveret på et sølvfad, som der desværre er en del af herinde på tweak.dk. :rolleyes: