Oc af Asus A8V Deluxe rev. 2

• Hej Tweak folk..
    Vil begynde at oc dette system. Så derfor følgende.

Forstår ikke det store at dette bundkort nemlig.

Nogen der kender til det?

Hvad skal jeg sætte hypertreading til?
    Hvad med ram? Kan bundkortet klare 1:1?
    Hvad med PCI lock hvordan sætter jeg den til?
    Hvad med SATA lock hvordan sætter jeg den til?

Cpuen har go stepping så den skulle kunne klare 2700mhz(Har den gjort i et andet board.)

Hvad vil i foreslå jeg sætter det hele til, havde nemlig problemer med at sata lock'en ikke virker optimal, den vil nemlig ikke finde min sata hardisk når jeg oc'er(Til et vidst antal.) Men den må jo bare skulle stå på noget bestemmt?

opsætningen er følgende:
    Amd-64 3200+ Winchester
    Asus A8V Deluxe Wifi Rev. 2
    GeIL Ultra 2 x 256mb pc4000
    160gb Maxtor sata disk
    120gb Western Digital Ide disk

Har foresten også store problemer med at den vil ikke instalere windows på sata disken, windows kan ikke finde sata disken før jeg instalere via sata tools. Hvad kan man gøre ved det?

Håber i kan hjælpe mig her :)

• 1. hypertreadingigen skal du sætte til 4 op til 250 fsb 3 over 250 fsb som en hovedregel må du ikke komme over 1000 når du ganger hypertreading verdien med dine fsb.

2. Bundkortet kan sagtens klare 1:1 der erdog nogen af de AV8 der maxer ved 250 fsb.

3. den er sat til på rev.2

4. det er den også.

For at installere windows på en sata disk skal du have sata drivere instaleret. Under instalationen af windows spørger den om du vil instalere andre drivere og det vil du så du trykker F6 når den spørger om det. Så skulle der gerne være en diskete med til dit mobo med Sata drivere dem instalerer du så. Det skulle være det.

• Det gi'r ikke noget merydelse at køre 1:1 det giver kun begrænsninger i OC-mulighederne. Da Cpuen har indbygget memorycontroller. Når du øger HTL multipl. så øger du også ram. Men prøv at læse tråden(guiden) øverst i dette forum. Der er der også en del henvisninger til, hvordan det hænger sammen og hvordan du skal gøre.

Oprindeligt indlæg af Zhaq
    Skal jeg bare lade Pci lock og Sata lock stå på auto?

Jeg har i min bios sat PCI-lås til 67, da det efter sigende skulle låse den på de 66, som er nødvendigt. Nogle eksperter har erfaret, at hvis man sætter den på 66 el. auto, så ka' den nogen gange godt "hoppe" ud af låsen.
    Vedr. SATA-lås - så aner jeg faktisk ikke en disse om det. Da jeg kører med IDE(PATA)-diske.

• Okay tak.. Pci'en har jeg også til at virke nu.

Men den sata lås vil ikke.. den kan fint kører 2600mhz, men hvad kan jeg bruge det til når alt det sjove ligger på sataen :P

Oprindeligt indlæg af Zhaq
    Okay tak.. Pci'en har jeg også til at virke nu.

Men den sata lås vil ikke.. den kan fint kører 2600mhz, men hvad kan jeg bruge det til når alt det sjove ligger på sataen :P

Du SKAL låse PCI/AGP... Kan ikke huske om det hedder "fixed" eller om du skal vælge 33/66 i BIOS.

Hvis den står til "auto" bliver den hævet sammen med FSB, og det garanterer jeg får din SATA disk ikke er begejstret for.