Sony ericsson K 750I: GUF eller MØG

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Djake
    ..den er meget holdbar. Min har efterhånden været ude for lidt af hvert.


    Imponerende ... Min kærestes K750i røg der en lille flig af den grå plastic-rammen da hun tabte den fra cirka 1 meters højde ned på et gulvtæppe.


    Virkelig kvalitet der vil noget. Hvis jeg brugte sådan en som arbejdstelefon, så ville den sgu nok dø inden dagen var gået ... :))

  • vil lige tilføje det værste som mobilproducenterne ikke rigtig fatter:) ( kun folk med Windows Mobile ) NÅR MAN FLYTTER FILER ( BÅDE IRDA OG BT ) SÅ SKAL MAN SGU KUNNE BRUGE TELEFONEN SAMTIDIG!!! det er en af de værste ting mener jeg..

  • Okay, knapper og joystick har jeg ingen problemer med. Men jeg kan jo nu heller ikke ligefrem prale af håndværkerhænder. Lange tynde fingre det er mig, sådan ca.
    Jeg vil give dig ret i at man nok burde kunne vælge en 1280x1024 eller 1024x768 også, men det kan være det kommer. ellers er det jo bare det. Til gengæld tager den jo nogle suveræne billeder.
    Min har også fået vand, det skete der ikke noget ved. Ellers skal jeg ikke udtale mig om stød osv.
    Til det med jacket forstår jeg stadig ikke hvorfor det betyder så meget for dig. Men det adapter jeg har på vej er uoriginalt og koster 50-70 kroner, og drejer sig om få cm ledning. SE er ikke engang ude med deres endnu så en pengemaskine kan man vel ikke kalde det.. Mediaplayeren er så igen kanon, og lydkvaliteten skulle være i en klasse for sig i forhold til mobiler hvis der kommer gode høretlefoner på..
    Softwaren kan jeg kun være enig i er for ringe. det jeg gør er at jeg ikke installerer det, men sætter telefonen i stikket, og når den spørger efter driver giver jeg den cden. Det virker fint, og FMA kan alt det andet plus mere til.. Det er VIRKELIG en lækker pc suite, som så godt nok ikke er fra SE men whatever.
    At de henviser til deres side når man kigger på feks temaer er okay med mig. Der er jo temaer der hvor de viser hen..


  • Det med at bruge en adaptor når det ikke er nødvendigt hvis det var lavet optimalt virker underligt. Så er der bare flere ting man skal slæbe med rundt og flere ting der kan gå i stykker. Typisk efor mobil-producenter ... de laver deres eget extern interface ... og det er ikke god kvali IMO... Hverken SE eller Nokia ... alt for plastic ... I en tidsalder der er kommet forbi jernalderen burde man kunne lave noget bedre ... men nu er vi jo kommet til plastic-alderen ... brug-og-smid-væk ... flere dimser ... flere penge ... mere gene ... Totalt overflødigt. Hvis SE virkelig ville lave en rigtig walkman-telefon, så kunne de jo overveje om det ikke var en god idé at lave et rigtigt interface til hørebøffer. Hvis Nokia kan finde ud af det med N91, så burde alle sgu kunne finde ud af det. Prøv at forstil dig hvordan folk ville glo hvis iPod fik et wierd interface ... og en Apple-man stod og solgte en adaptor til den så man kunne bruge normale hørebøffer til den ... det er sådan jeg glor når nogen sælger en telefon som en "walkman" ... og så ikke laver produktet ordenligt ... K750i ... W800i ... whatever ... Forskellen er jo ikke fandens stor ... men den ene er åbenbart SÅ meget mere walkman end den anden ... :crazyeyes: ... dog uden det interface ... spøjst spøjst ...


    Ud over det, så kan vi jo nok blive enige om at hørebøffer sidder bedre fast med et jack-stik end SE eller Nokia´s stik gør i deres telefoner ...


    Er der kommet en FMA der virker med K750i & tilhørende kabel ?


    men ja FMA er nice ... når den virker.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    vil lige tilføje det værste som mobilproducenterne ikke rigtig fatter:) ( kun folk med Windows Mobile ) NÅR MAN FLYTTER FILER ( BÅDE IRDA OG BT ) SÅ SKAL MAN SGU KUNNE BRUGE TELEFONEN SAMTIDIG!!! det er en af de værste ting mener jeg..


    Eller folk med Symbian...


    og man kan ofte også bruge telefonen samtidig, selvom der ikke er tale om en smartphone.


  • Mit har altid virket. Både med kabel og BT.
    Og jeg kan da godt se pointen med konverteren det er bare ikke noget jeg synes er SÅ vigtigt, og desuden er det jo da fælles for alle producenter og derfor måske K750 lidt uvæsentligt. W800 er en anden snak, dog. Men jeg tror bare de vil være sikre på at der er mikrofon når du bruger dine egne. Det vil de ihvertfald sige hvis du spørger ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Eller folk med Symbian...


    og man kan ofte også bruge telefonen samtidig, selvom der ikke er tale om en smartphone.


    Sony Ericsson kan ikke.. Alle nokiaer som fx. 6230 kan heller ikke...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Mit har altid virket. Både med kabel og BT.
    Og jeg kan da godt se pointen med konverteren det er bare ikke noget jeg synes er SÅ vigtigt, og desuden er det jo da fælles for alle producenter og derfor måske K750 lidt uvæsentligt. W800 er en anden snak, dog. Men jeg tror bare de vil være sikre på at der er mikrofon når du bruger dine egne. Det vil de ihvertfald sige hvis du spørger ;)


    Okey. FMA 2.0 STABLE virkede ikke her omkring da K750i´eren ramte gaden og jeg prøvede det. Kan ikke huske om det virkede delvist eller slet ikke, men fandt ud af at FMA ikke understøttede K750i på det tidspunkt ... Skide gode ...


    Der var en af folkene bag FMA der udtalte at K750i havde problemer med FMA ... yeah right ... Hvis problemet ligger et sted, så er det sgu nok i softwaren ... :)) ...


    Hvilken version bruger du ? ... Prøvede vist også FMA 2.1 BETA på det tidspunkt, men der var ikke mere held end med 2.0 STABLE.


    Virkede din K750i "plug-and-play" med FMA eller skulle du kringle den først ? ...


    Må få prøvet den senere FMA senere så hvis der er håb for K750i´eren ... For som det er nu med software, så er det jo fucked up ... :))


    Det med mikrofon i hørebøfferne hvis man brugte jack er jo ikke så fandens vigtigt. Programmørene bag softwaren til telefonen kunne jo bare lave det sådan at musikken stoppede og der kom en ringetone i hørebøfferne ... Så må man grave telefonen fri af lommen hvis man ikke har et popsmart headset med mikrofon på ægget...


    ... men ja undskyldninger er der jo nok af ... :))


    Der er egentlig rigtig mange firmaer der kunne nyde godt af at ansætte nogle folk til at tænke sig om ... eller spørge kunderne ... hvis de har gjort begge dele, så er det sgu utroligt at ingen har lavet det perfekte endnu ... :boxed:


    N91 har ikke engang ramt gaden endnu, men ser ud til at man nemt kan finde nogle brølere ved den.


    Skrev og spurgte Nokia om det var en mini harddisk der sad i den eller om det var en solid state disk .... Da man kan finde nogle på nettet der siger det ene ... og nogen der siger det andet ... og på deres website står der " 4 GB of internal dynamic memory " ... Fed info ... :ohmy:


    Svaret fra Nokia var :
    Hej Jacob,


    Tak for din interesse i Nokia Helpline.


    N91 har op til 4GB af intern hukommelse for musik indhold, MMS, ringetoner, billeder, videoklip samt applikationer.


    Derudover er der 30 MB til kontakter, kalender noter og tekst beskeder. Vi har ikke tekniske specifikationer om telefonens opbygning.


    Du kan eventuelt finde ydeligere information her, som er en hjemmeside for udviklere m.m : http://www.forum.nokia.com
    Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os igen.


    Med venlig hilsen,
    Nokia Service Professional
    Danish Team
    Nokia Helpline


    .... Feeedt ... "Vi har ikke tekniske specifikationer om telefonens opbygning" ... feedt ... snakker hun på Nokia´s vejne ... ( spooky :boxed: ) ... eller fortæller hun bare at hun ikke ved en skid om hvad fanden der er inde i deres egne produkter ? ... :boxed:


    At indrømme at hun ikke kender svaret er vel ok på et eller andet underligt niveau ... men at undlade at sende den email til dem videre til en som rent faktisk VED hvad fanden de producere er mega ringe IMO ...


    PS. Sorry for semi-OT da det sidste jo gik på Nokia og tråden handler om SonyEricsson ... men når jeg kan brokke mig over den ene, så er det jo nærlæggende at tage en anden producent med i mundgas-sessionen ... :))

  • Jamen jeg bruger begge. har en kende problemer med telefonbogen i den nye, men jeg kan godt få den via kabel med den gamle, og så eksportere og importere den ind i den nye som er lidt nicere.
    Det er lidt underligt - men når det kører kører det ret godt her. Man skal opdatere den til nyeste i opdateringstingen i help-menuen. Det gælder både betaen og stable.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Jamen jeg bruger begge. har en kende problemer med telefonbogen i den nye, men jeg kan godt få den via kabel med den gamle, og så eksportere og importere den ind i den nye som er lidt nicere.
    Det er lidt underligt - men når det kører kører det ret godt her. Man skal opdatere den til nyeste i opdateringstingen i help-menuen. Det gælder både betaen og stable.


    24 August 2005 ...


    FMA 2.1 Beta 3


    This BETA version does not includes latest support for Sony Ericsson phones K700, K750i, S700 and similar.
    Such support will be available in final FMA 2.2 release in next one or two months. So stay tuned...


    [Blocked Image: http://www.grillrotten.dk/albums/GALLERY/Tweak/Stuff/Whoop-Dee-Fucking_Do.jpg]


  • Well. Min virker når man leger lidt med det i starten. og når det så er oppe kører det igen fint. Men hvis du gider bruge tid på det kan du da adde mig på msn, så kan vi se på det.

  • jeg har selv købt en k750i, syns den er for lækker man :D den tar kanone billeder. ps, det er ikke en åndssvag tråd.





    //EsbenMr\\

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    Sony Ericsson kan ikke.. Alle nokiaer som fx. 6230 kan heller ikke...


    Så vidt jeg husker havde jeg ingen problemer med at overføre billeder osv mens jeg brugte menuen på min 6230.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Well. Min virker når man leger lidt med det i starten. og når det så er oppe kører det igen fint. Men hvis du gider bruge tid på det kan du da adde mig på msn, så kan vi se på det.


    Ok. MSN it is then.