ElanVital Greenerger 450W støjsvag 0-25 dB strømforsyning

  • må altså lige kommentere prisen på den satan....ALT for dyr til den nogensinde bliver solgt....både chill og tagan tilbyder flotte og stabile psus der ikke larmer selvom de er aktivt kølet til flere 100 kr under den pris.....vi snakker jo enermax og OCZ prisleje der...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Hvad er den der guldfarvede drejeknap på bagsiden til?


    Skulle selvfølgelig være nævnt i testen. Man kan vælge selv at styre omdrejningerne på blæseren.

  • Det er da meget godt med en PSU med en blæser der meget sjældent kører............. Hvis man ser bort fra, at man så er nød til at sætte en ekstra blæser eller to i kabinettet for at sikre et airflow !!!!!!
    Og da disse blæsere ofte skal monteres på en relativ stor flade lavet af noget ultratyndt blik, vil der uværligt opstå resonanser...... Og det, efter min erfaring, uanset om man bruger "lydsvage" blæsere........
    Støjen fra løse blæsere er målt under optimale forhold. Altså fastspænt på resonasfri flade eller frit ophængt.
    Man kan prøve at dæmpe resonansen ved enten at tilføje den resonerende flade vægt eller/og afstive samme. Eller man kan prøve de tvilvsomme gummidimser til at montere blæseren med.....................
    Men uanset hvad man gør: Man ved ikke hvor man ender !!!........... Jeg taler af bitter erfaring.
    Min nuværende løsning er jeg ovenud tilfreds med.
    En 450W fra Chill, monteret i et Chenbro kabinet.
    Fordelen ved kabinetet er et luftindtag i siden ud for CPU-køleren, som oven i købet har et forskydeligt rør med en tragt i enden, som man kan sætte tæt på CPU-køleren (i mit tilfælde en North-Q med 120mm blæser)
    Det gør, at CPU-blæseren fortrinsvis trækker luft fra udvendig side af kabinettet, og ikke af den, i forvejen opvarmede luft inden i kabinettet.
    På denne måde kan jeg undgå at montere ekstra blæsere.
    Men det ville ikke virke med en ElanVital PSU !!!!!!
    Der ville jo overhovedet ikke være nogen flow i kabinettet !!!!!!!


  • Jeg gider ikke en gang læse hvad du skriver.. Du forstår tydeligvis ikke at man ikke sætter 20 tegn og 35 punktum efter en sætning.
    Og hvis du så delte det op i afsnit.