BIOS opsætning til OC

• Da jeg gerne vil OC min cpu vil jeg gerne have lidt hjælp til bios opsætning... Men jeg poster lige et par billeder af min nuværende opsætning. Vil gerne høre hvad I synes jeg skal ændre på...

• tjo, hvis du vil køre rammene 1:1 skal du ændre ram timings til 2,5-3-3-7, dine adata har temmelig sikkert tccd chips og de clocker ikke fantastisk ved 2-2-2-5, så prøv at ændre det, og giv dem 2,7v og du bør kunne ramme 270mhz på fsb, hvis du så ændre til 2,5-4-3-7 bør du køre 300mhz +++.

håber det hjælper

Oprindeligt indlæg af mag|c
    tjo, hvis du vil køre rammene 1:1 skal du ændre ram timings til 2,5-3-3-7, dine adata har temmelig sikkert tccd chips og de clocker ikke fantastisk ved 2-2-2-5, så prøv at ændre det, og giv dem 2,7v og du bør kunne ramme 270mhz på fsb, hvis du så ændre til 2,5-4-3-7 bør du køre 300mhz +++.

håber det hjælper

Det prøver jeg... tak ;)

Hvad men cpu'en nogle forslag til hvordan den indstillinger skal stå???

• Prøv at ændre multien lidt ned af hvis du kan. Jeg kan huske man kunne på nogle af de "gamle" 3,4 ghz 550. Jeg ville ændre den så jeg fik en dejlig høj FSB især når du nu har sådan nogle dejlige ram. Så prøv at ændre den til måske 15 og så sæt FSB højere op.

• Nu har jeg prøvet at ændre lidt ude i bios:

FSB: 260
    Multiplier: x14
    Vcore: 1,4123V

Efter mine beregninger så skulle det gerne give 3,64Ghz...

Og det siger CPUZ også..

Men så når jeg vil køre en SuperPi få jeg disse 2 fejl:

Not exat in round
    og hvis jeg så prøver at køre den endnu engang så få jeg denne:

Not convergent in SQR05

Så genstartede jeg få at ændre det tilbage til standart. Da jeg så kom ud i bios kunne jeg se at den prøvede at køre 4,68Ghz (Altså 260FSb X18 ) Men den var stadig indstillet til at køre X14....

Hvorfor bliver den ved med at skue op for blusset når den ikke idler....