Garanti og OC

  • Hvis jeg brænder noget af ved at OC'e mit system, hvordan kan de så se det hvis jeg sender dem til RMA? Der er jo ingenting at se hvis f.eks. ram er brandt af...

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • tjaa :) din garanti ryger når du Overclocker, men om det er noget man kan se.. tjaaa. Nej det er det ikke men det er at snyde butikkerne... Fordi Du vil udfordre dig selv, skal butikkerne ikke stå til regnskab for... så vil sige garantien ryger når du oc'er derfor det er ondsvagt at oc hvis man ikke selv tør at stå frem fordi man har smadret et bundkort eller en cpu... men tjoo alt kan lade sig gøre...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    tjaa :) din garanti ryger når du Overclocker, men om det er noget man kan se.. tjaaa. Nej det er det ikke men det er at snyde butikkerne... Fordi Du vil udfordre dig selv, skal butikkerne ikke stå til regnskab for... så vil sige garantien ryger når du oc'er derfor det er ondsvagt at oc hvis man ikke selv tør at stå frem fordi man har smadret et bundkort eller en cpu... men tjoo alt kan lade sig gøre...


    Jeg ved sgu ikke. Hvis jeg VED med mig selv at jeg har smadret det, tænker jeg da over det. men hvis jeg ikke har øget spænding eller sådan ud over det rimelige er jeg sgu ligeglad.
    eksempel: mit bundkort døde. Et Soltek FRN2, hvor v-core kondensatorererne valgte at vende indersiden ud. alle fem. Den havde været maxet på 1.85v hele sit liv, lidt over to år. Dermed blev det ikke sendt til RMA, men jeg ved at jeg havde gjort det hvis jeg kunne. Hvorfor? Fordi nogle CPUer skal have 1.85v. der er godt nok hverken t-breds eller bartons der skal, men hvis den ikke kan levere det er det ikke godt nok.
    Brændte jeg derimod en cpu af ved at fyre 2+ volt igennem den ville jeg nok ikke gøre forsøget.