Gratis Office programmer

  • Jeg ved at der findes en række gratis alternativer til MS Office derude på nettet, og har da også en gang for længe siden brugt StarOffice, men jeg har ikke rigtigt fulgt med i udviklingen af disse gratis-programmer.


    Er der nogen herinde, der har, gode som dårlige, erfaringer med gratis Officeprogrammer, eller skal man bide i det sure æble og købe en MS Office?

  • Takker for budet/budene.


    Men det jeg søger er praktiske erfaringer, så som:


    Er de 100% kompatible med MS Word, Excel, PowerPoint osv. Altså kan man bare oprette et dokument i Word, gemme det, åbne og ændre det i OpenOffice, gemme det også åbne det i Word igen, uden at kunne se forskel?
    Det samme gælder for Excel og PowerPoint.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu
    Takker for budet/budene.


    Men det jeg søger er praktiske erfaringer, så som:


    Er de 100% kompatible med MS Word, Excel, PowerPoint osv. Altså kan man bare oprette et dokument i Word, gemme det, åbne og ændre det i OpenOffice, gemme det også åbne det i Word igen, uden at kunne se forskel?
    Det samme gælder for Excel og PowerPoint.


    Hvis du kigger lidt rundt på den danske side, så er der et par avis anmeldelser. I denne her står der lidt om selve programpakken: http://www.erhvervsbladet.dk/n…ticle.asp?strArtID=141172

  • openoffice skulle være lisson MS office, dog er der vidst få kompatibilitetsproblemer, men de er vidst kun i de ældre versioner... er ik sikker men sådan var det vi brugte på efterskolen for 2 år siden ;)

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Jeps. De er fuldt kompatible


    ikke helt... nogle animationer i powerpoint kan du desværre ikke flytte med over... det er ligemeget om det er staroffice eller openoffice :) men kan sige Open office virkelig er værd at prøve :D

  • Er det ik os noget der hedder Staroffice? Det har jeg da liggende :D

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Jeg har f.eks prøvet at lave et dokument i word med lidt opsætning osv og det så desværre ikke ordentligt ud , da jeg åbnede det i word.


    Så når det er vigtigere ting der skal laves foretrækker jeg word, så jeg ved det også ser sådan ud, når det læses hos modtager.

  • Aerial: Jeg har f.eks prøvet at lave et dokument i word med lidt opsætning osv og det så desværre ikke ordentligt ud , da jeg åbnede det i (MS??)word.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Jeg har f.eks prøvet at lave et dokument i word med lidt opsætning osv og det så desværre ikke ordentligt ud , da jeg åbnede det i word.


    Så når det er vigtigere ting der skal laves foretrækker jeg word, så jeg ved det også ser sådan ud, når det læses hos modtager.


    Det var det jeg frygtede. :(


    Men nu vil jeg selv lige kikke på det når jeg får tid (så må vi se hvornår det bliver...).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    Du er godt nok hurtig læs tråden inden du kommer med kommentarer ;)


    :oops:

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder