Pump støj

  • Sæt det på noget skumgummi eller lign så den ikke vibrerer. Gjorde jeg med min i sin tid og der var ingen larm.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Jeg har hængt min pumpe op i nogle elastikker som fjerner alle vibrationer, nu kan man hun høre den hvis man stikker hovedet ned til pumpen. De elastikker jeg bruger er dem man plejer at bruge til at sætte cykler fast til et cykelstativ..

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dalingo
    Jeg har hængt min pumpe op i nogle elastikker som fjerner alle vibrationer, nu kan man hun høre den hvis man stikker hovedet ned til pumpen. De elastikker jeg bruger er dem man plejer at bruge til at sætte cykler fast til et cykelstativ..


    Det samme her. De dersens Eheim antivibe gummifødder virker ikke for 5 flade øre. :roller:

  • Problemet med akavriepumperne er, at de ikke er beregnet til så meget modstand, som der er kommet nu dagens vandkølingssystemer...
    Da vi før i tiden kørte med noget mindre restriktive hoveder som DD MAZE 3 og 4, så havde pumperne ikke de store problemer. Men nu hvor vi har opdaget, at dysseteknikken er det bedste design til at køle et lille område på, så har pumperne fået mere modstand at arbejde op imod.
    Da pumperne ikke er lavet til den realative store modstand, så begynder de at vibrere og derved at rasle, da de er kommet på overarbejde!
    Så derfor hjælper antivibratinos anordninger ikke det store på selve pumpens larm, men begrænser vibrationerne spredes i kabinettet... Dette er jo kun en begrænsning af problemet, men du fjerner ikke symtomet...


    Min egen L30 begyndte at larme efter 6 måneder i mit setup med bl.a. et RBX... Så døde den... Fik en ny propel til den, og den kører nu, dog rasler den når den er i mit system, men hvis den kun kører med et single- eller multipass hoved, så er den meget støjsvag!


    Dette er hvad der sker for de fleste akavrie pumper,, men der er nogle som kører uden problemer i flere år!


    Så hvis du skal være sikker på, at have en realativt støjsvg vandkølingspumpe, så skal du gå efter Laing DCC eller D4/D5/Swiftech pumperne.
    /Thomas

  • Sorry for OT og ikke for at blande mig, men Hestenhenning, havde du ikke fusket et par stykker fra OC.dk og her for et halvt års tid siden?


    EDIT: Er ingen beskyldning overhovedet kom bare til at tænke på det da jeg så dit navn og mente der var en under det nick der fuckede en handel eller lign.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

    Rettet en gang, sidst af Cobber ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Sorry for OT og ikke for at blande mig, men Hestenhenning, havde du ikke fusket et par stykker fra OC.dk og her for et halvt års tid siden?


    EDIT: Er ingen beskyldning overhovedet kom bare til at tænke på det da jeg så dit navn og mente der var en under det nick der fuckede en handel eller lign.


    Det var lige omvendt!
    http://www.hardware-test.dk/oc…raade&id=162695&emneID=10
    Det var Wiruz_DK, som bl.a. var meget her på tweak, som have snydt mig, og jeg har dd ikke set noget penge retur, da han ikke har sendt de CD'er, som jeg har betalt for! :evil:


    Jeg fandt ud af, at jeg ikk var den første eller anden eller trejde, og så tænkte jeg, at det skulle det svin ikke gøre ved nogen igen... :boxing:
    Så jeg puttede alle de oplysninger jeg havde på ham ud i div. forums...


    Jeg har aldrig snydt nogen, du kan spørge samtlige, som har handlet med mig, og vil heller aldrig gøre det!
    Så skulle det være på plads!


    PS. Tak fordi du spurgte! Det da en grim hund at have hængende over hovedet!!
    /Thomas

  • Hehe NP.


    Var heller ikke ment som en beskyldning var blot for at få noget klarhed over sagen :D .


    Det er bestemt på plads.


    Fortsat god weekend mate.


    Btw nice PC :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition