Vilde film der skal ses...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
    Det loot video er skræmmende. Ikke for det de gør, men mere pga. tankens voldsomme destruktive kræfter.
    Om det er det rigtige de gør?
    Ja selvfølgelig, man må ikke stjæle.


    Og jeg har intet imod Bush.


    Selvfølgelig må man ikke stjæle, men det er jo ikke op til de amerikanske soldater at bestemme hvordan tyven skal straffes. Hvordan kan de regne med at kunne opbygge et demokratisk samfund, når soldaterne tager loven i egen hånd?



    Så alle civile i Irak fejrede angrebene på WTC? Gu gjorde de da ej. At du ønsker folk døde pga. de festede over terrorangrebene gør sgu da dig mere skudt i hovedet end dem. Newsflash, USA er ikke i Irak for at udrydde irakkerne, men for at hjælpe dem. At nuke hele landet giver ikke mening.


    Der er noget der hedder ytringsfrihed, det er en af de vigtigste grundpiller i et demokratisk samfund, folk har lov til at juble over hvad de vil, om det så er moralsk forkasteligt eller ej.


    Du er en sørgelig racist.

  • Demokrati i Irak er ikke muligt de næste 5 år - Det er situationen samt folket ikke klar til.
    Selvfølgelig skal de bestemme hvad der foregår og hvis det amerikanske militær har besluttet, at vedkommendes vogn skal ødelægges (eksempelvis som markering), så må det være det rigtige?


    Selvom der er militær kan et demokrati sagtens fungere. Kig blot på landet hvor du selv bor i. Eller landet nedenfor danmark.


    Forestil dig det amerikanske militær trak sig ud nu her. Landet ville være intet værd (Selv mindre end det er i forvejen, rent verdensøkonomisk).


    Husk på at krige ikke er til for at skabe fred - Det er for at overtage.



    At kalde folk racister er så let - Det kræver ingenting og ordet ligger dejligt defineret og dækker over en masse begreber. Jeg tillader mig at skrive: "Vågn nu op for søren da"


    Jeg aner ikke om landet ville være bedre værd sønderbombet. Det ville være ubrueligt for den almene person at bo der, men en kraftigere kontrol af oliefelterne, kunne måske hæve verdensøkonomien?


    Men lad os slutte nu her for jeg kan allerede nu sige vi ikke bliver enige.


    Hvor er det plat: "Later the car owner (Sørme om han ikke er vendt til en uskyldig mand), was a taxidriver. He said: " The car was my lifelyhood"



    Jeg vil også hen og røve den lokale bank så. Men inden vil jeg stjæle en postbil. Hvis politiet så destruerer køretøjet: "ja men det var da mit arbejde. Mit liv. Hvad skal jeg nu gøre"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
    Demokrati i Irak er ikke muligt de næste 5 år - Det er situationen samt folket ikke klar til.
    Selvfølgelig skal de bestemme hvad der foregår og hvis det amerikanske militær har besluttet, at vedkommendes vogn skal ødelægges (eksempelvis som markering), så må det være det rigtige?


    Selvom der er militær kan et demokrati sagtens fungere. Kig blot på landet hvor du selv bor i. Eller landet nedenfor danmark.


    Forestil dig det amerikanske militær trak sig ud nu her. Landet ville være intet værd (Selv mindre end det er i forvejen, rent verdensøkonomisk).


    Jeg er godt klar det ikke er muligt at indføre demokrati lige nu, men det er stadig målet. Militæret skal ikke bestemme hvordan folk skal straffes, det er de på ingen måde kvalificerede til.


    Prøv dog at læse hvad jeg skriver, selvfølgelig kan et demokratisk land fungere samtidig med at det har militære styrker, men militæret skal ikke bestemme hvad der f.eks. skal ske med kriminelle (hvilket de heller ikke gør i de lande du kom med i dine sammenligniner, som derfor ikke kan relateres til diskussionsemnet.).


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
    Husk på at krige ikke er til for at skabe fred - Det er for at overtage.


    Haha, så de fredsbevarende styrker i Irak er der ikke for at skabe fred? De er der bare for at holde landet invaderet eller hvad... Hver krig har jo mere eller mindre deres eget mål, så selvfølgelig er alle krige ikke til for at lave fred, men det er nogen af dem sgu da (selvom det IMO er en dårlig måde at gøre det på.).


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
    At kalde folk racister er så let - Det kræver ingenting og ordet ligger dejligt defineret og dækker over en masse begreber. Jeg tillader mig at skrive: "Vågn nu op for søren da"


    Jeg aner ikke om landet ville være bedre værd sønderbombet. Det ville være ubrueligt for den almene person at bo der, men en kraftigere kontrol af oliefelterne, kunne måske hæve verdensøkonomien?


    Men lad os slutte nu her for jeg kan allerede nu sige vi ikke bliver enige.


    Tja, hvis det er ikke er pga. racisme vil jeg da gerne vide hvorfor han vil have alle indbyggerne i et land dræbt...


    Så det er fint at sønderbombe et land hvis man kan hæve verdensøkonomien ved det? Fed holdning...


    Det er rimelig sjældent man bliver enige i en diskussion, men derfor kan man vel godt diskutere alligevel.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth
    Hvor er det plat: "Later the car owner (Sørme om han ikke er vendt til en uskyldig mand), was a taxidriver. He said: " The car was my lifelyhood"


    Det er jo for at pointere at de amerikanske soldater har ødelagt hans grundlag for indkomst, selvom de på ingen måde har ret til det.



  • Jeg har forstået det, og der var grund til jeg skrev det Hr.


    og i øvrigt er det du linker til noget nyt... men har dog læst ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Jeg er godt klar det ikke er muligt at indføre demokrati lige nu, men det er stadig målet. Militæret skal ikke bestemme hvordan folk skal straffes, det er de på ingen måde kvalificerede til.


    Indtil videre er det tilsyneladende nødvendigt.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Prøv dog at læse hvad jeg skriver, selvfølgelig kan et demokratisk land fungere samtidig med at det har militære styrker, men militæret skal ikke bestemme hvad der f.eks. skal ske med kriminelle (hvilket de heller ikke gør i de lande du kom med i dine sammenligniner, som derfor ikke kan relateres til diskussionsemnet.).


    Jeg prøver, men din overlegenhed i dine sætninger forvirrer min hjerne.
    Landene, tyskland især, kan sagtens drages ind i diskussionsemnet - Hvis du ikke mener det, så kan jeg anbefale dig at læse tysk historie.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Haha, så de fredsbevarende styrker i Irak er der ikke for at skabe fred? De er der bare for at holde landet invaderet eller hvad... Hver krig har jo mere eller mindre deres eget mål, så selvfølgelig er alle krige ikke til for at lave fred, men det er nogen af dem sgu da (selvom det IMO er en dårlig måde at gøre det på.).


    Ja det er super morsomt.
    Jeg kan endnu ikke nævne en krig der er startet med den ønskede effekt udelukkende at skabe fred.
    Det kommer an på hvad du definerer invadere - Jeg skulle mene som situationen er nu, kan man vel bruge begge udtryk.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Tja, hvis det er ikke er pga. racisme vil jeg da gerne vide hvorfor han vil have alle indbyggerne i et land dræbt...


    Kan man være racistisk overfor indbyggere af lande? Så forstår jeg mig ikke på udtrykket.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Så det er fint at sønderbombe et land hvis man kan hæve verdensøkonomien ved det? Fed holdning...


    Kunne det tænke sig jeg er helt alene med den "fede" holdning. Tak for komplimentet -


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Det er rimelig sjældent man bliver enige i en diskussion, men derfor kan man vel godt diskutere alligevel.


    Jeg giver dig helt ret - Men mon ikke det er skruen uden ende?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Det er jo for at pointere at de amerikanske soldater har ødelagt hans grundlag for indkomst, selvom de på ingen måde har ret til det.



    Hvordan kan du vurdere det ud fra det lille stykke videoklip?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth


    Indtil videre er det tilsyneladende nødvendigt.


    Hvorfor det? Har du noget argument for hvorfor de amerikanske soldater ikke kunne anholde tyven og overlade ham til det irakkiske politi?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth


    Jeg prøver, men din overlegenhed i dine sætninger forvirrer min hjerne.
    Landene, tyskland især, kan sagtens drages ind i diskussionsemnet - Hvis du ikke mener det, så kan jeg anbefale dig at læse tysk historie.


    Bestemmer det tyske militær hvad der skal ske med kriminelle? Nej. Hvis du tænker på et eller andet eksempel fra Tysklands historie burde du nok fremhæve det, istedet for at skrive sammenligningen som om det er landets nuværende militær-styrker du tænker på.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth


    Ja det er super morsomt.
    Jeg kan endnu ikke nævne en krig der er startet med den ønskede effekt udelukkende at skabe fred.
    Det kommer an på hvad du definerer invadere - Jeg skulle mene som situationen er nu, kan man vel bruge begge udtryk.


    Der er rimelig stor forskel på at skrive at krige ikke startes for at lave fred og så at skrive du ikke kan nævne en krig der er starter udelukkende for at skabe fred. Bestem dig for hvad du mener. At skrive man laver krige for at overtage (overtage hvad? landet? naturessourcer? områder? olie?) er da rimelig morsomt, ja.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth


    Kan man være racistisk overfor indbyggere af lande? Så forstår jeg mig ikke på udtrykket.


    Nej, man kan ikke være racistisk over for alle irakkiske indbyggere, da de nok ikke alle sammen er af samme race, min fejl. Jeg prøver bare at forstå hvor det enorme had til de irakkiske indbyggere kommer fra.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth


    Kunne det tænke sig jeg er helt alene med den "fede" holdning. Tak for komplimentet -


    Oh my god, du mener det virkelig seriøst.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bias_hjorth


    Hvordan kan du vurdere det ud fra det lille stykke videoklip?


    Hvis han er taxi-chauffør og det er hans taxi de ødelægger har han nok ikke særlig stor chance for at leve videre som taxi-chauffør. Kunne jo tænkes han har brugt alle sine penge på bilen eller noget i den stil. Det er i og for sig også lige meget om han er taxi-chauffør eller ej, de amerikanske soldater opfører sig ikke som de skal uanset.