Winny Oc on A8n

• Hej jeg kan smide min cpu op på 666Mhz Fsb og 440 Mhz på ram men ikke stabil jeg kan ikke få den over de 2,7 Ghz det er hammer latterligt jeg vil gerne køre 11*250 men det vil min cpu ikke selv om den kun er 42C idel ved de 2686Mhz så skulle den da gerne kunne køre lidt hurtiger

bios ver. er 1,012Beta

• Hej

CPU fsb på 666 ! altså 333 !

Så skulle du have sat multiplier ned til 8x.

8x333 er omtrent 2686.

Det er en vildt høj fsb. Hvis du kan bruge multiplier op til 11x, så ville 11x250 vel være godt at forsøge.

Har kun læst om MSI og DFI at deres bundkort vil køre over fsb300 (du kalder det 600). Langt fra alle kan komme over denne grænse.

Jeg forudsætter selvfølgelig, at memory kører asynkront og at du kan udregne forholdstal på, hvor meget ram faktisk kommer op på.

Kan anbefale clockgen for dit bundkort.

http://www.clockgen.com

Man læser, at bios er fejlbehæftede for mange bundkort og at man bør sætte agp til 67 i bios og fsbcpu til 201 også. Save, og derefter bruge clockgen indefra windows. Så låses agp/pci faktisk, og man kan checke dette med clockgen. Fryser den, så rebooter man bare og er nede på nominel speed igen

• ja jeg ville også gerne køre med 11*250 det andet er bare for at fortælle at det ikke chipsæt eller ram der sætter en stopper. så der må være noget andet der sætter en grænse så jeg ikke kan krydse de 2,7Ghz